:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Шлайфане на барабани - къде?, Две кабелчета на ламбдата?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Шлайфане на барабани - къде?, Две кабелчета на ламбдата?

Мнениеот zfa159 » Вто 09 окт 2007 7:22


Понеже имам две питанки пускам една тема да не пиша 2 различни.
Едната е къде може да ми шлайфнат барабаните че имат леки ръбчета и подозирам че са леко елипсовидни.Варианти като шлайф базата в Княжево отпада защото там не се занимавали с подобни неща.
Отговор от сорта "първия стругар" също не ме устройват особено понеже не познавам такива....... :roll:
По втория проблем :
Ламбда сондата ми май има две кабелчета (1.8 ABS е двигателя на В3) и се чудя кое от двете е сигнала.Как кмога да разбера? (трябва и да си го прихвана за ламбда контрола на газовата уредба).
Благодаря!




Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 09 окт 2007 8:04


Откачи куплунга, вземи 1 мултицет и виж кое от кабелчетата е на късо с минуса на акумулатора, това е масата, по принцип черното, а другото е сигнала. На мойта кола масата изобщо не ходи в ламбдата, а е закачена за двигателя и това се вижда с просто око. Успех.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 09 окт 2007 8:30


За ABS ламбда сондата мисля,че е с подгряване.В този случай имаш два сигнални проводника,и два за подгряването(+ и - 12в).Има много теми по въпроса :wink:


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Вто 09 окт 2007 8:44


За барабаните - купи си нови - не струват 1000лв.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 09 окт 2007 9:16


myrshavija написа:За барабаните - купи си нови - не струват 1000лв.

Да,не са 1000 - само 250 ;) Разбира се съм проверил преди да пусна темата и да се занимавам да ги шлайфат.
По повод ламбдата - само с две кабелчета е ама какъв цвят са трябва да погледна по-обстойно.Благодаря за информацията!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 09 окт 2007 9:20


pas1.8mi написа:За ABS ламбда сондата мисля,че е с подгряване.В този случай имаш два сигнални проводника,и два за подгряването(+ и - 12в).Има много теми по въпроса :wink:


С подгряване ако е без катализатор, иначе е с 1 жица.

Изображение


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 09 окт 2007 11:29


zfa159 написа:
myrshavija написа:За барабаните - купи си нови - не струват 1000лв.

Да,не са 1000 - само 250 ;) Разбира се съм проверил преди да пусна темата и да се занимавам да ги шлайфат.!

Едва ли си проверил навсякъде. Ще струват около 100-150лв двата максимум. А дори и да са 250лв твоя живот и на останалите около не теб не струва толкова.
След като имат ръб значи са за смяна. Максимално допустимото износване мисля беше 1мм...


svety
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 29 ное 2006 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот svety » Вто 09 окт 2007 19:10


Провери на бул. инж. Иван Иванов. Извършват стругарски услуги и съм виждал доста хора да носят барабани и дискове за шлайфане. Ако не се лъжа на една от служебните коли шлайфахме задни дискове при тях. До сега не сме имали проблеми. Успех и безаварийна.


Потребителски аватар
Svetilio
Мнения: 376
Регистриран на: Чет 04 май 2006 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Svetilio » Вто 09 окт 2007 22:17


zfa159 написа:
myrshavija написа:За барабаните - купи си нови - не струват 1000лв.

Да,не са 1000 - само 250 ;) Разбира се съм проверил преди да пусна темата и да се занимавам да ги шлайфат.


Brembo са 76 лв. за брой...има и по-ефтини 100% ,ти си преценяваш, но .......... :?

svety написа:......една от служебните коли шлайфахме задни дискове при тях.
... е па точно служебните коли им се сменя всичко най-лесно с НОВО...нали друг плаща, пък и е "счетоводен разход"
по тази логика успешно мога да си продам старите дискове / Брембо/, че и накладките/Textar/ даже...имат малко феродо по тях :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 10 окт 2007 7:54


За шлайфането си намерих място - в Овча купел малко след Италианеца от същата страна.
Барабаните не са износени много (дотолкова,че да имат ръб в който да закачат накладките а имат вдлъбнатини на някои места (леко вкопаване както се получава на дисковете да кажем от камъче)) и на някой места не са износени равномерно.Стругаря иска да им вземе около 0.5мм за да станат гладки и равни.Издатината,която имат я е мерил че не е голяма (0.5 успява да я свали) така че според мен няма проблем да се шлайфат без да се износят прекалено много.
Къде може да се намерят Брембо на такава цена?
-питах в Ауто+ - не предлагат
-питах в Елит Кар - само с поръчка Бош-овски (за цената не ми се говори)
-В Хеед ми казаха че имат и са по 125лв парчето (марката я забравих).
Ако са до към 150лв двата ще си ги сменя веднага щом мога (до месец) ама 250 няма да го бъде.
Само информативно да вметна,че шлайфането е по 10лв на брой за лека кола.
По повод ламбда сондата - наистина е само с едно кабелче а на куплунга другото отива направо на двигателя.Цветовете са лилав (сигнала) и черен за маса-та.
Благодаря!

Последна промяна от zfa159 на Сря 10 окт 2007 10:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 10 окт 2007 9:02


Я да направим една проста сметка - по 0,5 мм като се отнеме, става точно 1 мм отнемане от диаметъра на барабана. Ами той нов да е бил (а явно не е - значи също има поне малко износване), става негоден.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 10 окт 2007 9:32


Ето равносметката от проверката на няколко места :
-SWAG - 110лв на бройка
-Brembo - 140лв на брой
-ОМC (италиански) - 86,75лв на брой
-Optimal - 86,70лв на брой

Понеже искам не искам трябва да мина КАТ (изтече ми временния талон) ще закрепя положението временно с тези барабани (оставих колата при един прияел да и нагласи спирачките в допуск понеже лявото задно задържа повече от дясното а отзад всичко е ново - апаратче,накладки,пружини а на предните няма разлика т.е. не е проблем по помпата).След това ще си ги сменя барабаните отзад заедно със спирачната течност (явно е стара понеже ход-а на педала се мени като покарам по-дълго време) и ще си ги регулирам наново.
Благодаря!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта