:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Проблем с радиатора

Техническа и сервизна информация за Passat
dino
Мнения: 171
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с радиатора

Мнениеот dino » Сря 10 окт 2007 20:04


Здравейте колеги,
От скоро явно ми тече радиатора, защото почна да губи охладителната течност. Ремонт на радиатора е доста сложен май, а за смяна мисля поне и тая зима да изкарам с него. Някои ползвал ли е тези течности за запушване на течове на радиатори или алуминиевите стружки които се изсипват. Пише, че трябва да се сложи в радиатора. При положение, че не се отваря радиатора, проблем ли е да се сложи в разширителното казанче? Смятам, че не би трябвало да е проблем???
Дайте съвет. Колата е пасат '89, 1.8 моно.
Благодаря




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 10 окт 2007 20:21


Откъде си сигурен че е от радиатора, при В3-ките много по вероятно да е от пластмасовите фланци на главата а там течности за запушване няма да ти помогнат. Локализирай по възможност точно откъде губи антифриза.


orlinlakov
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот orlinlakov » Сря 10 окт 2007 20:23


Колега сигурен ли си че ти тече радиатора. Ако колата е с АГУ може да губи течност от тройниците да речем, защото някой майстори слагат пластмасови вместо метални. Другото за което иска да те питам е количеството охл. течност, която губиш колко е и за какъв период от време. По прнцип имай предвид, че се изпарява по малко.


orlinlakov
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот orlinlakov » Сря 10 окт 2007 20:27


При мен докато беше на бензин нямаше проблеми със слагането на АГУ започна по малко да губи изминал съм 2000км а съм долял около 300мл. Погледни добре колата на светло, защото един нов радиатор е около 200лв и за работа и то става дявол на магаре.


dino
Мнения: 171
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dino » Сря 10 окт 2007 20:28


Порядъка е около 300-400 грама на седмица. Толкова доливам в казанчето. Винаги е празно и поема горе долу толкова.
Преди имаше едно сълзене от радиатора, което спря изведнъж, затова мисля, че е от него.


orlinlakov
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот orlinlakov » Сря 10 окт 2007 20:36


Ами утре като запалиш колата отваряш капака и гледаш. Ако има теч на антифриз ще се види. Навън е достатъчно студено за да успееш да видиш изпаренията, защото 300-400 мл си е бая.


dino
Мнения: 171
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dino » Сря 10 окт 2007 21:03


Ще го проверя още веднъж. Гледал съм, обаче нищо не се вижда да тече, което и мен ме озадачава!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 10 окт 2007 21:45


Ако си решил да сипваш течност за запушване има една на Holts в синьо шишенце (има я по всички бензиностанции) - действа безотказно.Нямай притеснения за това,че се налива в разширителното казанче - не пречи.Само че се прави при загряла кола задължително (за да е отворил термостата) и след това караш известно време (по-дълго по-добре за да не залепне термостата).
Ама преди да наливаш подобни екстри виж наистина откъде тече за да не го сипваш без да има нужда.Антифриза има свойството да оставя бяла ивица там,където е текъл така че си личи.По принцип лошото е че може да тече от някъде,където да не се вижда (отдолу при термостата,отгоре по тройниците,някъде по радиатора)...огледай първо пък ако не го откриеш сипи такова и виж дали ще продължи да губи.
Успех!


Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Чет 11 окт 2007 6:45


Ако си 100% сигурен,че е от радиатора - " Radweld" - в синьо шишенце е. Аз го купих от "ШЕЛ" и повече от година нямам проблем. Слагаш го в преливника и не се притесняваш.


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Чет 11 окт 2007 16:57


При ползване тия магии за запушване на течовете,бих препоръчал от лош собствен опит,да се шунтира радиаторчето за парното.Става с тръбичка.Вадят се двата маркуча от радиаторчето.Намушвате ги в тръбичката и чак тогава със препаратите за малки течове.Преди време също ползвах тия хитрини,но се запуши и радиаторчето за парното.Да не казвам подробности за смяната му...


Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Чет 11 окт 2007 17:48


Прав си - не казвай ! Аз съм сменял и знам какво е ! Трябва обаче да те успокоя, че откакто съм го сложил не съм имал проблеми с парното.


orlinlakov
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот orlinlakov » Чет 11 окт 2007 18:27


dino написа:Ще го проверя още веднъж. Гледал съм, обаче нищо не се вижда да тече, което и мен ме озадачава!

Ами да тече е силно казано но отнякъде няма начин да не сълзи. А и ти не казваш да има проблем в работата на двигателя. Така, че иди някъде да я вдигнеш на стенд и гледай внимателно.


dino
Мнения: 171
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dino » Пет 12 окт 2007 18:43


Сега като се прибирах видях следното: В горната част на радиатора, като се застане срещу колата, в лявата страна има един гумен тампан който предполагам е за фиксиране на радиатора към гредата. Точно под този гумен тампон е мокро. Под него има нещо като пластмасова кутийка. Утре по светло мисля да го разгледам по подробно да видя от там ли е точно.
Иначе двигателя си работи идеално, не прегрява, не вкарва охладителната течност в двигателя, има мощност, не пуши, не изпуска и от газта.
Може би като загрее от горе изпуска по малко, точно до тръбата към двигателя.
Благодаря на всички които се отзоваха на проблема! :)


orlinlakov
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 13:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот orlinlakov » Пет 12 окт 2007 20:26


Колега едно последно нещо искам да добавя. Провери си капачката на разширителният съд. Има възможност клапана при увеличаване на налягането да не отваря и следващото място,където ще потече ще бъде там,където връзката е най слаба. За това преди да започнеш да стягаш всички съединения я провери отнема много малко време а спестява много главоболия. :wink: Успех.


dino
Мнения: 171
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dino » Съб 13 окт 2007 1:13


Може би ще прозвучи тъпо, но как се проверява тя? Не съм много наясно!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта