
Май имам някакъв проблем със АБС-а и се убеждавам че е така.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Май имам някакъв проблем със АБС-а и се убеждавам че е така.
Темата беше за друго ама за да не пускам друга тази я променям понеже със спирачния кран нямам проблем....
Последна промяна от zfa159 на Съб 10 ное 2007 19:47, променено общо 1 път.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: Какво губя ако разкарам крана на спирачките за задния мо
zfa159 написа:Идеята каква е - както на предишния Пасат така и на този крана явно е дал фира и от време на време си прави разни магарии (и ми изменя ход-а на педала).Същевременно пък колата е с АБС така че не ме притеснява това,че когато е празна може да ми блокира някое задно колело ако да кажем е мокро и т.н.
Отделно че колата скоро става на газ и отзад перманентно ще имам едни 60 кила бутилка и газ вътре което ще си оказва значение.
Някой колега ако е махал този кран нека каже какво се е получило.Иначе за самото му махане се чудя как да стане т.е. какви снадки да използвам.Предполагам се продават готови ама трябва да се разтърся (което ще стане след като видя отзивите от колеги,които са го махнали).
Благодаря!
Аз бих пробвал с един друг взет от някоя морга или нов. Доколкото знам тези кранчета подлежат на настройка - има лостова система която в зависимост от височината на задния мост регулира усилието на спирачките на задните колела.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
По принцип, според Правилника за прилагана на закона за движение по пътищата, при неизправен такъв кран, или елиминиран, и т.н., автомобила се води с неизправна спирачна система :
Чл. 10 МПС или тегленото от него ремарке е техничски неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности :
2. по хидравличната спирачна уредба
...
д) неизправен е регулаторът на налягането на отделните колесни спирачни механизми
Закон за движение по пътищата,
Чл. 171 За осигуряване на безопасността на движението по пътищата ... се прилагат следните принудителни административни мерки :
2. Временно спиране от движение на МПС :
а) до отстраняване на неизправността, когато МПС е технически неизправно ...
"Полага" се и глоба от 50 до 150 лв. съгласно Чл. 179.
Чл. 10 МПС или тегленото от него ремарке е техничски неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности :
2. по хидравличната спирачна уредба
...
д) неизправен е регулаторът на налягането на отделните колесни спирачни механизми
Закон за движение по пътищата,
Чл. 171 За осигуряване на безопасността на движението по пътищата ... се прилагат следните принудителни административни мерки :
2. Временно спиране от движение на МПС :
а) до отстраняване на неизправността, когато МПС е технически неизправно ...
"Полага" се и глоба от 50 до 150 лв. съгласно Чл. 179.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Според мен ако се махне ще се увеличи излишно много усилието на спиране на задните спирачки и лесно ще завличат (което май не е добре). По какво съдиш че точно крана е проблема??? Можеш да вдигнеш на крик, да пуснеш малко течност от някое от колелата и да раздвижиш крана с ръка. Дебита на спирачната течност трябва да се променя когато движиш крана. Така може да се ориентираш горе-долу как работи...
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Не знам какъв закон има али бали, но моя кантар беше махнат още в Швейцария, така си дойде колата.
Сега, като знаем какво представлява там контролния преглед и как това е направено в оторизиран сервиз (щото не мое ти да си бараш по колата ей така), смятам че няма проблем ако се махне това чудо. А и като гледам остатъците как са ръждясали едва ли е работело след да речем 3-тата година...
Сега, като знаем какво представлява там контролния преглед и как това е направено в оторизиран сервиз (щото не мое ти да си бараш по колата ей така), смятам че няма проблем ако се махне това чудо. А и като гледам остатъците как са ръждясали едва ли е работело след да речем 3-тата година...
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега ако беше излишен кантара за кола с АБС, нямаше да го слагат
.
Мисля че е добре да го има, все пак спирачните кръгове на помпата са диагонални (всеки включва предно и задно колело), т.е. не е лошо да има кой да се грижи принципно налягането на предното колело да е по-голямо.
Газовата бутилка не е проблем, ако кантара е изправен - благодарение на нея колата леко ще клекне, и кантара ще пусне по-високо налягане назад.

Мисля че е добре да го има, все пак спирачните кръгове на помпата са диагонални (всеки включва предно и задно колело), т.е. не е лошо да има кой да се грижи принципно налягането на предното колело да е по-голямо.
Газовата бутилка не е проблем, ако кантара е изправен - благодарение на нея колата леко ще клекне, и кантара ще пусне по-високо налягане назад.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Какво губя ако разкарам крана на спирачките за задния мо
zfa159 написа:Какво губя ако разкарам крана на спирачките за задния мо...
колега, според мен недей да експериментираш с нещо толкова важно! пробвал съм без кантар на корсата на майка ми (по причина, че точно тоя модел по принцип не спира както трябва) и резултата беше, че задницата тръгва да изпреварва предницата при натискане на спирачката. в крайна сметка смених дисковете и спирачните барабани с такива от астра и колата вече спира. та, с две думи, недей се скъпи за нов кантар!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами той кантара е скромните не помня трочно 560 или 630лв
(не че се скъпя ама после един месец трябва да фотосинтезирам).
Ето каква е случката..обеснявам още веднъж
Отзад спирачки има в изобилие (ефективността при ненатоварена кола е като по учебник - мерих няколко пъти на няколко места).
да обаче рално колата няма изобщо добри спирачки.АБС-а ме пази от завличане на задницата и това тя да ме изпревари ама не искам да го карам да работи при всяко спиране защото не е предвиден да компенсира моите нововъведения по спирачната система ами при екстремни ситуации.
Проблема ми е следния :
-повечето пъти като натисна спирачка и цялата кола полита напред т.е. накланя се до безбожие напред (днес даже за да не ударя едни си ударих нож-а в земята при рязко спиране с нови гуми).Това си го знам - проблем си ми е с амортисьорите.Ама реално ако отзад хващаха добре колелата нямаше да полита толкова напред.Отдлено не винаги се накланя до такава степен.Често се случва задницата да се надигне ама съвсем леко при доста рязко спиране.Което означава че крана работи от време на време и от време на време задържа задницата и от време на време не достатъчно.
Също така като натисна спирачка макар и леко в по-мокро време със старите гуми че и с новите често абс-а хваща и то се усеща,че блокира задно колело (тупкането на педала при задно е по-слабо) т.е. в този момент крана е пуснал повече налягане отколкото необходимо.Също така понякога ми се мени ход-а на педала (става по-мек и след спиране пак се нормализира) а не е въздух в системата или кофти спирачна течност.
Аз по принцип не съм тръгнал да го маха веднага а събирам информация.Понеже знам,че много колеги са го махнали или си го е нямало разпитвам
Идеята ми е друга - след като сменя амортисьорите ще има какво да задържи задницата да не излита в космоса при спиране и какво да задържи предницата да не се шибне в пътя (4-те амортисьора са ама тотално изпуснали - наръка мога да си ги свивам и разпъвам).След тази манипулация би трябвало крана да може да работи както трябва (той просто в момента няма такава възможност защото цялото купе се лашка като спирам).Задницата излита чак някъде си (при което олеква жестоко и е нормално колелата да блокират много по-лесно и крана да може да компенсира ама до един момент).Също така след като си сменя амортисьорите ще седна да си поиграя да го регулирам,да го пораздвижа малко да видим какво ще постигна
На мен също не ми се иска да го махам просто събирам мнения.Отделно се ремонтират (един познат ме светна че се разглобяват и се правят нови гумички и т.н. и си заработва вместо да си купувам друг).
Благодаря!

Ето каква е случката..обеснявам още веднъж
Отзад спирачки има в изобилие (ефективността при ненатоварена кола е като по учебник - мерих няколко пъти на няколко места).
да обаче рално колата няма изобщо добри спирачки.АБС-а ме пази от завличане на задницата и това тя да ме изпревари ама не искам да го карам да работи при всяко спиране защото не е предвиден да компенсира моите нововъведения по спирачната система ами при екстремни ситуации.
Проблема ми е следния :
-повечето пъти като натисна спирачка и цялата кола полита напред т.е. накланя се до безбожие напред (днес даже за да не ударя едни си ударих нож-а в земята при рязко спиране с нови гуми).Това си го знам - проблем си ми е с амортисьорите.Ама реално ако отзад хващаха добре колелата нямаше да полита толкова напред.Отдлено не винаги се накланя до такава степен.Често се случва задницата да се надигне ама съвсем леко при доста рязко спиране.Което означава че крана работи от време на време и от време на време задържа задницата и от време на време не достатъчно.
Също така като натисна спирачка макар и леко в по-мокро време със старите гуми че и с новите често абс-а хваща и то се усеща,че блокира задно колело (тупкането на педала при задно е по-слабо) т.е. в този момент крана е пуснал повече налягане отколкото необходимо.Също така понякога ми се мени ход-а на педала (става по-мек и след спиране пак се нормализира) а не е въздух в системата или кофти спирачна течност.
Аз по принцип не съм тръгнал да го маха веднага а събирам информация.Понеже знам,че много колеги са го махнали или си го е нямало разпитвам

Идеята ми е друга - след като сменя амортисьорите ще има какво да задържи задницата да не излита в космоса при спиране и какво да задържи предницата да не се шибне в пътя (4-те амортисьора са ама тотално изпуснали - наръка мога да си ги свивам и разпъвам).След тази манипулация би трябвало крана да може да работи както трябва (той просто в момента няма такава възможност защото цялото купе се лашка като спирам).Задницата излита чак някъде си (при което олеква жестоко и е нормално колелата да блокират много по-лесно и крана да може да компенсира ама до един момент).Също така след като си сменя амортисьорите ще седна да си поиграя да го регулирам,да го пораздвижа малко да видим какво ще постигна
На мен също не ми се иска да го махам просто събирам мнения.Отделно се ремонтират (един познат ме светна че се разглобяват и се правят нови гумички и т.н. и си заработва вместо да си купувам друг).
Благодаря!
- zdrash
- Мнения: 681
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
- Автомобил: Touareg 7P
- Двигател: CVWA
- Местоположение: RED village
MobilLife написа:на валовете ми показва 30 % разлика между колелата и както и да го обезвъздушавам пак си е така - едното държи винаги повече -......
при мен на ГОЛФ-а - нови накладки, нови барабани, нови цилидрърчета, нови лагери - 205 лв. без работа и взеха да спират добре

а за кантара карал съм само жигула без кантар и взима завоите много ефектно - все едно си дръпнал ръчната - аз не бих го махнал
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Все едно не споменах че имам АБС....каквото и да правите със спирачките в завой няма да се завърти (днес пробвах на снега и абс-а я удържа безгрижно понеже колелото не блокира за да се завърти задницата).
По повод реглажа - няма да ти помогне с нищо за разликата между колелата....той регулира двете заедно и каквото е за едното такова и за другото.
Аз го имах същия проблем ама 70%....оказа се че е от барабаните (176лв на Optimal за Пасат комби 2-та).И аз сменявах цилиндърчета,накладки,пружини и какво ли не....накрая барабаните и се успа.
А на мен май май проблема ми е в накладките понеже днес ги изследвах как се държат :
-сутринта на студено - лоша ефективност
-позагряха и се подобри значително ефективността
-минах през огромна локва (даже темп на двигателя намаля с 10-тина градуса) и след това пак лоша ефективност....изсъхнаха и се оправи.Карах много дълго време без да натискам спирачка и като натиснах пак нема никой (ход-а си е еднакъв).Понатиснах 3-4 пъти и явно загряха и започна да си спира добре.
Ще ги сменя като за начало тях (говоря за предните).
По повод реглажа - няма да ти помогне с нищо за разликата между колелата....той регулира двете заедно и каквото е за едното такова и за другото.
Аз го имах същия проблем ама 70%....оказа се че е от барабаните (176лв на Optimal за Пасат комби 2-та).И аз сменявах цилиндърчета,накладки,пружини и какво ли не....накрая барабаните и се успа.
А на мен май май проблема ми е в накладките понеже днес ги изследвах как се държат :
-сутринта на студено - лоша ефективност
-позагряха и се подобри значително ефективността
-минах през огромна локва (даже темп на двигателя намаля с 10-тина градуса) и след това пак лоша ефективност....изсъхнаха и се оправи.Карах много дълго време без да натискам спирачка и като натиснах пак нема никой (ход-а си е еднакъв).Понатиснах 3-4 пъти и явно загряха и започна да си спира добре.
Ще ги сменя като за начало тях (говоря за предните).
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
И все пак се убедих че имам проблем с АБС-а.
Ето как :
-когато натисна спирачката и абс-а задейства след това спирачките се подобряват многократно и ход-а на педала моментално намалява (наполовина някъде).Само като докосна педала и колата намалява много добре.Имам чуството,че имам някакъв проблем ама не съм много наясно със устройството на тази система (специално на В3 знам че е по-особено) за да знам къде да си търся проблема.
Имам чуството,че помпата не вдига достатъчно налягане и затова няма добри спирачки докато не задейства абс-а.След това известно време има налягане и след 3-4 натискания няма вече тази ефективност.
Днес докато експериментирах ми се случи и друго - набих спирачки до дупка и абс-а започна да рита педала (нищо ненормално освен че дори да натисна колкото сила имам колелата не блокират което не е много редно по принцип).Както си риташе и колата намаляваше в един момент педала пропадна почти до долу,колата спря да намалява и мъничко след това (някъде за секунда педала остана долу) педала сам се вдигна до предишното си положение и продължи да спира на абс до 0.
Нещо не е истинско ама не мога да разбера кое.
По принцип като я запаля на студено (първо палене за деня) лампта на абс-а свети около 10-тина секунди след като съм запалил.Ако я паля през деня без да е седяла много време изгасена гасне почти веднага.Това според мен е нормално ама знам ли....
Иначе крана явно няма проблем защото когато задейства абс-а и след това натисна спирачката (когато дефакто спирачките са идеални) задницата се повдига ама не блокира ами колата спира супер ефективно.
Има един датчик доколкото знам за налягането на течността.....дали може да е дал фира и затова помпата да спира да вдига налягане на по-ниска стойност и оттам да ми е лоша ефективността? (ако съм казал глупост извинявам се ама не ми е ясно).
Благодаря!
Някой дето им разбира може ли да разкаже с 2-3 думи как действа тази джаджа и какъв може да и е проблема.
Ето как :
-когато натисна спирачката и абс-а задейства след това спирачките се подобряват многократно и ход-а на педала моментално намалява (наполовина някъде).Само като докосна педала и колата намалява много добре.Имам чуството,че имам някакъв проблем ама не съм много наясно със устройството на тази система (специално на В3 знам че е по-особено) за да знам къде да си търся проблема.
Имам чуството,че помпата не вдига достатъчно налягане и затова няма добри спирачки докато не задейства абс-а.След това известно време има налягане и след 3-4 натискания няма вече тази ефективност.
Днес докато експериментирах ми се случи и друго - набих спирачки до дупка и абс-а започна да рита педала (нищо ненормално освен че дори да натисна колкото сила имам колелата не блокират което не е много редно по принцип).Както си риташе и колата намаляваше в един момент педала пропадна почти до долу,колата спря да намалява и мъничко след това (някъде за секунда педала остана долу) педала сам се вдигна до предишното си положение и продължи да спира на абс до 0.
Нещо не е истинско ама не мога да разбера кое.
По принцип като я запаля на студено (първо палене за деня) лампта на абс-а свети около 10-тина секунди след като съм запалил.Ако я паля през деня без да е седяла много време изгасена гасне почти веднага.Това според мен е нормално ама знам ли....
Иначе крана явно няма проблем защото когато задейства абс-а и след това натисна спирачката (когато дефакто спирачките са идеални) задницата се повдига ама не блокира ами колата спира супер ефективно.
Има един датчик доколкото знам за налягането на течността.....дали може да е дал фира и затова помпата да спира да вдига налягане на по-ниска стойност и оттам да ми е лоша ефективността? (ако съм казал глупост извинявам се ама не ми е ясно).
Благодаря!
Някой дето им разбира може ли да разкаже с 2-3 думи как действа тази джаджа и какъв може да и е проблема.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 31 госта