Разглеждах по самата кола а и по литературата ама така и не успях да разбера.
Колата е В3 1.8ABS с климатроник.
Единия маркуч започва от една метална тръба,на него има един датчик и заминава в парното.Другия и той тръгва от една метална тръба,която има разклонение и за отопление на моноблок-а (поне натам отива де).
Питам кой маркуч кой е защото изпарителя за газовата ще си го връзвам последователно с радиаторчето и искам изпарителя да е след него (понеже колата е с климатроник реално не отнема изцяло топлината от радиаторчето като при кола с обикновенно парно и не пречи изпарителя да е след него).
Благодаря предварително!

Кой от двата макруча за парното е входен и кой изходен - В3
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
оффтопик : абе не претендирам за знания по въпроса , обаче няма ли опасност в по хладно време ( много хладно
) пуснатото парно и студа навън да кара изпарителя на газовата да работи не много ефективно или даже да има склонност да замръзне ( освен разбира се ако не се превключва от газ - бензин интелигентно ? ) и от което вървежа и "горежа" да пострада ....
... поне докато загрее де ... а особено ако се кара градско на късо разстояние .....


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами тук има друг момент...колата е с климатроник...т.е. парното не отнема кой знае колко от топлината на радиаторчето (понеже климатроника вее общ поток от въздух частично топъл частично студен според нагласените градуси).Изследвал съм специлно разликата в температурата на входния и изходния маркуч на парното при пуснато на макс топло парно - разликата постоянно се задържа около 8-10 градуса при загрял двигател.
За 10 градуса на изпарителя нищо му няма пък и все пак аз няма като отлепи срелката да го отстрелям на газ а като позагрее двигателя.
За 10 градуса на изпарителя нищо му няма пък и все пак аз няма като отлепи срелката да го отстрелям на газ а като позагрее двигателя.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Ами тук има друг момент...колата е с климатроник...т.е. парното не отнема кой знае колко от топлината на радиаторчето
Не заради друго , ами аз визирах момента сутрин , голям студ , палиш и потегляш - климатроника в тези условия много не се пробва да "меси " въздуха със студен, ами направо си тегли топлото на максимум .... и докато чакаш да позагрее всичко , току пристигнеш и на бензин за където си тръгнал


- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Кой от двата макруча за парното е входен и кой изходен -
zfa159 написа:...защото изпарителя за газовата ще си го връзвам последователно с радиаторчето и искам изпарителя да е след него...
А лятото, колега, пак ли на парно ще караш? Не е удачен този вариант с последователното свързване на изпарителя, вържи го ПАРАЛЕЛНО на парното и няма да имаш проблеми!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Кой от двата макруча за парното е входен и кой изходен -
zdravko написа:zfa159 написа:...защото изпарителя за газовата ще си го връзвам последователно с радиаторчето и искам изпарителя да е след него...
А лятото, колега, пак ли на парно ще караш? Не е удачен този вариант с последователното свързване на изпарителя, вържи го ПАРАЛЕЛНО на парното и няма да имаш проблеми!
Че за лятото какъв ми е проблема? - винаги си върти течност през радиаторчето така че няма никакъв проблем.
Ами съображението да не е преди е че няма да ми е достатъчно топло (изпарителя охлажда доста течността).Пробвал съм на друга кола изпарителя да е преди радиаторчето - ефекта е пагобен за топлото.
Ама където и да реша да го вържа трябва да знам кой маркуч за къде е....което незнам

Привет колега,
общо взето няма особено значение как ще свържеш изпарителя, топлина има в достатъчно количество, когато двигателя е 'загрял', въпроса по-скоро е докато двигателя загрее, който ти си решил вече (като си избрал кръга на отоплението на купето).
Аз лично съм свързал изпарителя успоредно на радиаторчето за отопление на купето, два тройника по хода на тръбите, погледнато отпред, лявата е подаващата (така мисля, може и да греша, ще слезна след малко да погледна, как беше и ще 'драсна'). За изпарителя е важно как ше бъде свързан (ти затова питаш, нали) той има означен вход/изход по хода на водата.
Успех
общо взето няма особено значение как ще свържеш изпарителя, топлина има в достатъчно количество, когато двигателя е 'загрял', въпроса по-скоро е докато двигателя загрее, който ти си решил вече (като си избрал кръга на отоплението на купето).
Аз лично съм свързал изпарителя успоредно на радиаторчето за отопление на купето, два тройника по хода на тръбите, погледнато отпред, лявата е подаващата (така мисля, може и да греша, ще слезна след малко да погледна, как беше и ще 'драсна'). За изпарителя е важно как ше бъде свързан (ти затова питаш, нали) той има означен вход/изход по хода на водата.
Успех
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега, препоръчвам ти да НЕ включваш изпарителя последователно на парното.
Причината е, че въпреки че щуцерите на изпарителя изглеждат дебели, всъщност вътре е възможно сечението значително да намалява.
За Ловато например, истинското сечение е много по-малко от това което се вижда отвън. Ако отвориш изпарителя се вижда добре - даже отворчето става квадратно в един момент.
Това е направено специално за да може да го вържеш паралелно на някой съществуващ кръг (в частност на парното), без да намалиш драстично потока течност през него. Т.е. пропуска само колкото е нужно за изпарителя.
Ако го вържеш последователно на парното - може да ти отслабне парното.
Вероятно има вариант да го включиш и последователно на маркуча за отопление на смукателния колектор. Едно време на москвича бях го вързал така и беше добре. Но трябва да се пробва (зимата) за да се види как е, че коли различни, там дебита е малък... При москвича това влизаше директно във водната помпа и теглеше добре, а при пасата не е така.
Причината е, че въпреки че щуцерите на изпарителя изглеждат дебели, всъщност вътре е възможно сечението значително да намалява.
За Ловато например, истинското сечение е много по-малко от това което се вижда отвън. Ако отвориш изпарителя се вижда добре - даже отворчето става квадратно в един момент.
Това е направено специално за да може да го вържеш паралелно на някой съществуващ кръг (в частност на парното), без да намалиш драстично потока течност през него. Т.е. пропуска само колкото е нужно за изпарителя.
Ако го вържеш последователно на парното - може да ти отслабне парното.
Вероятно има вариант да го включиш и последователно на маркуча за отопление на смукателния колектор. Едно време на москвича бях го вързал така и беше добре. Но трябва да се пробва (зимата) за да се види как е, че коли различни, там дебита е малък... При москвича това влизаше директно във водната помпа и теглеше добре, а при пасата не е така.
zfa159 написа:Честно казано за 1-ви път чувам че има значение за изпарителя...![]()
Иначе аз питах за да е свързан след радиаторчето а не преди него.
Ще съм благодарен за информацията
Има значение и ориентацията на изпарителя спрямо посоката на движение на автомобила, обикновено към документацията на изпарителя има схема.
Успех.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Emo написа:zfa159 написа:Честно казано за 1-ви път чувам че има значение за изпарителя...![]()
Иначе аз питах за да е свързан след радиаторчето а не преди него.
Ще съм благодарен за информацията
Има значение и ориентацията на изпарителя спрямо посоката на движение на автомобила, обикновено към документацията на изпарителя има схема.
Успех.
Да,това ми е известно и е монтиран според изискванията.
Аз реших да е последователно защото разгледах няколко Пасат-а (от служебните) с различни схеми на връзване.
При единия вариант изпарителя остава недобре загрят (паралелно свързан на радиаторчето за парното) понеже както сам каза изпарителя има по-малък дебит а водата е хитра и минава през по-малкото съпротивление (което е на радиаторчето на парното).Да,наистина като загрее колата до по-висока температура започва да циркулира вода и през изпарителя ама дотогава е доста хладен.
Разгледах опцията да е вързан преди радиаторчето което не е лошо ама ако се случи изпускане на газ в охладителната система тя веднага би попаднала в радиаторчето.Иначе парното отслабва леко ама леко което не е голяма болка.
При варианта да е след парното в полседователна схема парното остава доста добро (а и както казах аз съм с климатроник а той се има за хитър и не разрешава да обдухваш силно радиаторчето когато си го настройл на висока температура) при което може наистина да се понамали дебита през системата ама няма да е от решаващо значение.
Така и така вече съм взел щуцери за снадка така че ще реализирам последователна схема пък ако не е добре ще я променя след време

Ама така и не разбрах кой от двата маркуча е входния и кой изходния

Имам подозрения че левия с датчика е входния ама не съм 100% сигурен.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Ами запали колата и виж кой по-напред ще се затопли.Ако можеш прегъни някой от двата да няма циркулация и след минута две когато ДВГ позагрее го отпусни и хвани двата маркуча с ръце. Лично аз съм хванал водата от друго място, май дето отоплява смукателните колектори и работи перфектно като се има предвид че карам само на газ.
Успех
Успех
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
dandan написа:Ами запали колата и виж кой по-напред ще се затопли.Ако можеш прегъни някой от двата да няма циркулация и след минута две когато ДВГ позагрее го отпусни и хвани двата маркуча с ръце. Лично аз съм хванал водата от друго място, май дето отоплява смукателните колектори и работи перфектно като се има предвид че карам само на газ.
Успех
Честно да ти кажа и аз се замислям да вхана топлото оттам понеже даже би ми било по-удобно защото инае трябва да правя обратни завои с маркуча (което го удължава много и ме затруднява и мен с прекарването).
Ще огледам още веднъж откъде и как.По повод прегъването просто няма къде (всичко е наблъскано с какво ли не около маркучите а и нямат достатъчно дължина).Трябва да го стисна а пък той е дебел и ще ми е малко трудно ама ще измисля нещо.
Благодаря!