:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Нормален ли е този луфт.

Техническа и сервизна информация за Passat
abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Нормален ли е този луфт.

Мнениеот abcd » Чет 01 ное 2007 16:14


Преди година имах този проблем с един Пасат. Сега го имам същия с Полото: когато колата се спуска (мотора работи като спирачка) и се подаде по-резко газ се получава удар от обиране на някаква сумарна хлабина от двигателя до колелата. Това се усеща наи-ясно на ниските предавки. Изключвам като причина тампоните под мотора - те са добре. Хлабините от шлици и зъбни колела имат малък дял в общата хлабина. На място, на равен терен, с включена първа скорост, когато колата се мести ръчно напред и назад свободния ход е около 30 милиметра, което не ми се вижда много, като имам предвид колко много са звената във веригата. И въпрки това...Моля колегите да споделят опит и идей за което им благодатя предварително.
Извинявам се, че пускам темата втори път (първия път в форума на поло) но не можах да намеря обяснение на случая, а проблема е напълно еднакъв и за двете коли и започвам да се питам дали за VW колите над 100000 км. това не е нормално.




Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Нормален ли е този луфт.

Мнениеот kossel » Чет 01 ное 2007 16:46


abcd написа:Преди година имах този проблем с един Пасат. Сега го имам същия с Полото: когато колата се спуска (мотора работи като спирачка) и се подаде по-резко газ се получава удар от обиране на някаква сумарна хлабина от двигателя до колелата. Това се усеща наи-ясно на ниските предавки. Изключвам като причина тампоните под мотора - те са добре. Хлабините от шлици и зъбни колела имат малък дял в общата хлабина. На място, на равен терен, с включена първа скорост, когато колата се мести ръчно напред и назад свободния ход е около 30 милиметра, което не ми се вижда много, като имам предвид колко много са звената във веригата. И въпрки това...Моля колегите да споделят опит и идей за което им благодатя предварително.
Извинявам се, че пускам темата втори път (първия път в форума на поло) но не можах да намеря обяснение на случая, а проблема е напълно еднакъв и за двете коли и започвам да се питам дали за VW колите над 100000 км. това не е нормално.

Ами защо подаваш рязко газ ? Пробвай плавно , ако пък и ползваш съединител, може да замажеш този ефект.

Ако си виждал автомобил който прекъсва или му свършва бензина как се тресе ...е това е същия ефект, според мен е нормално.


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Чет 01 ное 2007 17:00


егати странният проблем :084:


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Чет 01 ное 2007 18:44


Е то е нормално да е така бе колега... Все пак като я пускаш по инерция двигателя се върти на ППХ - демек без да му се подава гориво... А като натиснеш газта (особено, ако го направиш рязко) се получава един момент на сработване на двигателя след като му се подаде гориво и е нормално да се промени положението му спрямо купето, а от там и да ти предърпа малко колата... Не се шашкай!


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Чет 01 ное 2007 20:09


Вътрешни лагери на скоростна кутия,тампони на ДВГ ,карета.....
Провери ги!


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Чет 01 ное 2007 20:34


Колегите kossel, zdravko_dimitrov1986 и DJ_TOLYO - не сте прави, ако всичко е наред по колата това нещо не трябва да го има.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Чет 01 ное 2007 22:09


Има съвсем малък луфт от вътрешните и външните карета който е съвсем нормален. НО ако луфта е голям и се чува и чукане даже не е добре.


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Чет 01 ное 2007 22:13


Здрасти колега!За твое успокоение викни си помощник.Дръпни ръчна и леко на съединител пробвай тръгване,напред - назад.В това време на дигнат капак, помощникът ти да гледа двигателя как мърда и дали не чука някъде.Внимавай да не отнесеш човека с това напред-назад.
После дигни колата на крик,дай на скорост и с ръка върти колелото напред назад,слушай дали чука някъде.Дето да питаш - ще видиш как можеш и сам.После дигни от другата страна и пак...


abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот abcd » Пет 02 ное 2007 11:08


Благодаря за мнениата.
б-ИВАНЕ: благодарности и за теб. Първата част от препоръката ти съм я правил (помощника е жив). За втората част отдавна се каня но ще трябва накрая да я направя ако ме искам да ме вали сняг. Радвам се че мислим еднакво.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пет 02 ное 2007 19:46


Ако мърда само 30мм то си е нищо. При обща обиколка на гумата около1800мм това си е 1/60 от общата обиколка което пък е около 6 градуса. Според мен е допустимо защото минава през доста зъбни колела шлици и т.н. Като се почне от шлиците на съединителя и се завърши с луфта на външните карета ги преброих 9 прехода(не по-малко) като не смятам луфтове в лагерите. Това все пак не са стегнати сглобки , трябва да си хлопат по малко за да работят нормално. При това си има и износване.
Само за сравнение: 1секунда на стрелката на ръчен часовник е 6 градуса



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo, tdi fen, tyhrh и 50 госта