Проблем с хидравликата на спирачките Пасат Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Milanoff

Проблем с хидравликата на спирачките Пасат Б3

Мнениеот Milanoff » Съб 06 окт 2007 9:32


Вчера както си карах по "Черни връх" педала на спирачките стана твърд, както е когато колата не е запалена, трябваше да натисна със все сила за да спра.

Завих надолу към "София ленд" при което на светофара хидравликата пак проработи.

Като отида при майстора какво да му кажа да гледа и каква може да е причина за това?




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 06 окт 2007 9:52


Майстора ще знае къде да гледа ако си разбира от работата :wink:
Най вероятно е някое клапанче във сервото или ти изпуска маркуча за вакуум от колекторите към сервото :idea:


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Чет 11 окт 2007 11:01


Да питам и аз за спирачките.
Когато натискам педала рязко, хваща добре и няма проблем. Но когато го натискам плавно, потъва.
Ефектът е както когато има въздух в системата. Но ако беше така, щеше и при рязко натискане да потъва, при положение, че не съм "напомпал" преди това.
Един познат ми каза че е нормално да потъва при много плавно натискане. Как мислите?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 11 окт 2007 11:19


С голяма вероятност спирачната ти помпа си заминава (ако няма течове).
Кат натиснеш силно, от налягането гумичките успяват все още да уплътнят, но при слабо натискане покрай тях вече преминава течност и буталото потъва.

Като има въздух в системата ефекта не е точно потъване а пружиниране и омекване.


Потребителски аватар
Ivich
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ivich » Чет 11 окт 2007 12:27


Mladenski и аз имах подобен проблем със спирачките. Свалих спирачната помпа с намерението да сменя само гумичките, но се оказа, че помпата си е изпяла песента, така че направо си взех нова помпа. Свали спирачната помпа и виж дали ще минеш само със смяна на гумички :wink:


Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Чет 11 окт 2007 16:22


Моето мнение е , че ако има тези проблеми по-добрият вариант е нова помпа. Все пак няма никаква гаранция,че не е ерозирала отвътре. Чувал съм , че немските са доста скъпи , но италианските са на приемливи цени. Все пак е важно и с какви пари разполагаш. Аз лично от 4 години съм с италианска и до сега нямям оплаквания от нея


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19708
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 12 окт 2007 0:07


Я първо и двамката сменете спирачната течност... ама цялата!
Не забравяйте да източите и помпите на съединителя.
Ако тогава не се оправи, вече ръчкайте по помпите!
Имате ли ABS?


Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Пет 12 окт 2007 7:52


Абсолютно си прав ! Не се сетих :oops:


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Пет 12 окт 2007 10:32


ABS нямам. Това от значение ли е?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19708
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 12 окт 2007 15:03


Mladenski написа:ABS нямам. Това от значение ли е?

Да, но първо да си кажа за спирачната течност ;)
Тя е силно хигроскопична. (с изключение на DOT5.5, но тя не е за нашите таралясници) При поглъщане на достатъчно количество влага, водата вътре, в спирачните тръбопроводи завира и почва да прави въздушни възглавници. Не е прищявка това, дето пише да се сменя на макс. 2 години. Изпитах го лично! Още повече при АНТИСПИРАЧНИТЕ системи TEVES (не съм допуснал грешка в исписването :udivitelna ) от това поколение. При тях няма сервоусилвател, а помпа, която поддържа постоянно високо налягане. Ако има вода в течноста и тя прегрее заради въртенето на помпата е нормално да направи номер. Преди да сменя моята течност на 2 пъти явно прегряваше, съответно датчика за аварийно налягане сработваше и исключваще тотално всичко. Резултата е силно втвърдяване на педала и много ниска ефективност на спирачките.
Всъщност, това май повече се отнася за колегата Миланофф Ако и той няма АБС, то вероятно става въпрос за спукан тръбопровод на вакуума.
При теб, колега Младенски, ако има проблем с ефективноста на спирачната система и е сменена течноста, може би наистина се касае за помпа


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Съб 13 окт 2007 17:18


Много ти благодаря за обяснението!!!
Сега вече разбирам защо така се получава. А как да източа старата спирачна течност и помпата на съединителя?
Съжалявам, ако въпросът ми е глупав, но не съм го правил досега :oops:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 13 окт 2007 18:59


Mladenski написа:Много ти благодаря за обяснението!!!
Сега вече разбирам защо така се получава. А как да източа старата спирачна течност и помпата на съединителя?
Съжалявам, ако въпросът ми е глупав, но не съм го правил досега :oops:
    Не че те подценявам че няма да се справиш и сам но защо не отидеш да ти я сменят някъде :idea: ще ти излезе около 20-тина лева а си е играчка все пак и си трябват двама човека :D


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Съб 13 окт 2007 20:49


Сигурно така ще направя! Поне да видя на живо как става :)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 15 окт 2007 11:22


Може и сам, без обезвъздушаване - само отваряш, тя сама си теква, ако трябва леко й помагаш с педалите обаче гледаш казанчето да не се опразни- доливаш нова. Така докато потече нова, и повтаряш от всяко колело, накрая и от долната помпа на съединителя. :-)


Milanoff

Мнениеот Milanoff » Вто 16 окт 2007 17:08


Благодаря за съветите, така и така идва време за предни дискове, така че ще сменя и спирачната течност и ще се направи диагностика.
Доколкото знам има АБС, но не работи и по някакъв начин е изключен.
Ако има вода в течността , то това обяснява проблема с твърдяването, но все си мисля че ако има спукан маркуч не би трябвало след това пак да спира нормално или греша?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 35 госта