Здравейте фенове!
Доста търсих из търсачките и намерих инфо,но пак имам някои неясноти.Стана студено и не мога да запаля сутрин.Разбрах че може да е моторчето за празен ход или темп.датчик.Кой е този датчик,защото гледам се споменава "СИН" и други.
Ако може някои да ми разясни малко за тези датчици и това моторче.Колата ми е Пасат 1.8 90 кс МОНО 1992 Газ-Бенз.
Благодаря ви !



относно датчик за темп. и моторче за ПХ
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ето малко помощ по въпроса.
По повод моторчето - опитай да запалиш с подаване на газ от педала - то тогава не играе роля и трябва да си запалиш.
По повод датчика за температурата - те са два като цяло :
-единия е на охладителната система и командва комп-а като той деиства като ключ - на 40 градуса си сменя съпротивлението.Така комп-а знае докога колата е студена.Като застанеш пред колата горе на главата има един пластмасов щуцер със странна форма и от него тръгват два дебели маркуча.На него са монтирани датчици.По принцип има два варианта - един датчик с 4 кабела и три отделни датчика с по 2 кабела до всеки.Ако си на вариант един датчик се сменя целия и готово.ако си с 3 отделни незнам кой точно е този,който управлява комп-а за тази работа.
-другия е по-интересен.Намира се в самия моноблок под пластмасовата капачка дето е най-отгоре.Той се проверява много лесно дали работи :
откачаш куплунга,който е най-отгоре на моноблок-а вляво (като седиш срещу колата).Той е с 4 пера и 4 жички.
Интересуват те двете крайни т.е. най-лявото и най-дясното краче на кулунга,който е на блока.Та на двете крайни крачета забиваш един уред и мериш съпротивлението.То съответно е :
20 градуса 2250-3000 ома
30 градуса 1500-2000 ома
40 градуса 1000-1500 ома
Като за по-ниските температури можеш да го сметнеш горе-долу.
Този датчик мери температурата на постъпващия в двигателя въздух и мени леко аванса на запалването и количеството гориво.
По принцип и двата датчика оказват влияние на работата на студено ама не дотам,че да не запалиш.....
Вероятно има проблем с центровка или нещо друго.
По повод моторчето - опитай да запалиш с подаване на газ от педала - то тогава не играе роля и трябва да си запалиш.
По повод датчика за температурата - те са два като цяло :
-единия е на охладителната система и командва комп-а като той деиства като ключ - на 40 градуса си сменя съпротивлението.Така комп-а знае докога колата е студена.Като застанеш пред колата горе на главата има един пластмасов щуцер със странна форма и от него тръгват два дебели маркуча.На него са монтирани датчици.По принцип има два варианта - един датчик с 4 кабела и три отделни датчика с по 2 кабела до всеки.Ако си на вариант един датчик се сменя целия и готово.ако си с 3 отделни незнам кой точно е този,който управлява комп-а за тази работа.
-другия е по-интересен.Намира се в самия моноблок под пластмасовата капачка дето е най-отгоре.Той се проверява много лесно дали работи :
откачаш куплунга,който е най-отгоре на моноблок-а вляво (като седиш срещу колата).Той е с 4 пера и 4 жички.
Интересуват те двете крайни т.е. най-лявото и най-дясното краче на кулунга,който е на блока.Та на двете крайни крачета забиваш един уред и мериш съпротивлението.То съответно е :
20 градуса 2250-3000 ома
30 градуса 1500-2000 ома
40 градуса 1000-1500 ома
Като за по-ниските температури можеш да го сметнеш горе-долу.
Този датчик мери температурата на постъпващия в двигателя въздух и мени леко аванса на запалването и количеството гориво.
По принцип и двата датчика оказват влияние на работата на студено ама не дотам,че да не запалиш.....
Вероятно има проблем с центровка или нещо друго.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
ако е палиш на бензин сутрин е твърде взъможно от работата на газ да е натрупал компа грешки - затова изключи за минута-две клемата на акумулатора да изчистиш грешките и на другата сутрин пробвай да запали.
Температурните датчици, както каза колегата са 2 вида - единия е син с два извода а другия е черен с 4.
единия е комбиниран и за стрелката на таблото а другия синия е само за компа.
естествено синия е доста по-евтин от комбинирания.
Температурните датчици, както каза колегата са 2 вида - единия е син с два извода а другия е черен с 4.
единия е комбиниран и за стрелката на таблото а другия синия е само за компа.
естествено синия е доста по-евтин от комбинирания.
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
vit_autosofia написа:на АБСмотора датчика не е ли един с четири извода
Ами да ти кажа, и на 2Е (не карбуратора, моора


zfa, не е като ключ, батенце. Аналогов датчик е и се изменя по същия начин, както и съпротивлението на датчика на дюзата.
Стояне, точно синия е датчика, който показва на компа на мотора с каква температура е двигателя. Син ще рече, че куплунга му отгоре е направен от пластмаса със син цвят. Това е за визуално разделяне от черния датчик, който се грижи за индикацията на таблото (стрелката)
При теб навярно наистина е един сдвоен. Мериш точно съпротивлението на пиновете, които ти е казал колегата zfa159
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ама те и двата датчика не оказват безбожно голямо влияние на работата на двигателя.Днес с цел гавра откачих и двата датчика и пак си пали по същия начин мамка и
Този за температурата на водата наистина има по-голямо значение защото определя бедна-богата смес и си е от значение за работата на двигателя.Другия е с много слабо значение и ако не работи добре това се усеща по разхода.Дефакто като не работи т.е. прекъсне колата се движи винаги на богата смес и яде повечко.Ама пък и без него си пали отраз.
По-скоро търси проблема на друго място :
-акумулатора силен ли е? - наскоро ми се случи на другия Пасат като дам на контакт да завърти и то върти уж добре ама напрежението става към 8 волта и няма ток за релето на помпата (камоли за самата помпа),за комп-а да се храни както трябва и т.н.Обърни внимание на това.

Този за температурата на водата наистина има по-голямо значение защото определя бедна-богата смес и си е от значение за работата на двигателя.Другия е с много слабо значение и ако не работи добре това се усеща по разхода.Дефакто като не работи т.е. прекъсне колата се движи винаги на богата смес и яде повечко.Ама пък и без него си пали отраз.
По-скоро търси проблема на друго място :
-акумулатора силен ли е? - наскоро ми се случи на другия Пасат като дам на контакт да завърти и то върти уж добре ама напрежението става към 8 волта и няма ток за релето на помпата (камоли за самата помпа),за комп-а да се храни както трябва и т.н.Обърни внимание на това.
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Акомулатора бива защото като позавъртя 10-ина пъти колата почва да се обажда малко по малко и си запалва.Като е топла те дава да я бутна-докато чукна стартера и се взривява.Датчика лъже мамка му и боклук.Обач колко струва идея си нямам.Нямам време след работа да ида и да го видя колко е в магазина.
Мисля че там е проблема.
Моля и за още акъл дет се вика.
Благодаря.
Мисля че там е проблема.
Моля и за още акъл дет се вика.
Благодаря.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Сигурен ли си че датчика лъже? Мерен ли е?
А това дето пали след 10тина пъти - усетил ли си дали се дави или не му стига гориво?
Ако се дави, след толкова въртене около колата ще смърди доста на бензин, а след като запали ще работи зле, докато се продуха.
Иначе струва ми се че едва ли само заради тези датчици може чак толкова трудно да пали.
Да не е нещо съвсем различно? Искра например има ли? Свещите как са?
Самодиагностиката би било добре да се погледне, може да си каже сам какво му е.
И друго - направо на газ ако опиташ да запалиш - пак ли така става?
А това дето пали след 10тина пъти - усетил ли си дали се дави или не му стига гориво?
Ако се дави, след толкова въртене около колата ще смърди доста на бензин, а след като запали ще работи зле, докато се продуха.
Иначе струва ми се че едва ли само заради тези датчици може чак толкова трудно да пали.
Да не е нещо съвсем различно? Искра например има ли? Свещите как са?
Самодиагностиката би било добре да се погледне, може да си каже сам какво му е.
И друго - направо на газ ако опиташ да запалиш - пак ли така става?
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Да ти кажа маи понамирисва на бензинец,като не иска да запали.
Пали винаги на бенз.,не мойе да запали на газ.
Свещите са чистак бърсак нови.
Датчика лъже,сигурен съм , защото един път на ледено студен двигател ми показа над 35 гр.С.Това е абсурд.
После връщам се от Бургас и по едно време ми качи температурата, дайе свтна и лампата.Спирам отварям капака - нъамаше вид на загряла.Бутнах датчика и всичко се нормализира.Това се случи оче веднъж същия ден-спускам котелския балкан на 5-та без газ(е позажоите свалям и на 3-та като настгна нъакого)и пак стрелката отиде над 110 .Кво стана пък сега?Отварям капака и колата толкова студена че беше топъл само горния мъркуч на малкия кръг.
От там според мен датчика лъже.
Пали винаги на бенз.,не мойе да запали на газ.
Свещите са чистак бърсак нови.
Датчика лъже,сигурен съм , защото един път на ледено студен двигател ми показа над 35 гр.С.Това е абсурд.
После връщам се от Бургас и по едно време ми качи температурата, дайе свтна и лампата.Спирам отварям капака - нъамаше вид на загряла.Бутнах датчика и всичко се нормализира.Това се случи оче веднъж същия ден-спускам котелския балкан на 5-та без газ(е позажоите свалям и на 3-та като настгна нъакого)и пак стрелката отиде над 110 .Кво стана пък сега?Отварям капака и колата толкова студена че беше топъл само горния мъркуч на малкия кръг.
От там според мен датчика лъже.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Може да е и таблото
Ама щом светва лампата вероятно датчика.ама виж как му е куплунг-а данеби да е зацапан.Ако всичко е в ред по куплунга вземи един датчик и го бочни там.Струва 24-5лв някъде.
Ако дава висока стойност за температурата при студен двигател има да почакаш да запали
Реално при температура на водата под 40 градуса комп-а работи в друг режим на по-богата смес.Реално това ти е един вид автоматичен смукач.След като мине над 40 градуса превключва на по-бедна смес и се променят коефициентите при сметките на сигналите от ламда сондата например и си действа както трябва.Тогава вече датчика не играе
Ако на студено ти дава стойност 50-60 градуса (това от стрелката няма да го разбереш понеже са отделни датчици,макар и в един корпус) комп-а си пуска по-беднчика смес като за загрял двигател.Като въртиш въртиш въртиш въртиш и така 10 пъти накрая вече двигателя се е напълнил с купища бензин и някой цилиндър решава да запали,пали оттам и другите и готово - колата пали.Нормално е като не пали и въртиш да мирише на бензин.Като завъртиш така или иначе минаваш през 4-те такта на двигателя и каквос е случва :
-пълниш горна смес
-сгъстяваш я
-палиш я (ама ти не я палиш реално)
-изхвърляш отработените газове (в случая бензинови пари заедно с въздуха от обема на цилиндъра).
Демек мирише на бензин и това не е критерии дали е задавена или не а че има бензин в двигателя...ама колко е трудно можеш да познаеш по миризмата
Успех!

Ама щом светва лампата вероятно датчика.ама виж как му е куплунг-а данеби да е зацапан.Ако всичко е в ред по куплунга вземи един датчик и го бочни там.Струва 24-5лв някъде.
Ако дава висока стойност за температурата при студен двигател има да почакаш да запали

Реално при температура на водата под 40 градуса комп-а работи в друг режим на по-богата смес.Реално това ти е един вид автоматичен смукач.След като мине над 40 градуса превключва на по-бедна смес и се променят коефициентите при сметките на сигналите от ламда сондата например и си действа както трябва.Тогава вече датчика не играе

Ако на студено ти дава стойност 50-60 градуса (това от стрелката няма да го разбереш понеже са отделни датчици,макар и в един корпус) комп-а си пуска по-беднчика смес като за загрял двигател.Като въртиш въртиш въртиш въртиш и така 10 пъти накрая вече двигателя се е напълнил с купища бензин и някой цилиндър решава да запали,пали оттам и другите и готово - колата пали.Нормално е като не пали и въртиш да мирише на бензин.Като завъртиш така или иначе минаваш през 4-те такта на двигателя и каквос е случва :
-пълниш горна смес
-сгъстяваш я
-палиш я (ама ти не я палиш реално)
-изхвърляш отработените газове (в случая бензинови пари заедно с въздуха от обема на цилиндъра).
Демек мирише на бензин и това не е критерии дали е задавена или не а че има бензин в двигателя...ама колко е трудно можеш да познаеш по миризмата

Успех!
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- Контакти:
в подкрепа на колегата zfa159 бих казал че едвали тепературния датчик ти спъва толкоз паленето. По-скоро и аз склонен да мисля че има проблем с грешни базови настроики в компа. Тези настройки се установяват в ECU-то през първите няколко минути (приблизително 10) след ресетирането му. Напълно е възможна проявата на проблем като твоя ако много бързо след ресетиран комп минеш на газ. Тоагава настроиките са тотално грешни отнесени към безин. Аз лично имах същия проблем .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта