Преди година имах този проблем с един Пасат. Сега го имам същия с Полото: когато колата се спуска (мотора работи като спирачка) и се подаде по-резко газ се получава удар от обиране на някаква сумарна хлабина от двигателя до колелата. Това се усеща наи-ясно на ниските предавки. Изключвам като причина тампоните под мотора - те са добре. Хлабините от шлици и зъбни колела имат малък дял в общата хлабина. На място, на равен терен, с включена първа скорост, когато колата се мести ръчно напред и назад свободния ход е около 30 милиметра, което не ми се вижда много, като имам предвид колко много са звената във веригата. И въпрки това...Моля колегите да споделят опит и идей за което им благодатя предварително.
Извинявам се, че пускам темата втори път (първия път в форума на поло) но не можах да намеря обяснение на случая, а проблема е напълно еднакъв и за двете коли и започвам да се питам дали за VW колите над 100000 км. това не е нормално.

Нормален ли е този луфт.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: Нормален ли е този луфт.
abcd написа:Преди година имах този проблем с един Пасат. Сега го имам същия с Полото: когато колата се спуска (мотора работи като спирачка) и се подаде по-резко газ се получава удар от обиране на някаква сумарна хлабина от двигателя до колелата. Това се усеща наи-ясно на ниските предавки. Изключвам като причина тампоните под мотора - те са добре. Хлабините от шлици и зъбни колела имат малък дял в общата хлабина. На място, на равен терен, с включена първа скорост, когато колата се мести ръчно напред и назад свободния ход е около 30 милиметра, което не ми се вижда много, като имам предвид колко много са звената във веригата. И въпрки това...Моля колегите да споделят опит и идей за което им благодатя предварително.
Извинявам се, че пускам темата втори път (първия път в форума на поло) но не можах да намеря обяснение на случая, а проблема е напълно еднакъв и за двете коли и започвам да се питам дали за VW колите над 100000 км. това не е нормално.
Ами защо подаваш рязко газ ? Пробвай плавно , ако пък и ползваш съединител, може да замажеш този ефект.
Ако си виждал автомобил който прекъсва или му свършва бензина как се тресе ...е това е същия ефект, според мен е нормално.
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
- DJ_TOLYO
- Мнения: 1245
- Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: 2E 1991
- Местоположение: Търговище
Е то е нормално да е така бе колега... Все пак като я пускаш по инерция двигателя се върти на ППХ - демек без да му се подава гориво... А като натиснеш газта (особено, ако го направиш рязко) се получава един момент на сработване на двигателя след като му се подаде гориво и е нормално да се промени положението му спрямо купето, а от там и да ти предърпа малко колата... Не се шашкай!
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Здрасти колега!За твое успокоение викни си помощник.Дръпни ръчна и леко на съединител пробвай тръгване,напред - назад.В това време на дигнат капак, помощникът ти да гледа двигателя как мърда и дали не чука някъде.Внимавай да не отнесеш човека с това напред-назад.
После дигни колата на крик,дай на скорост и с ръка върти колелото напред назад,слушай дали чука някъде.Дето да питаш - ще видиш как можеш и сам.После дигни от другата страна и пак...
После дигни колата на крик,дай на скорост и с ръка върти колелото напред назад,слушай дали чука някъде.Дето да питаш - ще видиш как можеш и сам.После дигни от другата страна и пак...
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Ако мърда само 30мм то си е нищо. При обща обиколка на гумата около1800мм това си е 1/60 от общата обиколка което пък е около 6 градуса. Според мен е допустимо защото минава през доста зъбни колела шлици и т.н. Като се почне от шлиците на съединителя и се завърши с луфта на външните карета ги преброих 9 прехода(не по-малко) като не смятам луфтове в лагерите. Това все пак не са стегнати сглобки , трябва да си хлопат по малко за да работят нормално. При това си има и износване.
Само за сравнение: 1секунда на стрелката на ръчен часовник е 6 градуса
Само за сравнение: 1секунда на стрелката на ръчен часовник е 6 градуса