:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

спиране на бензинова помпа

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

спиране на бензинова помпа

Мнениеот marine » Пон 01 окт 2007 14:36


Здравейте, и аз стигнах до момента на спирането на бензиновата помпа.Колата е пасат 95г 1.8 моно ABS двигател седан.
3 години я карах на газ и вчера помпата спря.Паленето ми е винаги на безнзин и на 2000 оборота минава на газ.Ключето за превключване бензин /газ ми е с две положения-едното е само бензин,а другото е автоматично-пали на бензин и минава на газ на 2000 оборота.Бензиновата помпа ми върти постоянно. Разглобих я и видях, че една зъбчатка чрез която ротора предава въртеливото движение към високото налягане се е изронила.Явно е клеясала и наистина на ръка трудничко се върти.Купих нова помпа и утре я слагам.Уплътнението което е на фланеца на резервоара много странно в долния си краи е станало като дъвка и се е поразложило.Тва е от бензина ама нали трябва уж да е бензиноустойчиво...Та в този ред на мисли искам да кажа че колата не е падала под 20 литра в резервоара.Пада на 20 аз зареждам до 30 л но това става доста рядко защото предимно на газ я карам.Достигам до извода , че за да клеяса така помпата явно бензина в резервоара се променя с времето, особено ако не се обновява често.
Искам да попитам как да я направя помпата да работи само когато колата е на бензин?
В смисъл когато ключето е на бензин помпата да върти. Когато ключето е на автомат да работи помпата като запаля и като мине автоматично на газ да спира.
Надявам се че разбрахте какво искам да направя.Търсих в темите и има подобна но не схванах .
Кое реле пуска помпата?
Мога ли да му прекъсна управляваща бобина и да зема от ключето?
Ама трябва да се вземе и от положение бензин за да работи.
Ако има някои които го е правил да помогне моля.
Иначе пак на майстор то се знае, ама с таз помпа малко нанагорно ми доиде :)




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пон 01 окт 2007 15:19


Здравей колега.
Прочети поста ми в темата http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight= в случай, че решиш да се обърнеш към специалист, който няма да ти вземе "тежки" суми. :да:
Непременно го поздрави от мое име.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 01 окт 2007 15:28


Миналата седмица разглобявахме една помпа само че на голф 3. Отгоре пластмасата беше нагоряла а вътре се беше разтекло нещо като смола или разтопена пластмаса и помпата беше блокирала. Това се е случело без да работи помпата понеже колата се караше само на газ и беше свален предпазителя на помпата. Уплътнението по същия начин себеше размекнало. Ако искаш да я изключиш просто си сложи едно реле което когато минеш на газ да я изключва, но пак няма гаранция че няма да се развали.


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Пон 01 окт 2007 15:28


Супер елементарна е схемичката. Предполагам, че помпата си има реле фабрично(не съм запознат в детайли, но не е и толкова важно). Когато си на бензин релето получава постоянен плюс и сработва. Точно на този управляващ плюс трябва да монтираш друго реле(най-обикновено автомобилно за 2-3 лв.) и да прекараш управляващия кабел за оригиналното реле през нормално затворения контакт на новото. Управляващ плюс за него ще вземеш от кабела, който включва електромагнитния винтил за газта или този на изпарителя. Прилагам и схемичка: Изображение


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот marine » Пон 01 окт 2007 16:14


[quote="ikonoma"]Супер елементарна е схемичката. Предполагам, че помпата си има реле фабрично(не съм запознат в детайли, но не е и толкова важно). Когато си на бензин релето получава постоянен плюс и сработва. Точно на този управляващ плюс трябва да монтираш друго реле(най-обикновено автомобилно за 2-3 лв.) и да прекараш управляващия кабел за оригиналното реле през нормално затворения контакт на новото. Управляващ плюс за него ще вземеш от кабела, който включва електромагнитния винтил за газта или този на изпарителя.

Мерси, а не става ли от кабела дето прекъсва към дюзата захранването, и ще стане бездопълнително реле?


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот marine » Пон 01 окт 2007 16:18


Dpop написа:Здравей колега.
Прочети поста ми в темата http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight= в случай, че решиш да се обърнеш към специалист, който няма да ти вземе "тежки" суми. :да:
Непременно го поздрави от мое име.


: vw fen


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Пон 01 окт 2007 16:27


marine написа:Мерси, а не става ли от кабела дето прекъсва към дюзата захранването, и ще стане бездопълнително реле?


Не мога да разбера точно какво искаш да кажеш, но чрез дюзата няма как да спреш помпата.


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот marine » Пон 01 окт 2007 16:34


ikonoma написа:
marine написа:Мерси, а не става ли от кабела дето прекъсва към дюзата захранването, и ще стане бездопълнително реле?


Не мога да разбера точно какво искаш да кажеш, но чрез дюзата няма как да спреш помпата.

Ами нали захранването към дюзата се прекъсва?
Същото прекъсване да се ползва и за управл. бобина на релето на помпата.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 02 окт 2007 12:46


Не мога вече да си спомня как го направи прекъсването газаджията при моя Пасатко ( преди близо 1 год бях пуснал тема по този въпрос ), но няма никакви допълнителни ключове за пускане и спиране на помпата, просто всичко става автоматично - като премина на газ и помпата спира и обратно.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 02 окт 2007 13:03


Знам какво е добрата, точна и навременна помощ, затова се поразтърсих се из темите които съм пускал и след 15 минутно търсене намерих това което ми/ти трябва. Ето колега, ако не е късно вече - http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=156926#156926


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот marine » Вто 02 окт 2007 13:53


Мерси.
Стана работата супер, само дето сложих една помпа китайска от магазина за 65 лева.Незнам колко ще изкара :)
Понейе колата ми не е настроивана за газ си мисля че ще направя и тази работа.
Делкото ще го врътна обратно на 4асовниковата стрелка ама как да разбера колко?
И да тръгва на газ...то се е разбрало че на бензин няма да се кара.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 02 окт 2007 14:44


marine написа:Мерси.
Стана работата супер, само дето сложих една помпа китайска от магазина за 65 лева.Незнам колко ще изкара :)
Понейе колата ми не е настроивана за газ си мисля че ще направя и тази работа.
Делкото ще го врътна обратно на 4асовниковата стрелка ама как да разбера колко?
И да тръгва на газ...то се е разбрало че на бензин няма да се кара.

Не разбрах - прекъсна ли помпата или само си я сменил?
Относно китайската помпа - от февруари месец миналата година , аз също карам с китайка за 90 лв и поне за сега няма проблеми. Ако помпата спира да работи когато автомобила е на газ, предполагам че дори и да е китайка ще изкара доста време. Една оригинална струва към 300 лв, което се равнява на 3 китайки, което евентуално е = на 3 смени. При положение че автомобила работи 95-99 % от времето на газ, за какво му е да го глезя с 300 левова бензинова помпа, като може с останалите 210 лв да подменя нещо по газовата уредба.Това са мои разсъждения.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Вто 02 окт 2007 15:17


marine написа:Мерси.
Стана работата супер, само дето сложих една помпа китайска от магазина за 65 лева.Незнам колко ще изкара :)
Понейе колата ми не е настроивана за газ си мисля че ще направя и тази работа.
Делкото ще го врътна обратно на 4асовниковата стрелка ама как да разбера колко?
И да тръгва на газ...то се е разбрало че на бензин няма да се кара.

Недей на око настройва дистрибутора!
Аз бях я направил на 30 градуса,което сигурно е национален рекорд!
Ваското умре да се хили! :wink:
Ма па вървеше,си е е*ало майката!


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Сря 03 окт 2007 12:04


nai prosti4ko 6te stane kato sloji6 edin prekasva4 i kato ti prehvarli na
gaz da ia izkliu4i6.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 04 окт 2007 8:39


Малко е ОФФ, ама я ме насочете към една такваз ефтинка китайка, че мойто помпе изгоре летоска и са си карам само на газ, но за зимъска ще ми требе!?
П.П. Въпреки че е написан така въпроса ми е напълно сериозен!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo, tdi fen, tyhrh и 49 госта