Проблем с ABS - РЕШЕН

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
RS6
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 17:58
Автомобил:
Двигател:

Проблем с ABS - РЕШЕН

Мнениеот RS6 » Пон 22 окт 2007 8:31


Здравейте. Имал ли е някой подобен проблем и какво се е оказало решението? А моят е следният: от около седмица ми присветва лампата на ABS-а и се втвърдява за миг педала на спирачката, като се чува характерното тррр, както когато се задейства системата при блокиране на колелата, т. е. когато работи ABS-а. Според мен симптомите са за повреден датчик, който праща инфо на ABS-модула за блокиране на колело и от там сработва системата. Интересното е , че го прави в дъждовно време/днес/ и миналата седмица пак в големият дъжд. Ако някой може, да сподели за решение или да каже къде да си направя диагностика.

Последна промяна от RS6 на Съб 03 ное 2007 12:51, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Пон 22 окт 2007 9:06


датчик :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 22 окт 2007 11:10


Това се случва най-вече при ниска скорост, нали?
radotom написа:Самия датчик изключително невъзможно ми изглежда да изгори просто така!
Може да се повреди чисто механично. При опит за вадене, от удар или нещо подобно.
Много по-често дефектира кабела, който свързва датчика с куплунга, намиращ се или в двигателния отсек (ако говорим за предни датчици) или под задната седалка (за заден мост). Това става заради постоянното му огъване при работата на окачването - свиването и отпускането на пружините.
Странно защо, на моя преден десен датчик беше прекъснало не вътрешното жило, а оплетката. (кабела ми е екраниран) Това много трудно се хваща къде точно е скъсаното, защото ако е вътрешното жило, то кабела се срязва на най-вероятното място (там, дето прави корем нагоре, покрай ботуша на амортисйора) и с клещи се хваща вътрешното жило, дръпва се и си излиза от там, от където се е било скъсало. Режи се това парче, снажда се кабела (запояване, термосвиваем шлаух за изолация и т.н) и сте готови. Оплетката, за съжаление, не може да се издърпа. За това се реже кабела близо до датчика, проверява се, че има връзка (как->след малко) и се запоява нов такъв кабел. След това сваляте гумените ъъъ... да го кажем, удебеления, с които оригиналния кабел е бил прикрепен към купето, надявате ги на новия и се прехвърляте към куплунга на датчика, намиращ се, примерно, в двг. отсек. Отново режете кабела, уверявате се, че има връзка (останалото парче кабел не е скъсано) и запоявате новия кабел за там!
И сте вие!
А сега как се проверява датчика:
Най-общо това става с омметър. Вадите куплунга и мерите. Трябва да ви покаже съпротивление от порядъка на 1350 ома.Тука съм пообъркал! Стойността е 1 100-1 200 ома, но не е от кой-знае какво значение, явно.

! Това са стойности на съпротивлението на В3 и Г3!!! Предполагам, че и на В4 ще е същото, но преди да съм проверил, не мога да го твърдя!

В моя случай, обаче, когато прекъсването е по оплетката, редовен номер е тя ту да даде контакт, ту да не даде!
За това- вземате 2 волтметъра (желателно еднакви) разкачате датчиците от куплунзите примерно на предния мост, удължавате ги с проводници, така, че да стигнат до купето, до пасажерската седалка, качвате се и тръгвате бавничко.
На включените към удължените датчици волтметри ще се индицира постъпване на напрежение. При мен, при скорост под 20км/ч напрежението беше около 0.5V (не помня вече) Важното е да се движите бавничко. Ако някой от датчиците прекъсва за момент, то волтметъра ще покаже странни отскоци на напрежението. При постоянна скорост напрежението не трябва да се мени, или да не се мени с повече от 4-5 mV. Ако се движите по-бързичко, то импулсите от проблемния датчик може да се замажат и да не се разбере за какво става въпрос.


Още едно-две доуточнения:
Датчиците на В3 са същите, като датчиците на Г3 (или поне на по-ранните модели). Разликата е в куплунзите (които лесно се сменят) и в това, че на Г3 кабела не беше с оплетка, а обикновен, двоен кабел. Това обаче няма практическо значение.
Според това, което съм научил тук, във форума, датчиците на В4 имат в/у себе си букса, а не кабел. Така, че, ако проблемен е кабела, той се сменя много по-лесно. Едно, защото би трябвало да е по-евтин, друго, че ако се 'отремонтирва' кабела, просто си го взимаш в къщи, на удобно и чистичко, режеш си, запояваш си... кеф!!!! :lol:
А не, като мен, да се навирам с поялника под калника :cry:
Буксата на датчика, обаче, е потенциален източник на неприятности, тъй като е пряко изложена до най-прашното и навлажняващо се място. Първо проверете, че не е тя виновника, няма зелен налеп или прахоляк вътре.
Та това е, де! Ако до тук всичко е ОК, но ABS-а продължава да не бачка, остават 2 възможности за ремонта му: Юнитрейд (или производните му) или ... ейиии онуй, гоУемото момче, дето все си точи балтийката...
Чувам, че успял да се разбере с 2-3 такива, по твърдоглави екземпляра! :twisted:


Потребителски аватар
RS6
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 17:58
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот RS6 » Пон 22 окт 2007 11:36


radotom написа:Това се случва най-вече при ниска скорост, нали?
radotom написа:Самия датчик изключително невъзможно ми изглежда да изгори просто така!
Може да се повреди чисто механично. При опит за вадене, от удар или нещо подобно.
Много по-често дефектира кабела, който свързва датчика с куплунга, намиращ се или в двигателния отсек (ако говорим за предни датчици) или под задната седалка (за заден мост). Това става заради постоянното му огъване при работата на окачването - свиването и отпускането на пружините............


Точно :да: , предимно при ниска скорост или когато подрусне през някоя неравност. Значи правилно съм преценил. От това което си описал се успокоих, защото по-добре датчик отколкото нещо доста по-скъпо(помпа на ABS-а). Ще ги измеря с мултицета, само да се пооправи времето :roll: и ще действам. Като ги оправя ще пиша и :beer и :044: за radotom.


Потребителски аватар
RS6
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 17:58
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот RS6 » Съб 03 ное 2007 12:49


Датчик-проблемът е решен.
След като ги измерих, се оказа, че единият е със съпротивление 6-7 кОма, а трябва да е около 1.05-1.1 кОма.
Причината за това се оказа само мръсотията по датчика. Прашинките по него бяха направили странна конфигурация с формата на таралеж-бяха се намагнетизирали и това е променило параметрите на датчика. Изчистих датчиците с бензин(без да ги свалям) и ги измерих пак. И всичко си дойде на място.

Извод: :!: Почиствайте си датчиците поне веднъж в годината или като сменяте накладки :lol:.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта