Колата е с монтирана в Италия газова уредба. От два дена започнах да чувам бензиновата помпа - дори когато работи на газ, но звукът не е нормален в смисъл че се чува - като че ли свири.
Въпроса е трябва ли да търся нова помпа, има ли смисъл да предприемам някакви мерки за старата и правилно ли помпата работи винаги (дори когато колата работи на газ)? Има ли в нея регулатор на налягане?
Ако прекъсна захранването на помпата при работа на газ - има ли някаква опасност?
Има ли разлика в помпите за лимузина и комби?
Бензинова помпа на мотор 1.6i 101кс 1995г
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Да бензин има поне 25 литра...
kossel написа:а провери ли дали има бензин достатъчно в резервоара ?
Бензин има поне 25 литра - това ми показва нивомера. Филтъра - горивния до резервоара е сменен преди 1000км. Няма как да карам без бензин щото задължително пали на бензин и после си превключва на газ...
И като че ли когато е студена помпата (като паля) се чува слабо а после - след 3-5 минути направо се чува да свири...
Един колега ме посъветва да сваля помпата и да направя да работи на рециркулация в тънко масло поне 3-4 часа - има ли смисъл? И ако няма какви помпи се предлагат на пазара има ли идея някой за цени и марки. Каква да избера ако има различни?
Колега, малко не по твоя въпрос, но тъй-като и аз съм със същия мотор едно въпросче. Газовата от конвенционален тип ли е т.е. изпарител и смесител или газов инжекцион с подаване на газта към всеки цилиндър? Проблеми с "гърмежи"? На мен ми казаха, че на този мотор само газов инжекцион ставал, а той е 1600лв
Да ти кажа моята помпа има периоди, когато незнайно защо става доста шумна, после утихва и сега например изобщо не се чува. Бензина в резервоара никога не го оставам да падне под 20л. защото този тип помпи ако не са потопени бързо се скапват. Имам опит с такъв тип помпи използвани в самолети с бутални двигатели. Мога да ти кажа, че тръгне ли да се скапва помпата направо мисли за нова. Промивки с масла и други хитрости, ако изобщо помогнат ще е за кратко.
Успех и късмет
Да ти кажа моята помпа има периоди, когато незнайно защо става доста шумна, после утихва и сега например изобщо не се чува. Бензина в резервоара никога не го оставам да падне под 20л. защото този тип помпи ако не са потопени бързо се скапват. Имам опит с такъв тип помпи използвани в самолети с бутални двигатели. Мога да ти кажа, че тръгне ли да се скапва помпата направо мисли за нова. Промивки с масла и други хитрости, ако изобщо помогнат ще е за кратко.
Успех и късмет
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Благодаря за съвета, вече си поръчах помпа VDO още не е дошл
B4/101 написа:Колега, малко не по твоя въпрос, но тъй-като и аз съм със същия мотор едно въпросче. Газовата от конвенционален тип ли е т.е. изпарител и смесител или газов инжекцион с подаване на газта към всеки цилиндър? Проблеми с "гърмежи"? На мен ми казаха, че на този мотор само газов инжекцион ставал, а той е 1600лв
Благодаря за съвета
На въпроса за газовата: Уредбата е изцяло е LANDI RENZO - аз съм правил справка по интернет - и мога да твърдя че тази марка е една от най-добрите. АКо те интересува имам адреса на вносителя в България ( той не е в София - за сведение ...). Не е газов инжекцион. Има изпарител и някъде точно на сгъвката на въздуховода от филтъра към общия колектор на смукателните тръби има поставена взривна клапа (така ми казаха...) а след нея е свързан маркуча идващ от изпарителя. Особеното е че на маркуча точно преди влизането му във въздуховода има поставен стъпков регулатор (електро) - голям колкото обикновен газов клапан. Той се управлява от отделен блок (Lambda control Module - пише на него) монтиран до изпарителя. Сместа на газ се регулира от този модул, Ламда сондата работи и при работа на газ.
Вътре до шьофора има копче (но свързано само с лентов информационен кабел) от което може да се включи само работа на бензин, или работа на газ. Показва също и колко е пълна бутилката. Бутилката е сложена в мястото на резервната гуна ,така че да не заема място, а аз си купих малка резервна гума и си я нося в багажника.
Преминаването на газ е автоматично, след достигане на въздуха в колекторните тръби над опр. температура (не знам точно но около 35 градуса, защото когато е студено навън - става по-късно, а когато е топло - по-бързо от тръгването) и става при обратен ход на педала на газта (т.е. при намаляване на оборотите) - не мога да усетя кога става прехвърлянето - няма прехълцване и т.н, ако не чуя газовия клапан, или слушам музика... Мотора пали задължително ВИНАГИ на бензин, няма абсолютно никакъв вариант да запали на газ. Тая уредба е около 800 лева с монтаж по сведение на един майстор. Моята е поставяна в Италия и си личи...
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Относно изключването на помпата по време когато работи на газ е препоръчително. когато няма нормална консумация помпата работи само на "слив" и е максимално натоварена и ускорено и съкращаваш живота . А че се скапва помпата ако не работи е пълна глупост. Ти на практика я включваш при всяко палене което е напълно достатъчно.
Спокойно можеш да я изключваш с подходящо реле. Аз карам така от години и нямам никакви проблеми. В руския саит на VW (volkswagen.msk.ru) имаше някъде перфектно ръководство за ремонт на бензиновите помпи на Passat - цветно с обяснения.
Спокойно можеш да я изключваш с подходящо реле. Аз карам така от години и нямам никакви проблеми. В руския саит на VW (volkswagen.msk.ru) имаше някъде перфектно ръководство за ремонт на бензиновите помпи на Passat - цветно с обяснения.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Относно изключването на помпата по време когато работи на...
brother_Tom написа:Ти на практика я включваш при всяко палене което е напълно достатъчно.
Спокойно можеш да я изключваш с подходящо реле. Аз карам така от години и нямам никакви проблеми. .
Благодаря за съвета, Предния ми пасат беше като твоя - 1.8Mi и бях го направил така и нямаше никакъв проблем - прав си. Тоя мотор сега обаче е пълна инжекция и не съм сигурен ако спирам помпата какво ще става. Макар че съм пробвал да махам бушона, когато е на газ и нищо не се случва... Ако още някой има опит - нека сподели...
Благодаря за информацията относно газовата. Заинтригуван съм да видя, как точно е италианското изпълнение на Ланди-то на този двигател. Ще ти се обадя на лични за адреса на вносителя. Или го постни тук, сигурно и други ще се заинтересуват. При тези цени на бензина засега газта е единствената разумна алтернатива.
Убеден съм, че за бензиновата помпа няма проблем да е изключена, когато колата ти работи на газ и даже напрактика и се удължава ресурса, както казва brother_Tom. От това, което съм чел в нета потенциалният проблем при пълните инжекциони е т.н. запичане на дюзите. Някои хора съветват да се кара поне по 10 км на ден на бензин за да не се скапат бензиновите дюзи. Това обаче според мен обезмисля слагането на газова уредба, освен ако не си такси или нещо подобно. От друга страна ти си купил колата с такава уредба и явно нямаш такъв проблем. Карай си със здраве
Убеден съм, че за бензиновата помпа няма проблем да е изключена, когато колата ти работи на газ и даже напрактика и се удължава ресурса, както казва brother_Tom. От това, което съм чел в нета потенциалният проблем при пълните инжекциони е т.н. запичане на дюзите. Някои хора съветват да се кара поне по 10 км на ден на бензин за да не се скапат бензиновите дюзи. Това обаче според мен обезмисля слагането на газова уредба, освен ако не си такси или нещо подобно. От друга страна ти си купил колата с такава уредба и явно нямаш такъв проблем. Карай си със здраве
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Ок сложих си нова помпа...
Мога да разкажа как става това. Старата не е давала необходимото налягане, защото връщащият маркуч - чисто сух. Помпаа беше със омекнали гумени тампони и не е захваната както трябва. Нещо ме излъгаха в магазина - уж трябваше да е VDO, а като я порагледах - тя е италянска - утре ще хода до магазина... И има разлика в помпите за лимузина и комби - на мене се наложи да сложа сария нивомер, щото новия щеше да виси във въздуха...
По въпроса за газовата - ето адреса на дистрибутора за България:
Тъй като имах запитване за фирмата официален представител на България на LANDI RENZO :
На мене лично по телефона са и обяснявали как да настроя изпарител, който бях отворил за ремонт... преди 2 години.
Не им правя реклама, но скоро на един приятел дойдоха да му сложат газов инжекцион на Шкода Фабиа 2003г... 1800лв, но го направиха като истинско и професионално.
Дилъра на Ланди Ренцо - фирма "Таньо Видев" от Ямбол
Таньо Видев
Газови системи и инсталации.
адрес: 8600 Ямбол, ул. Пирин No.2, тел.: +359 46 664386, факс: +359 46 664396
По въпроса за газовата - ето адреса на дистрибутора за България:
Тъй като имах запитване за фирмата официален представител на България на LANDI RENZO :
На мене лично по телефона са и обяснявали как да настроя изпарител, който бях отворил за ремонт... преди 2 години.
Не им правя реклама, но скоро на един приятел дойдоха да му сложат газов инжекцион на Шкода Фабиа 2003г... 1800лв, но го направиха като истинско и професионално.
Дилъра на Ланди Ренцо - фирма "Таньо Видев" от Ямбол
Таньо Видев
Газови системи и инсталации.
адрес: 8600 Ямбол, ул. Пирин No.2, тел.: +359 46 664386, факс: +359 46 664396
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта