Гарнитура на главата помощ

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 332
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Гарнитура на главата помощ

Мнениеот valioboy » Вто 09 окт 2007 21:57


Здр.колеги.Мисля че моя пасатор е издухал гарнитурата на главата....Как точно мога да го остановя???Колата е с вода и губи около 1л за 5-6 дни.Колата е на газ и бензин>На газ варви перфектно,а на бензин струва ми се взела малко да прекасва от време на време.Маслото си е добре не е пресечено.Възможно ли е да се е осукала главата,маи на един-два пъти ми качи до 100 градуса.Мерих също компресията на студен двигател(без да подавам газ) и ми даде 9 бара кое мисля че е отлично.ПОМОщщщщщщщщщщщ




Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Сря 10 окт 2007 7:28


Ако ти е духнала гарнитурата към водната риза маслото ще е добре, но ще надува охладителната уредба, провери дали е така. Може да губи вода и от изпарителя на газовата. При този случай като отвориш казанчето на водата понамирисва на газ.
P.S. А може и да използваш търсачката. Има неща писани по въпроса :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 10 окт 2007 8:05


При мен губеше по 2 литра за ден от пластмасовия тройник на главата.Как го хванах - сипах си антифриз и той има свойството като тече от някъде,където е топло да се изпарява и да оставя бяла една такава ивичка.Веднага си проличава.А иначе отдолу нито капка.....
Това е много коварно защото тече предимно като се стопли колата а като е топла това което изтиче се изпарява и довиждане.
Моята е вдигала до 100 не малко пъти (заради повреден термостат а е и с климатик което има голямо значение) даже на 2-3 до 105-110 и нищо си и няма - върви си,няма проблеми,не надува охладителната система така че това за 100-те градуса не е сигурен белег.
Както са казали и колегите виж дали не понамирисва на газ в охладителната система.Иначе търси гаден теч,който не се забелязва (от водната помпа каквото изтече ремъците веднага го хвърлят навсякъде или се изпарява моментално и не се забелязва).Огледай водна помпа,отдолу при термостата,отгоре пластмасовите тройници по главата (при мен има един отпред при дебелия маркуч за радиатора и един отстрани където излиза маркуча за парното).Успех!


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Чет 11 окт 2007 8:25


Тя водата колега има три варианта:
- отива в цилиндрите - пуши бял пушек от ауспуха
- отива в маслото - гледаш как е ... в някои случаи става на боза
- тече ти отнякъде - най-вероятно - затова преди да разкостиш всичко провери хубаво не тече ли... :D


jims
Мнения: 1089
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот jims » Нед 14 окт 2007 13:16


-

Последна промяна от jims на Пон 16 юни 2025 12:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Нед 14 окт 2007 16:49


Провери и радиаторчето на парното!
От там преди години губих по 10-тина литра на ден,докато го хвана!


Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Нед 14 окт 2007 17:03


Asen_D написа:Провери и радиаторчето на парното!
От там преди години губих по 10-тина литра на ден,докато го хвана!
:roll:
Аз също губех от там охл. течност , но тя изтичаше от "бомбето" под вентилатора в краката на пътника,и ако си с антифриз се забелязва,защото остават следи по мокета,но чак 10 литра на ден :?:


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Нед 14 окт 2007 18:00


Dart написа:
Asen_D написа:Провери и радиаторчето на парното!
От там преди години губих по 10-тина литра на ден,докато го хвана!
:roll:
Аз също губех от там охл. течност , но тя изтичаше от "бомбето" под вентилатора в краката на пътника,и ако си с антифриз се забелязва,защото остават следи по мокета,но чак 10 литра на ден :?:

Е,за 2 дни го хванах,
но интересното беше че докато не задуха пара от духалките не се разбра :roll:
Нито тече в краката,нито друг признак


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Нед 14 окт 2007 21:47


на абсолютно студен двигател се гледа за течове като стопли или спира тече или е вече пара ....
най често от:
пластмасовите фланци
радиаторче на парно
изпарителя
маркучи на изпарителя


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 14 окт 2007 22:08


Хъм и аз губя вода :(.По-точно антифриз де.Интересното е че ако двигателя не работи не тече.....ако си седи 3-4 дена колата няма грижи и не намалява нивото......подкарам ли я на 2-3 дни доливам по около половин литър.
Бял пушек отзад няма,течове също не съм открил (сменявахме термостат и оттам не тече,течеше от пластмасовия фланец на главата ама и него сменихме,вътре от парното не съм забелязал а и не мирише на антифриз или да омазнява прозорците или нещо подобно).Странна работа а по-лошото е че нямам идея къде отива.Възможно ли е да изхвърля по малко през капачката на разширителното казанче (понеже колата редовно работи на около 95 градуса (с климатроник е и това я товари доста) а антифриза се изпарява)?


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 14 окт 2007 22:16


zfa159 написа:Хъм и аз губя вода :(.По-точно антифриз де.Интересното е че ако двигателя не работи не тече.....ако си седи 3-4 дена колата няма грижи и не намалява нивото......подкарам ли я на 2-3 дни доливам по около половин литър.
Бял пушек отзад няма,течове също не съм открил (сменявахме термостат и оттам не тече,течеше от пластмасовия фланец на главата ама и него сменихме,вътре от парното не съм забелязал а и не мирише на антифриз или да омазнява прозорците или нещо подобно).Странна работа а по-лошото е че нямам идея къде отива.Възможно ли е да изхвърля по малко през капачката на разширителното казанче (понеже колата редовно работи на около 95 градуса (с климатроник е и това я товари доста) а антифриза се изпарява)?
в цилиндрите отива колега и аз така се чудех...на 2 и 3 имах пробив към охладителната с-ма,просто от старост гарнитурата си е заминала моята беше оригинална на 13-14г.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 14 окт 2007 22:23


Ама....не искам да отива там :cry: (макар че никой не ме пита де).Тя и моята е на някъде толкова годинки (поне не личи да е пипана).Ще взема да мерна една компресия да видим.Иначе не издува маркучи и т.н. което е основния белег на пробита гарнитура по принцип.Ако компресията я няма на някой цилиндър става малко по-ясна картинката.
Имам подозрения в капачката и ще взема да я разглобя и почистя утре да видим дали ще има промяна :roll:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 14 окт 2007 22:51


абе не знам ама на там отива работата пробива може да е много малък виж в някой сервиз ги надуват през свещите с един компресор и завиват на разширителното казанче манометър,а другия метод е химически за наличието на газ в с-мата чрез лакмуси ако се оцвети.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 15 окт 2007 11:18


Има добър начин за тестване с подаване на сгъстен въздух от компресор в цилиндрите (през отвора за свеща), при свалени, свещи капачки за масло и антифриз и бутало в ГМТ - слушаш - ако излиза през смукателен или изпускателен колектор - клапани, ако излиза през съседен цилиндър - гарнитура, ако излиза през казанчето за антифриз - пак, ако излиза през капачката за масло - пак гарнитура най-вероятно или сегменти. В последния случай ако сипеш малко масло в цилиндъра и спре - значи е от сегменти - иначе - гарнитура.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пон 15 окт 2007 12:04


в повечето случаи е гарнитура сменяй и ще се види като се отвори главата :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 44 госта