проблем с първа скорост

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Ico74
Мнения: 179
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 21:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

проблем с първа скорост

Мнениеот Ico74 » Нед 25 ное 2007 22:18


здравеите колеги .става въпрос за пасат 1.8абс мотор 94г.от няколко дни забелязвам че първа скорост започна да не влиза изобщо а се налага по няколко пъти да ръчкам да влезе.търсих с търсачката и разбрах горе долу че имало няква гаика на жилата дето се разлабвала и трябвало да се стегне ама някои може ли да ми каже къде се намира и ако има снимков материал евентуално.благодаря ви предварително




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Нед 25 ное 2007 23:31


Не ми се вярва да е от жилата, при мен също беше почнала много трудно да влиза и се оправи със смяна на маслото във скоростите :idea: Ако искаш моето мнение не разбутвай регулировката на жилата :wink:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пон 26 ное 2007 1:04


Да прави се регулировка за положението на избирача, който е пластмасов, но не мога да ти дам засега снимка.
:wink: Дано да е само това причината.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 26 ное 2007 2:30


Говоря за В3 ама е горе-долу същото.
Възможни причини :
-ниско ниво на масло в скоростаната кутия или е старо (сега на студа си дава голямо отражение) - сменяш маслото (на В3 събира 2 литра 80 (или 85 беше не помня точно) W90 синтетика задължително).Ако го сменяш сипи и една добавка с тефлон на STP (една тубичка за около 10-15лв) - помага.
-леко разместено жило - самото жило накрая свършва с една шпилчица и една гайка.Ако гайката се разхлаби леко жилото се измества ама тогава имаш проблем и на 3-та и 5-та.Това се намира отпред на скоростната кутия (няма как да не го видиш).Стандартния реглаж е жлито да е в средата на металната планка (тя има един канал и жилото може да се мести леко напред-назад в този канал).
-заминали тампони на двигателя (най-вече този,който е при скоростната кутия - тя от своя страна увисва леко на една страна и превключването става тегаво).
-механичен проблем в скоростите - заминал ти е синхронизатора на 1-ва.Пробвай да натиснеш съединителя,да изчакаш малко (2-3 секунди) и тогава да вкараш 1-ва.Ако стане изключително лесно или поне по-лесно от друг път това е сигурен белег за заминал синхронизатор.Идеята да изчакаш малко е да спре да се върти прървичния вал на скоростите зашото има малко инерция след натискане на съединителя...
Успех!


bubobg
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 7:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

Мнениеот bubobg » Пон 26 ное 2007 14:47


здравей има една пластмасова джаджа на скоростната кутия която държи жилата мисля провери нея имах същтия проблем оказа се че тази пластмаса е остаряла и се счупила но не можеш да разбереш докато не се свали прилича малко на "Г" и не е евтина около 30 лева и ми се реши проблема с първата скорост . :D


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Пон 26 ное 2007 23:03


Масло :!: Лики Моли сложих аз миналата зима и скоростите заспаха !


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Сря 28 ное 2007 16:39


zfa159 като гледам си доста компетентен,да те питам на 1-ва скорост като карам и са чува тракане(звука прилича на :arrow: сачми от лагер се таркалят в някъв цилиндар които се върти,също и на чукане на каре прилича)колата е Б3,АВS мотор карам я 4 г. и сам минал 60хил. а и така си я купих от ITALIA с това тракане,сутрин като е гъсто маслото не се чува,а като се поразбие започва да трака,ако може да потскажеш от какво идва


Потребителски аватар
Ich0
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Ich0 » Сря 28 ное 2007 18:27


Колега при мен го има същото потракване. Преди време бях питал тука.. В крайна сметка някой каза, че било от неточна регулировка на жилата ?! Разпитвал съм и доста майстори още откакто колата влезе в България преди 4 години, но всеки ми каза да си карам така.. Общо взето съм свикнал и не ми прави впечатление. А и чувам доста други пасатковци да потракват по същия начин..


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 28 ное 2007 18:30


Хъм....ам само на 1-ва ли е като за начало да попитам?
След това още 2-3 неща :
-ако колата се движи на 1-ва и натиснеш съединителя спира ли да се чува или се усилва?
-ако се движиш на 1-ва и изключиш от скорост ама колата пподължи да се движи чува ли се?
-ако колата работи на едно място и не си натиснал съединителя чува ли се някакъв звук - тихо тракане,виене,шумолене и т.н. от сорта откъм скоростите?
Иначе правилно си се ориентирал - почти съм убеден че иде реч за лагер по първичния вал и то най-вероятно отпред първия на шийката ама това ще ми се изясни като ми отговориш.
Успех!


Потребителски аватар
Ich0
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Ich0 » Сря 28 ное 2007 18:38


Аз ще напиша и при мен как стоят нещата, така и така смятам че става дума за идентичен проблем :)

"-ако колата се движи на 1-ва и натиснеш съединителя спира ли да се чува или се усилва? "

като натисна съединителя без да бутам лоста (остава си на 1-ва) потракването си го има.. нито се усилва, нито намалява.

"-ако се движиш на 1-ва и изключиш от скорост ама колата продължи да се движи чува ли се? "

в такъв случай при мен НЕ се чува нищо.

"-ако колата работи на едно място и не си натиснал съединителя чува ли се някакъв звук - тихо тракане,виене,шумолене и т.н. от сорта откъм скоростите? "

отново пълна тишина откъм скоростите.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 29 ное 2007 0:00


Е...вие ме убихте направо :)
Това вече е наистина странно.По принцип за да го прави само на 1-ва и то когато 1-ва е зацепена твърдо към колелата трябва да е някакъв проблем по самата първа.Самия вал е общ за скорости от 1-ва до 4-та и разликата е само в зъбните колела.Съответно този лагер е на лагери в двата си края ама както се сещате и те са общи за всичките предавки (без 5 и задна).Струва ми се,че говорим за някакъв проблем по самата гривна за 1-ва (механизма всъщност е доста простоват.Има една гривна (зъбно колело с зъби отгоре и върху него една гривна с неговите размери със същите зъби.Това колело е зацепено към първичния вал и от двете му страни са двете колела за 1-ва и 2-ра).Дефакто с преместването на гривната основното колело се зацепва към лявото или дясното и така определя предавателното число към изходния вал.Е те там ако има някакво разбиване или в пружинките на гривната е нормално да дрънка и трака и тропа.Другата вероятност е счупен зъб ама тогава щеше да тресе колата,да придръпва жестоко а и съм се мъчил да счупя такъв зъб - ужасно трудно е.
Ето малко снимков материал (няма нищо общо с VW ама нагледно за принципната работа на механизъма върши работа) :
-въпросния вал заедно с короните (гривните) :
Изображение

-цялостен изглед на кутия (обеснява идеята на предаване на движението) :
Изображение
Ето тук пък разчаствах една скоростна кутия на Застава (поне е с предно понеже тези горе са на джипови скорости със задно предаване).Та на снимката има едни метални детайли,които реално играят ролята на втулка,която крепи колелото за 1-ва да кажем към вала ама така,че то да не се върти от вала ами само да лагерува на него.Оградил съм с червено да се вижда преди и след като е свалено :
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
olele39
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 17:32
Автомобил: Sharan
Двигател: AUY 4motion
Местоположение: СОФИЯ Мл.1

Мнениеот olele39 » Чет 29 ное 2007 8:57


Много ти благодаря, zfa159! Аз имам същия дефект на първа скорост - точно както са го описали колегите Ico74,Иван Бичовски и Icho. Маслото и жилата са ми в ред, така че твоето обяснение ми се струва доста възможно. Засега карам така. Ще отварям скоростната кутия когато сменявам съединителя. (дано не е късно тогава)


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Чет 29 ное 2007 9:24


да и аз ти благодаря,при мен трака само когато е включена 1-скорост и е в движение и аз мисля че проблема идва само от зъбното колело(на първа) или нещо покрай него,но за сега мисля да я не отварям,а като дойде за съединител или блокира нещо


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Чет 29 ное 2007 14:00


zfa159 имаш ли представа какво ще е поведението(предимства и недостатаци) на колата със дизелова кутия,колата е Б3 ABS-мотор


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Чет 29 ное 2007 15:22


Мога да ти дам една не толкова компетентна подсказка - ще ускоряваш от 0 до 100 за около половин час. Също така ще караш със 100 на 1500 оборота. Приблизително :D А и вероятно ще трябва да свалиш на 3-та за да изпревариш.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта