От време на време ми пада температурата отчита около 70гр. Пада и стрелката на бензиномера с малко.
Проблема е локализиран...и е в таблото. Стабилизатора отдавна е запоен .... Свалях го таблото огледах пистите никаде не видях проблем. Остава като вариант дефект в самия стабилизатор...
ВЪПРОСЪТ Е : Мога ли някаде да намеря точно този стабилизатор ? Има ли аналози? И отговарят ли им крачетата на оригиналния и аналозите.
Изчаках да мине малко време за да съм сигурен че проблема е решен.
Смених оригиналния стабилизатор със 7810...Изхвърлих буксата от платката удължих му краката изолирах ги и директно ги запоих за платката....като ги кръстосах за да запазя закрепването към радиартора... Проблема е отстранен ...нямам такива колебания в показанията на уредите....смея да твърдя че проблема е бил в самият стабилизатор...некоректна работа с пропуски и вариации в изходното напрежение...



Стабилизатора 10.5 волта в таблото. Аналог ? Решено!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Стабилизатора 10.5 волта в таблото. Аналог ? Решено!
Последна промяна от silent на Нед 09 дек 2007 12:05, променено общо 2 пъти.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги, вие ме заинтригувахте а и жиждам че сте напред с материала.
Първо да жи попитам...Действително номиналното напрежение на този стабилизатор 10.5 волта ли е...
После при първия вариант 7810 който е на 10В ..тази разлика няма ли да е проблем.
При втория вариант с LM калкулатора ....колко мощни резистори да слагам...и последно кой вариант е по добър....спеделете моля..
Първо да жи попитам...Действително номиналното напрежение на този стабилизатор 10.5 волта ли е...
После при първия вариант 7810 който е на 10В ..тази разлика няма ли да е проблем.
При втория вариант с LM калкулатора ....колко мощни резистори да слагам...и последно кой вариант е по добър....спеделете моля..
- WDW
- Мнения: 1505
- Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ей простете ми , но аман от "занаятчийски изпълнения" !@!!!
Защо го пускате по пистата човека ?????
В мойто табло е LM2940/LM2940C и забележете какво пише още на първия ред даташита :
1A Low Dropout Regulator
Ха сега го вижте това как е при 7810?
Или никой не си прави труда да чете
и после се пускат теми що в еди кой си сервиз ми окепавазили колата?! Ами щот и там правят такива неадекватни изпълнения !
Ми ако 78-ма серия ставаше щяха ли да ползват тоя стабилизатор?
Или после ще има питания от сорта : Ма защо таблото ми се държи странно и от време на време полудява! Ето за това 7810 !!!
Ако настина искаш да си го оправиш не пипай стабилизатора, там проблемът е друг ! Но няма да давам идеи щот после ще има отново интерпретации по темата !

Защо го пускате по пистата човека ?????


В мойто табло е LM2940/LM2940C и забележете какво пише още на първия ред даташита :
1A Low Dropout Regulator



Ха сега го вижте това как е при 7810?
Или никой не си прави труда да чете

Ми ако 78-ма серия ставаше щяха ли да ползват тоя стабилизатор?
Или после ще има питания от сорта : Ма защо таблото ми се държи странно и от време на време полудява! Ето за това 7810 !!!

Ако настина искаш да си го оправиш не пипай стабилизатора, там проблемът е друг ! Но няма да давам идеи щот после ще има отново интерпретации по темата !
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Че що да не става с 7810?
Вярно, "по документи" 7810 изисква 12.5V на входа за да работи нормално.
Реално обаче, ако не е натоварен много (а в случая е точно така), и с по-ниско входно напрежение работи. Dropout-а му е 2V.
Тъй като индикацията се гледа при работещ двигател, когато напрежението не пада под 12V, няма проблем.
Не че е лошо да се сложи стабилизатор с по-малък dropout, но този го има под път и над път, струва стотинки, и е много надежден.
Вярно, "по документи" 7810 изисква 12.5V на входа за да работи нормално.
Реално обаче, ако не е натоварен много (а в случая е точно така), и с по-ниско входно напрежение работи. Dropout-а му е 2V.
Тъй като индикацията се гледа при работещ двигател, когато напрежението не пада под 12V, няма проблем.
Не че е лошо да се сложи стабилизатор с по-малък dropout, но този го има под път и над път, струва стотинки, и е много надежден.

- WDW
- Мнения: 1505
- Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
psstv18rp написа:Че що да не става с 7810?
Вярно, "по документи" 7810 изисква 12.5V на входа за да работи нормално.
Реално обаче, ако не е натоварен много (а в случая е точно така), и с по-ниско входно напрежение работи. Dropout-а му е 2V.
Тъй като индикацията се гледа при работещ двигател, когато напрежението не пада под 12V, няма проблем.
Не че е лошо да се сложи стабилизатор с по-малък dropout, но този го има под път и над път, струва стотинки, и е много надежден.
Ами защото при напрежение под 12,5V (че даже и 13V) нямаш никаква стабилизация! Каквато е и целта на тоя стабилизатор !! Еиии дървени философи колкото искаш!


-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
1. Стабилизатора "престава да стабилизира" когато входното напрежение падне под сумата на изходното и drop-out-a. За 7810 това е 12V, а не 12.5, а още по-малко 13.
2. Това че в дата-shit-а е написано >=12.5 е съвсем друг въпрос. Такова напрежение е необходимо за да се гарантира че ще стабилизира и при максимален ток. А в случая консумирания ток е доста малък (даже радиатор няма).
3. При работещ двг, напрежението не би трябвало да пада под 12. А ако пада - виж. т. 5. по-долу
4. Стрелките не могат да се "клатят" защото умишлено са направени много инертни, така че краткотрайни спадове на напрежението (например от мигач) не оказват никакво влияние.
5. И в крайна сметка след като оригиналния чип има dropout 1.7V, а 7810 - 2V, мисля че разликата е несъществена.
2. Това че в дата-shit-а е написано >=12.5 е съвсем друг въпрос. Такова напрежение е необходимо за да се гарантира че ще стабилизира и при максимален ток. А в случая консумирания ток е доста малък (даже радиатор няма).
3. При работещ двг, напрежението не би трябвало да пада под 12. А ако пада - виж. т. 5. по-долу

4. Стрелките не могат да се "клатят" защото умишлено са направени много инертни, така че краткотрайни спадове на напрежението (например от мигач) не оказват никакво влияние.
5. И в крайна сметка след като оригиналния чип има dropout 1.7V, а 7810 - 2V, мисля че разликата е несъществена.
- WDW
- Мнения: 1505
- Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
psstv18rp написа:1. Стабилизатора "престава да стабилизира" когато входното напрежение падне под сумата на изходното и drop-out-a. За 7810 това е 12V, а не 12.5, а още по-малко 13.
2. Това че в дата-shit-а е написано >=12.5 е съвсем друг въпрос. Такова напрежение е необходимо за да се гарантира че ще стабилизира и при максимален ток. А в случая консумирания ток е доста малък (даже радиатор няма).
3. При работещ двг, напрежението не би трябвало да пада под 12. А ако пада - виж. т. 5. по-долу
4. Стрелките не могат да се "клатят" защото умишлено са направени много инертни, така че краткотрайни спадове на напрежението (например от мигач) не оказват никакво влияние.
5. И в крайна сметка след като оригиналния чип има dropout 1.7V, а 7810 - 2V, мисля че разликата е несъществена.
1. При 7810 за различните пройзводители е различно, но 2V e в най-добрите случай. (В мойто има радиатор

2. С тия условности никой не се съобразява - отчиташ ли температурните колебания в един автомобил ?
3. Да така е......
4. "Клатят" беше само метафора - и пак ще я повторя : ако искаш стрелки, които да показват нещо(т.е да се клатят) слагай 7810!....
5. За моя чип dropout-a e 0,5-1 V ! Незнам откъде ги измислихте тия 1,7V ?

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 45 госта