относно датчик за темп. и моторче за ПХ

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

относно датчик за темп. и моторче за ПХ

Мнениеот stoyan0264 » Сря 07 ное 2007 10:53


Здравейте фенове!
Доста търсих из търсачките и намерих инфо,но пак имам някои неясноти.Стана студено и не мога да запаля сутрин.Разбрах че може да е моторчето за празен ход или темп.датчик.Кой е този датчик,защото гледам се споменава "СИН" и други.
Ако може някои да ми разясни малко за тези датчици и това моторче.Колата ми е Пасат 1.8 90 кс МОНО 1992 Газ-Бенз.
Благодаря ви !




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 07 ное 2007 15:52


Ето малко помощ по въпроса.
По повод моторчето - опитай да запалиш с подаване на газ от педала - то тогава не играе роля и трябва да си запалиш.
По повод датчика за температурата - те са два като цяло :
-единия е на охладителната система и командва комп-а като той деиства като ключ - на 40 градуса си сменя съпротивлението.Така комп-а знае докога колата е студена.Като застанеш пред колата горе на главата има един пластмасов щуцер със странна форма и от него тръгват два дебели маркуча.На него са монтирани датчици.По принцип има два варианта - един датчик с 4 кабела и три отделни датчика с по 2 кабела до всеки.Ако си на вариант един датчик се сменя целия и готово.ако си с 3 отделни незнам кой точно е този,който управлява комп-а за тази работа.
-другия е по-интересен.Намира се в самия моноблок под пластмасовата капачка дето е най-отгоре.Той се проверява много лесно дали работи :
откачаш куплунга,който е най-отгоре на моноблок-а вляво (като седиш срещу колата).Той е с 4 пера и 4 жички.
Интересуват те двете крайни т.е. най-лявото и най-дясното краче на кулунга,който е на блока.Та на двете крайни крачета забиваш един уред и мериш съпротивлението.То съответно е :
20 градуса 2250-3000 ома
30 градуса 1500-2000 ома
40 градуса 1000-1500 ома
Като за по-ниските температури можеш да го сметнеш горе-долу.
Този датчик мери температурата на постъпващия в двигателя въздух и мени леко аванса на запалването и количеството гориво.
По принцип и двата датчика оказват влияние на работата на студено ама не дотам,че да не запалиш.....
Вероятно има проблем с центровка или нещо друго.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 07 ное 2007 16:11


ако е палиш на бензин сутрин е твърде взъможно от работата на газ да е натрупал компа грешки - затова изключи за минута-две клемата на акумулатора да изчистиш грешките и на другата сутрин пробвай да запали.
Температурните датчици, както каза колегата са 2 вида - единия е син с два извода а другия е черен с 4.
единия е комбиниран и за стрелката на таблото а другия синия е само за компа.
естествено синия е доста по-евтин от комбинирания.


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Сря 07 ное 2007 18:01


на АБСмотора датчика не е ли един с четири извода


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 07 ное 2007 18:23


vit_autosofia написа:на АБСмотора датчика не е ли един с четири извода
    :да:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 07 ное 2007 22:17


vit_autosofia написа:на АБСмотора датчика не е ли един с четири извода

Ами да ти кажа, и на 2Е (не карбуратора, моора ;) ) на много места срещам инфо, че е с един двоен, но при мен, а и не само, са 2 отделни :dontknow:
zfa, не е като ключ, батенце. Аналогов датчик е и се изменя по същия начин, както и съпротивлението на датчика на дюзата.
Стояне, точно синия е датчика, който показва на компа на мотора с каква температура е двигателя. Син ще рече, че куплунга му отгоре е направен от пластмаса със син цвят. Това е за визуално разделяне от черния датчик, който се грижи за индикацията на таблото (стрелката)
При теб навярно наистина е един сдвоен. Мериш точно съпротивлението на пиновете, които ти е казал колегата zfa159


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Чет 08 ное 2007 10:42


Значи возилото има само един датчик,разположен на пластмасовия тройник.Аз го гледах и има 4 излизащи кабела от него .
И той е дал фира така ли да разбирам?
Благодаря за съветите джентълмени!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 08 ное 2007 11:47


Ееее, кой е дал фира се разбира след мерене и т.н. :-)
Причините за този проблем могат да са доста.
Пробва ли най-лесното - да ресетнеш компютъра чрез изключване на акумулатора?

Иначе температурните характеристики на датчика на водата и на онзи в моното са идентични.


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Чет 08 ное 2007 11:51


Да пробвах!
Дайте ми др. идея.
Моля!
Благодаря.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 08 ное 2007 21:31


Ама те и двата датчика не оказват безбожно голямо влияние на работата на двигателя.Днес с цел гавра откачих и двата датчика и пак си пали по същия начин мамка и :)
Този за температурата на водата наистина има по-голямо значение защото определя бедна-богата смес и си е от значение за работата на двигателя.Другия е с много слабо значение и ако не работи добре това се усеща по разхода.Дефакто като не работи т.е. прекъсне колата се движи винаги на богата смес и яде повечко.Ама пък и без него си пали отраз.
По-скоро търси проблема на друго място :
-акумулатора силен ли е? - наскоро ми се случи на другия Пасат като дам на контакт да завърти и то върти уж добре ама напрежението става към 8 волта и няма ток за релето на помпата (камоли за самата помпа),за комп-а да се храни както трябва и т.н.Обърни внимание на това.


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Пет 09 ное 2007 8:44


Акомулатора бива защото като позавъртя 10-ина пъти колата почва да се обажда малко по малко и си запалва.Като е топла те дава да я бутна-докато чукна стартера и се взривява.Датчика лъже мамка му и боклук.Обач колко струва идея си нямам.Нямам време след работа да ида и да го видя колко е в магазина.
Мисля че там е проблема.
Моля и за още акъл дет се вика.
Благодаря.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 09 ное 2007 11:03


Сигурен ли си че датчика лъже? Мерен ли е?

А това дето пали след 10тина пъти - усетил ли си дали се дави или не му стига гориво?
Ако се дави, след толкова въртене около колата ще смърди доста на бензин, а след като запали ще работи зле, докато се продуха.

Иначе струва ми се че едва ли само заради тези датчици може чак толкова трудно да пали.

Да не е нещо съвсем различно? Искра например има ли? Свещите как са?

Самодиагностиката би било добре да се погледне, може да си каже сам какво му е.

И друго - направо на газ ако опиташ да запалиш - пак ли така става?


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Пет 09 ное 2007 13:23


Да ти кажа маи понамирисва на бензинец,като не иска да запали.
Пали винаги на бенз.,не мойе да запали на газ.
Свещите са чистак бърсак нови.
Датчика лъже,сигурен съм , защото един път на ледено студен двигател ми показа над 35 гр.С.Това е абсурд.
После връщам се от Бургас и по едно време ми качи температурата, дайе свтна и лампата.Спирам отварям капака - нъамаше вид на загряла.Бутнах датчика и всичко се нормализира.Това се случи оче веднъж същия ден-спускам котелския балкан на 5-та без газ(е позажоите свалям и на 3-та като настгна нъакого)и пак стрелката отиде над 110 .Кво стана пък сега?Отварям капака и колата толкова студена че беше топъл само горния мъркуч на малкия кръг.
От там според мен датчика лъже.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 10 ное 2007 2:00


Може да е и таблото ;)
Ама щом светва лампата вероятно датчика.ама виж как му е куплунг-а данеби да е зацапан.Ако всичко е в ред по куплунга вземи един датчик и го бочни там.Струва 24-5лв някъде.
Ако дава висока стойност за температурата при студен двигател има да почакаш да запали ;)
Реално при температура на водата под 40 градуса комп-а работи в друг режим на по-богата смес.Реално това ти е един вид автоматичен смукач.След като мине над 40 градуса превключва на по-бедна смес и се променят коефициентите при сметките на сигналите от ламда сондата например и си действа както трябва.Тогава вече датчика не играе ;)
Ако на студено ти дава стойност 50-60 градуса (това от стрелката няма да го разбереш понеже са отделни датчици,макар и в един корпус) комп-а си пуска по-беднчика смес като за загрял двигател.Като въртиш въртиш въртиш въртиш и така 10 пъти накрая вече двигателя се е напълнил с купища бензин и някой цилиндър решава да запали,пали оттам и другите и готово - колата пали.Нормално е като не пали и въртиш да мирише на бензин.Като завъртиш така или иначе минаваш през 4-те такта на двигателя и каквос е случва :
-пълниш горна смес
-сгъстяваш я
-палиш я (ама ти не я палиш реално)
-изхвърляш отработените газове (в случая бензинови пари заедно с въздуха от обема на цилиндъра).
Демек мирише на бензин и това не е критерии дали е задавена или не а че има бензин в двигателя...ама колко е трудно можеш да познаеш по миризмата ;)
Успех!


GEORGI_VR
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 17:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Мнениеот GEORGI_VR » Нед 11 ное 2007 22:47


в подкрепа на колегата zfa159 бих казал че едвали тепературния датчик ти спъва толкоз паленето. По-скоро и аз склонен да мисля че има проблем с грешни базови настроики в компа. Тези настройки се установяват в ECU-то през първите няколко минути (приблизително 10) след ресетирането му. Напълно е възможна проявата на проблем като твоя ако много бързо след ресетиран комп минеш на газ. Тоагава настроиките са тотално грешни отнесени към безин. Аз лично имах същия проблем .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта