здравейте имам от скоро пасат 1.8 92 год.моноинжекция имам проблеми с прегряването а виждам че във форумите има хора които доста разбират може ли да ви помоля за съвет значи качва ми градусите на градско в повечето случай до към 107-108 проверих няма течове всичко е наред смених капачката на разширителния съд за антифриза и още 1 проблем имам
сълзи ми малко главата дали е за нова гарнитура или за затягане само много благодаря на всички които ми отговорят
mod edit: vaskoto1



проблеми с прегряването-пасат 92
- tihony_audio
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 22 сеп 2007 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблеми с прегряването-пасат 92
dimo69 написа:а виждам че във форумите има хора които доста разбират
дамм също така има и добре работеща търсачка-нея видя ли?
не?
ето я...:
http://forum.vwclub.bg/search.php
а ако не си наясно как-ето ти жокер:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=45074
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Щом сълзи от главата гарнитурата си е позаминала вече (макар че може да издържи така неопределено време) и е хубаво да се смени.
По повод градусите най-вероятно проблема е в термостата.Аз лично смених 3-4 (всичките чисто нови) докато намеря един,при който всичко заспа (градско държи от 85 до 95 в зависимост от задръстването а извън града седи на 85).С предишния имах същия проблем - зарява бързо ама като съм в задръстване вдигаше до към 105 което е много (и то сега на студа без да е пуснат климатроника).
Също така обаче преди да разколачиш колата може да погледнеш когато срелката е около 90 градуса и лееко започне да ги подминава дали се включва отпред охлаждащата перка на радиатора (тя на повечето е двустепенна и първа степен се пуска там (по датчик е на 95 ама е малко по-рано всъщност) а другата чак на 105 градуса).Реално ако не ти работи 1-ва степен колата грее чак докато стане време за 2-ра степен.Иначе е термостата или като при мен на предишния Пасат имаш някъде запушване ама и да ти обесня как се проверява трудно ще се ориентираш за какво говоря.
Успех!
По повод градусите най-вероятно проблема е в термостата.Аз лично смених 3-4 (всичките чисто нови) докато намеря един,при който всичко заспа (градско държи от 85 до 95 в зависимост от задръстването а извън града седи на 85).С предишния имах същия проблем - зарява бързо ама като съм в задръстване вдигаше до към 105 което е много (и то сега на студа без да е пуснат климатроника).
Също така обаче преди да разколачиш колата може да погледнеш когато срелката е около 90 градуса и лееко започне да ги подминава дали се включва отпред охлаждащата перка на радиатора (тя на повечето е двустепенна и първа степен се пуска там (по датчик е на 95 ама е малко по-рано всъщност) а другата чак на 105 градуса).Реално ако не ти работи 1-ва степен колата грее чак докато стане време за 2-ра степен.Иначе е термостата или като при мен на предишния Пасат имаш някъде запушване ама и да ти обесня как се проверява трудно ще се ориентираш за какво говоря.
Успех!
Леле с тази тема не знам и аз какво да правя ........всичко работи перфекто .....лятото в задръстването редовно качва над 100 градуса и после пада / поне така показва мисля 4е от4ита правилно/ колата работи перфектно......перката се включва нормално даже съм засичал и на 2 те степени!!!По книжка също и дават по висока работна температура!На дълъг път държи на 90 градуса.....Зимата в града също рядко качва до 100 градуса!!!С оригиналният термостат съм.......нищо не съм сменял!Идвало ми е да спра на кръстовище колеги / със същата кола/ и да им видя на колко градуса им е стрелката
!!!Така е от 10 години и повече и все си мисля,че щом швабата така го е измислил вс.е ок. 




- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Хъм това със 100 по принцип не е много наред - реално погледнато термостата е макс отворен при 92 или 95 (едното от двете ама не помня кое точно) а перките палят на 1-ва степен на 95.Чак на 102 пали 2-ра степен а 102 не е никак пожелателна температура по принцип.
В реални условия 2-ра степен не трябва да знаеш че я има даже (включва се ужасно рядко,когато колата се движи с много ниска скорост и е много натоварена - да кажем теглиш някой по баир).
Общо взето наблюдението върху служебните пасат-и (1.8 ABS,1.8RP) е следното :
-извън града държат около 80-90 градуса (зависи от скорост и околна среда)
-в града загряват до не повече от 95 градуса и след малко пада на 90..после пак тръгва до 95.Ако се застоят часове в задръстването вече започва да задържа постоянно на 95 ама повече не качва.
Личния ми (за разлика от служебните) има климатроник.
Това лято постоянно температурата беше между 100 и 110 - оказа се дефектен термостата.Смених няколко докато я вкарам в правия път :
-градско без климатик - макс.92 градуса при зверско задръстване и сваля до 88.Ако е слабо задръстването държи 88-90.
-извънградско без климатик - 85-90 (зависи от пътя и скоростта).
-градско с климатик на макс студ - 92-95 градуса при жега навън и задръстване.Ако е по-малко задръстването - 92.
-извънградско с климатик - 90 твърдо каквото и да я правя.
Общо взето това им е поведението и според мен би трябвало да е някакво такова.
В реални условия 2-ра степен не трябва да знаеш че я има даже (включва се ужасно рядко,когато колата се движи с много ниска скорост и е много натоварена - да кажем теглиш някой по баир).
Общо взето наблюдението върху служебните пасат-и (1.8 ABS,1.8RP) е следното :
-извън града държат около 80-90 градуса (зависи от скорост и околна среда)
-в града загряват до не повече от 95 градуса и след малко пада на 90..после пак тръгва до 95.Ако се застоят часове в задръстването вече започва да задържа постоянно на 95 ама повече не качва.
Личния ми (за разлика от служебните) има климатроник.
Това лято постоянно температурата беше между 100 и 110 - оказа се дефектен термостата.Смених няколко докато я вкарам в правия път :
-градско без климатик - макс.92 градуса при зверско задръстване и сваля до 88.Ако е слабо задръстването държи 88-90.
-извънградско без климатик - 85-90 (зависи от пътя и скоростта).
-градско с климатик на макс студ - 92-95 градуса при жега навън и задръстване.Ако е по-малко задръстването - 92.
-извънградско с климатик - 90 твърдо каквото и да я правя.
Общо взето това им е поведението и според мен би трябвало да е някакво такова.
много благодаря на всички които ми писаха по проблема смених капачката сега ще сменя и термостата а по въпроса с гарнитурата на главата дали ще помогне временно да я натегна и на колко килограма се натяга с този специален ключ ако и това не спре сълзенето сменявам гарнитурата ще се радвам на още съвети благодаря ви
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не е удачно да я натягаш.Тя още като е сложена е натегната на въпросните килограми.Вариант да се разхлаби поне досега не съм виждал или чувал така че ефекта ще е че ключа ще изщрака и нищо няма да успееш да натегнеш.Колко кг е незнам.
Иначе зависи какво разбираш по много твърд - нормално е да е твърдичък т.е. да не можеш толкова лесно да го смачкаш с ръка (моя даже почти не успявам да го свия дори малко).Системата все пак работи под налягане
Иначе зависи какво разбираш по много твърд - нормално е да е твърдичък т.е. да не можеш толкова лесно да го смачкаш с ръка (моя даже почти не успявам да го свия дори малко).Системата все пак работи под налягане

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами не си уточнил каква точно ти е колата (тип двигател,оборудване и т.н.) защото това е от значение.Да кажем ако има климатик или климатроник ама е допълнително слаган (в Италия е честа практика) рядко сменят радиатора с по-големия за охладителната система а при кола с климатик дори двигател 1.8 е с големия радиатор.
И ако си с малкия радиатор и имаш климатик като нищо ще грее много без термостата да има вина.
Иначе и аз това казвам - смених 3 докато намеря такъв,който да работи както трябва и да държи колата в оптимален температурен режим (85-95 градуса).
Драсни няколко реда с типа на двигателя и има ли клима няма ли и ще коментираме отново въпроса.
И ако си с малкия радиатор и имаш климатик като нищо ще грее много без термостата да има вина.
Иначе и аз това казвам - смених 3 докато намеря такъв,който да работи както трябва и да държи колата в оптимален температурен режим (85-95 градуса).
Драсни няколко реда с типа на двигателя и има ли клима няма ли и ще коментираме отново въпроса.
zfa159 написа:Ами не си уточнил каква точно ти е колата (тип двигател,оборудване и т.н.) защото това е от значение.Да кажем ако има климатик или климатроник ама е допълнително слаган (в Италия е честа практика) рядко сменят радиатора с по-големия за охладителната система а при кола с климатик дори двигател 1.8 е с големия радиатор.
И ако си с малкия радиатор и имаш климатик като нищо ще грее много без термостата да има вина.
Иначе и аз това казвам - смених 3 докато намеря такъв,който да работи както трябва и да държи колата в оптимален температурен режим (85-95 градуса).
Драсни няколко реда с типа на двигателя и има ли клима няма ли и ще коментираме отново въпроса.
С Б3 съм 1.8 АБС без клима ,но много се двуомя с тия ментаци......може да пробвам с друг термостат като се затопли догодина!Но когато е топло влезна ли в задръстване веднага удря 100 градуса....не ми е удобно да пиша във форума да не досаждам на колегите,че наистина има много и изписано.В събота пак засичах оставиях я на място и я форсирах НЕ можа да качи до 100 градуса и все си мисля,че работи нормално,а и тва е така от много години вече....може би ще взема за проба и друг термостат,но като се затопли времето за да преценя по правилно дали ще има ефект.....
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами да ама недей да я форсираш.Ефекта е следния - когато вдигнеш оборотите увеличаваш и дебита на водната помпа и в резултат на това по-бързо водата отнема топлината от двигателя и преминава по-голямо количество вода през радиатора и се охлажда.Т.е. нещата стават по-бързо на по-високи обороти.Ако термостата отваря ама не докрай във високи обороти няма да усетиш проблема защото дебита е по-голям и се явява достатъчен.
Ако обаче си в задръстване там оборотите седят ниски (надали седиш на светофара и я форсираш) а и топлината от околните автомобили влияе на топлинния режим на твоята.В този момент дебита на водната помпа е нисък,двигателя отделя по-малко топлина отколкото в работен режим ама и водата по-бавно я отнема понеже е по-малко като количество за единица време.Със същия успех водата през радиатора тече по-бавно и няма време да поизстине толкова.Дори да се включат перките те веят отново топъл въздух от околните автомобили и дори да е доста по-студен от радиатора е много по-топъл отколкото е този пред блока ти когато работи на място.И ефекта е загряване.
Ако искаш вземи си друг термостат (аз си взех Wahler от Елит Кар) и го смени (откачаш хидравличната помпа да си висне на маркучите и си работиш на спокойствие).
Успех!
Ако обаче си в задръстване там оборотите седят ниски (надали седиш на светофара и я форсираш) а и топлината от околните автомобили влияе на топлинния режим на твоята.В този момент дебита на водната помпа е нисък,двигателя отделя по-малко топлина отколкото в работен режим ама и водата по-бавно я отнема понеже е по-малко като количество за единица време.Със същия успех водата през радиатора тече по-бавно и няма време да поизстине толкова.Дори да се включат перките те веят отново топъл въздух от околните автомобили и дори да е доста по-студен от радиатора е много по-топъл отколкото е този пред блока ти когато работи на място.И ефекта е загряване.
Ако искаш вземи си друг термостат (аз си взех Wahler от Елит Кар) и го смени (откачаш хидравличната помпа да си висне на маркучите и си работиш на спокойствие).
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта