Проблем със задните спирачки на В3 (колата е с АБС) - Решено

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем със задните спирачки на В3 (колата е с АБС) - Решено

Мнениеот zfa159 » Пет 05 окт 2007 16:43


Случката е следната :
Като карах колата в КАТ ме върнаха (не ми дадоха малкия талон и прегледа) за следното (което го видях с очите си т.е. не са го казали просто така) :
-ниска ефективност на заните колела (и на ръчна и на крачна).
-огромна разлика в ефективността на едното спрямо другото (уреда беше до 70% и толкова показа при по-силна натискане).
Последва дълъг престой на колата в Хеед-91 за смяна на разни неща и обслужване.
По спирачките хората казаха,че са за смяна двете задни спирачни цилиндърчета и накладките.Смениха ги и си взех колата (чуствителна разлика).....да обаче :
Преди да ида пак в КАТ реших да я кача на стенд да видим все пак какво се случва и констатацията е :
-мощност на задните спирачки - 35% (при допуск 51%)
-разлика между ляво и дясно 24% като дясното е по-слабото
-при ръчната разликата е 32% като пак дясното е по-слабото
Т.е. това говори за наличие на друг проблем освен тези,които са разрешили вече в сервиза.
Забелязах,че в предните спирачки няма проблеми (разликата е само 3%) а само в задните.Също така,че ръчната е много хлабава (може да се опъне доста и явно колегите не са я регулирали след смяната на накладките).
Та след като отпред нямам отклонения това говори че не е проблем по помпата (иначе целия един кръг щеше да е слаб понеже са на кръст предно със задно).Чудя се дали може заради нерегулираните накладки да се получава такъв ефект.
Иначе мисля да я закарам в сервиза на Сливница (доста колеги ги препоръчват като спецове по АБС-ите) да я погледнат.

Последна промяна от zfa159 на Чет 18 окт 2007 20:30, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Задните , а и предните спирачни, при подмяна на челюстите..

Мнениеот krraynov » Пет 05 окт 2007 19:48


Искат напасване със (барабаните) дисковете. Може би трябва около 100-тина км за да стане това, но все пак зависи от карането ;-) има и такива дето газ-спирачка и за 20 км ще ти ги напасват ;-) но предполагам не си от тях... Пълния резултат който очакваш ще дойде с малко закъснение - така предполагам аз!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 05 окт 2007 20:50


Ами честно казано се надявам това да е проблема.Аз си мисля ако не друго то поне да сваля барабаните (отзад е на барабани) за да ги минат на струг (някой колега да каже за София къде може да я свършат тази работа) за да нямат елипси и ръбове и накладките да лягат по-добре на барабаните.
След като апаратчетата и накладките са нови не виждам друга причина при положение че предните спирачки са наред (системата все пак е на кръст и ако единия кръг имаше намалено налягане това щеше да се отрази и на едното колело отпред).
Ще я покарам известно време пък дано се намести.Все пак ми се иска да шлайфна барабаните (да изгладя елипси и ръбчета ако имат) така че някой колега ако ми каже къде да ги занеса ще съм много благодарен!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 11 окт 2007 19:00


Така,отново има резултат по темата.
Минах около 600км с накладките.
Ситуацията значително се подобри обаче все още има проблем.
Сега ефективността на задните спирачки е доста по-добра (около 1340N което е доста добре за задните спирачки).Обаче (винаги има обаче) :
-едното задно държи на 1340N (лявото)
-другото обаче държи на 1108N (дясното) което отново е голяма разлика.

На ръчна проблема е същия даже по-чвно изразен :
-лявото спира на 1800N а дясното на 1200N.

Майсторчето (мой добър познат) каза,че се е опитвал с крана за задния мост да увеиличи ефективността на спирачките отзад ама не се е променило нищо.Той обвини набързо спирачната помпа (или по-точно тази на АБС-а) ама аз го контрирах с това,че ако е проблем по системата (дали в АБС-а дали някъде другаде) на ръчна щяха да държат еднакво.
Каза,че си е играл ужасно много време да регулира двете жила и че и двата барабана са накосъм от накладките т.е. момента преди да започнат да опират и да задържа колелото.
Аз си мисля че проблема е в барабана отдясно.Макар че на външен вид изглежда добре не може да се определи колко е износен и дали няма да кажем конусовиден наклон при което накладката да не ляга равномерно.Барабана и накладките са единственото общо между ръчна и крачна спирачка.Като взех колата отзад и двете цилиндърчета течаха ама дясното повече (което ме наведе на мисълта че барабана може би е по-износен).
Мисля да взема два нови барабана (така и така искам да ги сменям) и да ги сложа,да сменя и спирачната течност (стара е като света най-вероятно) и да видим тогава какво се случва.
Някакви идеи или дефекти в мойта логика за проблема?
Благодаря!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 11 окт 2007 21:27


Абе ако барабана е много деформиран, все ще си личи. Малка конусовидност накладките могат да поемат.

Иначе механизмите са саморегулиращи, има там едно клинче на пружинка, ако там нещо се е износило/деформирало, може при дърпане на ръчната клинчето да се измъква нагоре и да олабва нещата. И при крачната същия механизъм действа.
Между другото не бива хлабината да се регулира с жилата, трябва само този саморегулиращ механизъм да се грижи за това.

Иначе може и да размениш барабаните за проба, но пак ще трябва поне малко да покараш за приработване.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 11 окт 2007 21:49


Ами аз честно казано не съм отварял да ги гледам лично (нямам време).Майсторчето каза,че барабана има ръб и че не бил напукан и сцепен ама той не може да види с просто око колко е износен и дали е износен равномерно.Предлагаше ми да ги минем на струг за пробата ама аз така или иначе мисля да ги сменям понеже 100% са износени колкото и да е.
А как точно т.е. какво можев да се повреди при самрегулирането.
Майсторчето каза,че регулира накладките почти да са опряли в барабана и въпреки това едното задържа доста по-малко.Малко ми е непонятно как саморегулирането може да попречи на накладките да опират с достатъчна сила в барабана.
Отделно майсторчето каза,че като натиска с крачната в даден момент педала стига най-долната си точка и дотам (според мен тогава задните накладки са се разтворили максимално ама барабаните са износени и не опират достатъчно силно в тях за да има необходимото съпротивление).
Ще поразгледам из книжката картинките за механизъма за саморегулиране за да търся и там проблем.
Благодаря!


Потребителски аватар
intelman
Мнения: 34
Регистриран на: Нед 15 окт 2006 14:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот intelman » Пет 12 окт 2007 4:30


и аз имам проблем с задните на дискове съм обаче смених привидно нови накладки с нови спряха да свирят но не доиде ръчната ... сякаш няма никои натегнах жилата много и пак няма и няма ... за спирачното усилие с крачната нямам представа така на чувство сприам много отпред и съвсем малко отзад но ръчната ме притеснява предвид че е проста система ... цилиндърчета не знам кога са сменявани ако кажете ориентировачна цифра за цилиндърче ще съм благодарен :)


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот ivkata » Пет 12 окт 2007 6:46


intelman написа:и аз имам проблем с задните на дискове съм обаче смених привидно нови накладки с нови спряха да свирят но не доиде ръчната ... сякаш няма никои натегнах жилата много и пак няма и няма ... за спирачното усилие с крачната нямам представа така на чувство сприам много отпред и съвсем малко отзад но ръчната ме притеснява предвид че е проста система ... цилиндърчета не знам кога са сменявани ако кажете ориентировачна цифра за цилиндърче ще съм благодарен :)
Колега,при теб е друг проблема :wink: Твоята кола е с дискове и спирачни апарати отзад ,а не с барабани и сирачни цилиндърчета ! Та значи тези спирачни апарати имат нужда от почистване и раздвижване(може да се наложи и разглобяване,най вероятно),има много теми по въпроса(виж раздела направи си сам)даже със снимки! :wink: Доста голяма заигравка си е,ако неможеш да направиш манипулацийте,закарай я на майстор,повярвай ефекта ще е много осезателен, като спиране ,а и ръчна спирачка ще проимаш! :twisted: Успех!!! :wink:


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Точно така....

Мнениеот krraynov » Пет 12 окт 2007 8:21


Барабаните имат определен максимален размер до който могат да се износват - надписа е излят на самия барабан.
Спирачната течност сесмена на 2 години. Аз имах по-рано В3 - и докато не смених течността нацяло-не се получи желания ефект...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 12 окт 2007 20:17


Взех следните неща днес :
-задни барабани Оптимал чисто нови (173лв и стотинки)
-задни лагери пак Оптимал за общо 23лв.

Иначе колата ще я закарам да сменят барабаните,лагерите (леко вият и така и така ще се отваря отзад) и спирачната течност.После ще се види какво се случва пак на стенд-а (разбира се ще покарам малко за да улегнат накладките).


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 12 окт 2007 20:55


За саморегулирането, грубо обяснено:
Има клинче което е обърнато надолу и се придръпва надолу от пружина. Това клинче грубо казано в процеса на износване, като се увеличава хлабината заради износването то пропада по-надолу и я запълва.
Това е съвсем общо описание, взети са мерки да не се обере напълно хлабината и т.н. Но ако нещо се е деформирало/износило може в момента на дърпане на ръчната хлабината да се увеличава (примерно клинчето да излиза).
Това може да е проблем дори и жилата са изпънати до степен накладките почти да опират - клинчето и в този случай участва в играта.
Всяко нещо си има цена - саморегулирането прави механизма по-ненадежден в сравнение с регулируемия. :-)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 12 окт 2007 21:44


Да де ама в смисъл ако беше от въпросното клинче няма причина да имам проблем с крачната (при нея двете буталца на цилиндърчето избутват всяка една накладка поотделно и я притискат към барабана).В този случай колкото и да е износен механизъма за саморегулиране няма да има ефект понеже двете накладки се отварят от цилиндърчето а не като при ръчната едната от другата.
Някак не мога да ги свържа двете неща (саморегулирането с недобрата ефективност на ръчната и крачната).


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

За Саморегулирането...

Мнениеот krraynov » Пет 12 окт 2007 22:02


zfa159 написа:Някак не мога да ги свържа двете неща (саморегулирането с недобрата ефективност на ръчната и крачната).

Логиката: Че началната позиция от която челюстите тръгват да направят хода си е една и съща-както при ръчната, така и при крачната спирачка.Докато при жигулите челюстите се регулират ръчно с болт с ексцентрик при VW e направено (измислено) малко повечко и не съм чувал някой да има проблем с тоя механизъм до сега.
Добре си се ориентирал- щом ще смениш барабаните!
Не подценявай спирачната течност-подмени я с нова! Мисля, че около 600ml беше което поема цялата уредба.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: За Саморегулирането...

Мнениеот radotom » Пет 12 окт 2007 22:07


krraynov написа:Не подценявай спирачната течност-подмени я с нова! Мисля, че около 600ml беше което поема цялата уредба.

При мен за подмяна, включително и на помпите на съединителя отидоха близо 2 литра :(
Много се хаби, докато изчисти старата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 12 окт 2007 22:10


Е аз съм с АБС (само казанчето е половин литър 8) ) ама не е проблем да я сменя (в крайна сметка една смяна с труда и течността е 30-50лв).
И аз се съмнявам да има проблем с тази система а и ние с майторчето малко технологично я заобиколихме последния път като тествахме - от жилото за ръчната натегнахме гайките за регулиране дотолкова че даже накладката леко да закача в барабана (т.е сме симулирали съвсем съвсем леко опъната ръчна спрямо нормалното положение на накладките) и въпреки това при опъване на ръчната няколко зъба едното колело задържа повече от другото (и то осезаема разлика).Мислех си както ми дадохте съвет да разменя барабаните ама така и така ще ги сменям няма смисъл.Ако проблема остане ще мисля каква може да е причината.
Благодаря!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта