1.9TD ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
div_ane
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 25 май 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

1.9TD ?

Мнениеот div_ane » Сря 25 май 2005 8:17


Здравей клубари. Имам следното питане към вас:
На колко градуса трябва да отваря термостата и да се включва вентилатора на Пасат 1.9ТД реколта 1992 /може би/ двигателя май е ААZ.
Термостата сега отваря на около 85 градуса /прибора на таблото съм сигурен че не е точен/.
Проблема е че не бях сигурен че ми се включва 2ра степен на вентилатора и смених датчика за перката който е долу на радиатора.
На стария датчик пише 1ва степен - 85 градуса 2ра степен - 92. Новия датчик е 1ва степен - 92 втора - 105 градуса. "Майстора" ми се каза че стария датчик е от голф 1.6д и че този сегашния с 92/105 градуса е правилния - ама аз не съм сигурен.
Колата с термостат оварящ се на 85 градуса се охлажда по съвсем различен начин като съм в движение и като почне да разчита на перките /всеки ден минавам орлов мост - НДК в час пик/ и двигателя минава в съвсем различен темепературен режим.

Въпроса ми е - термостата ли рано отваря или перката късно включва - евентуално къде да ида да ми сменят едно от двете?
Все пак ми е първо мнение :D
Поздрави на всички!




Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Сря 25 май 2005 8:34


Най-простичкото, което мога да те посъветвам е да влезеш в 2-3 магазина, вкл. и в "Сакар ауто" и по номера на двигателя да ти кажат коя е правилната джаджа.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 25 май 2005 8:37


термостата ти трябва според мене да отваря на 87 градуса и после всичко зависи от перката вече.
имал съм го тоя проблем (с едно ауди) и накрая стигнах до там че си търсих датчик за перката не по колата а по температурата която гоня.
стария ти датчик според мене е с много по приемливи стойности...
намери си такъв-по резба и температура-недей го търси по кола защото навсякъде ще ти свиват рамене ми няма това излиза по каталог...

Последна промяна от vaskoto1 на Сря 25 май 2005 19:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Сря 25 май 2005 8:43


ваското, ти нямаш ли клиенти в момента?! ако не - кажи да идвам, че имам проблеми с карбуратора и центровката на най-малкия брат на пасата - поло 1.1, 88 г., двигател HZ, карбуратор "пиербург"... :)

има лични съобщения! :wink:


Потребителски аватар
div_ane
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 25 май 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Auto+

Мнениеот div_ane » Сря 25 май 2005 8:52


vaskoto1 написа: термостата ти трябва според мене да отваря на 87 градуса и после всичко зависи от перката вече.
имал съм го тоя проблем (с едно ауди) и накрая стигнах до там че си търсих датчик за перката не по колата а по температурата която гоня.
стария ти датчик според мене е с много по приемливи стойности...
намери си такъв-по резба и температура-недей го търси по кола защото навсякъде ще ти свиват рамене ми няма това излиза по каталог...


Сега се обадих на ауто плюс /просто само техен телефон имам/ и ми казаха след едно дълго чакане на телефона че е така 92/105 ама ако е така то колата ще има 2 температурни положения едно на дълъг път което е около 85-87 градуса и едно като работи на място и то ще е около 92!
А 92 градуса и 105 не са ли много за този двигател - че те има навик лесно да пукат глави?


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Сря 25 май 2005 8:54


ето ти телефоните на сервиза:
За контакти: "САКАР АУТО"
София, 1632, ж.к. "Овча купел 2"
ул. "Бойчо Бойчев" No.16
Телефони: (+359 2) 955 6071, 955 6303
Факс : (+359 2) 955 6502
Email: sakar_sg@ttm.bg
Работно време
Понеделник-събота: 830-1200 / 1300-1730


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

:-)

Мнениеот zaio_baio » Сря 25 май 2005 13:03


105 градусовия датчик е оригиналния за AAZ мотор-а, но колато загрява много особено лятото - аз го смених сега перките се включват по-често но мах стига 90-92 градуса.


Потребителски аватар
div_ane
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 25 май 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: :-)

Мнениеот div_ane » Сря 25 май 2005 15:41


zaio_baio написа:105 градусовия датчик е оригиналния за AAZ мотор-а, но колато загрява много особено лятото - аз го смених сега перките се включват по-често но мах стига 90-92 градуса.


В Сакар ауто не можаха да ми кажат по телефон това което ми трябва и ми казаха да ида на място - а аз не искам да ходя при тях.
Безпокоя се че 105 градуса сякаш му е много на този мотор и да не спука глава.


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

:-)

Мнениеот zaio_baio » Сря 25 май 2005 15:51


До колкото знам и са ми казвали дизелите работя при по-висока температура и 105 градуса не са им проблем - проблем обаче имат водните съединения при такива температури им се разказва играта - веднъж ми се спука това което е от мотора към радиатора - с датчик в него ... познай само от Юнитрейд ... 120 кинта ..... за една гуменетка ... после ми се спука това от водната помпа (тройник) към маслоохладителя и парното..... познай паля си сутринта минавам 5 метра и ... всичкия антифриз на земята.....успях да си намеря го намеря за 20 лева ... иначе познатата процедура - Юнитрейд ... 70 лева. Има и друг проблем когато е загряла и спреш веднага топлината се придава много бързо и понеже не върти цялата охладителна система (водната помпа) а само вентилаторите на радиатора може да спука глава или гарнитура както си е на място - на едно приятелче така се получи - много неприятна работа. За мен проблема се реши комплект термостат и датчик на радиатора за по ниска температура.


Потребителски аватар
div_ane
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 25 май 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: :-)

Мнениеот div_ane » Сря 25 май 2005 15:59


zaio_baio написа: Има и друг проблем когато е загряла и спреш веднага топлината се придава много бързо и понеже не върти цялата охладителна система (водната помпа) а само вентилаторите на радиатора може да спука глава или гарнитура както си е на място - на едно приятелче така се получи - много неприятна работа. За мен проблема се реши комплект термостат и датчик на радиатора за по ниска температура.


Това е другия момент например спирам пред магазина и чакам едно 5 мин да се охлади - много неприятно ама няма как - винаги я чакам то е добре да се чака и заради турбо компресора също да се охлади - особенно ако е карана в по-високи обороти преди това.


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

:-)

Мнениеот zaio_baio » Сря 25 май 2005 16:06


За турбокомпресора на този модел единственото което знам е че не трябва да се подава разко газ веднага след като запалиш и не трябва да го правиш и преди да спреш - понеже някаки масла имало вътре които не се отичали тинтири-минтири иначе недей да се боиш от прегряване мисля че там температурата достига до 150 градуса - пробвай когато караш по дълго време вечер да спреш и да вдигнеш капака :-))))) ще си доста изненадан от гледката.


Потребителски аватар
div_ane
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 25 май 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: :-)

Мнениеот div_ane » Чет 26 май 2005 10:33


Значи обобщавам положението - след кратка справка в аутотехника - колкото и да е странно там се намери човек който ми каза как е по каталог за 1.9ТД ААЗ.
1) Термостата отваря на 87 градуса
2) Термошалтера включва 1ва степен на 95!!! а втора на 105!!! градуса въпреки това температурата по показания на таблото не трябва да надвишава 100 градуса.

един въпрос към zaio_baio - с полусинтетично масло караш ли колата или не смееш


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

:-)

Мнениеот zaio_baio » Чет 26 май 2005 10:47


Маслото е :
FUCHS
TITAN CARAT MC
SAE 10W-40

MC-Synthese Ultra High Performance Motor Oil for all modern passenger cars powered with gasoline or diesel engines. Approved by major car manufacturers.

ACEA A3/B3
API CF/SJ
MB 229.1
VW 500 00 / 505 00
BMW Special Oil
PORSCHE


Потребителски аватар
div_ane
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 25 май 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

muahahaha

Мнениеот div_ane » Чет 26 май 2005 11:29


zaio_baio написа:Маслото е :
FUCHS
TITAN CARAT MC
SAE 10W-40

MC-Synthese Ultra High Performance Motor Oil for all modern passenger cars powered with gasoline or diesel engines. Approved by major car manufacturers.

ACEA A3/B3
API CF/SJ
MB 229.1
VW 500 00 / 505 00
BMW Special Oil
PORSCHE

Хахахаха и аз карам с точно с такова - много тихо работи преди бях с Фина специално за турбо дизел ама звяра го гореше близо 1.5 литър на 7 000 км а това 0.5 литър за 7 000 км. Прави ми впечатление че работи много по тихо с полусинтетика отколкото с минерално а "специалистите" казват че трябва да е точно наопаки.


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

:-)

Мнениеот zaio_baio » Чет 26 май 2005 12:41


Колкото "специалисти" толкова мнения :-)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта