:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Студено палене

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Студено палене

Мнениеот marine » Сря 05 дек 2007 9:35


Така...пускам следващата си тема.Защото реших тая кола да я вкарам в пътя.
Защо като паля пасата 1.8 АБС моно 95 година, му трябва на двигателя да завърти 2-3 секунди и тогава пали.
Така си е откакто я взех колата. На бащата пали от четвърт независимо дали е топла или студена.
Казвайте къде да меря и какво да проверявам.




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 05 дек 2007 10:10


моята и тя е така..
загряла е веднага а студена 4-5 завъртания и трябват.
сменял съм почти всичко по моното /без бензинова помпа/ и пак си е така.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 05 дек 2007 10:14


При моното е така, ако на баща ти е карбуратор е нормално.
Карай смело, нали работи добре?


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот marine » Сря 05 дек 2007 11:34


vasstop написа:При моното е така, ако на баща ти е карбуратор е нормално.
Карай смело, нали работи добре?

Аз че я карам-карам я, ама защо топла ще пали веднага а студена и трябва време?
Нещо въздуха ли?
И този автоматичен смукач няма ли връзка?
И температура на антифриза?
Де да знам.
Къде да меря и какво? РАДОТОМ ще казва пак :oops:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 05 дек 2007 12:09


Ми да казвам, ама е прекалено комплексно и освен това съществува голям риск да си развалиш вървенето после, когато е загряла колата...
Като за начало възможно е акумулатора да ти е малко по-слаб (или по-износен и с намаляващ в студеното капацитет). Това поне се оправя лесно- проверка и евентуално смяна на реле-регулатора в генератора или нов акумулатор.
Масло с по-ниско число на вискозитета.
От тук нататък е сложното...
Малко по-ниска компресия... сложно! Сегменти или някой клапан за препасване.
Поизносени втулки на стратера и да върти, макар и малко, по-тежко.
Термодатчик - то лесно може да го излъжеш, че колата е още по-студена, отколкото е, и да ти обогати сместа. Слагаш последователно едно съпротивление. Ама после, като загрее, ще ти вдигне разхода, защото ще си мисли, че още не е загряла и ще буха гориво.
Свещи- навремето на Трабанта бях сложил някакви измислени и палеше още по-перфектно (Тарабант винаги пали лесно!), ама пък като загрееше ми се скапваше работата.
Намаляване изпреварването на искрата от делкото. Тогава по-лесно ще пали, но пък ускорението ще падне до 0 :(
Таралежа при смукателния колектор (не съм сигурен ти имаш ли го, или е само при RP-то, но предполагам, че да) Изгорял нагревател или окислени клемички (и загуба на напрежение при тях).
Датчик за температурата на въздуха. Този, дето е на самата дюза.

Има и още нещо, сигурно, но в момента не се сещам.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 05 дек 2007 18:17


[quote="marine"]
Аз че я карам-карам я, ама защо топла ще пали веднага а студена и трябва врем
    Не си разбъзиквай колата ако само това те дразни :twisted: И моята е така а почти всичко за което е писал Радотом е прегледано и е добре :wink: И каво толкова те дразни дали като е студена пали от 1-вото или 4-тото завъртане на стартера :roll:


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот mccoy » Сря 05 дек 2007 19:12


И моята е така


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 05 дек 2007 19:22


имах и опел моно - и той така палеше.
Явно така си палят студени.


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот marine » Сря 05 дек 2007 19:53


Нали имаше някакво прекарване на въздуха за горене през колекторите за да се подгрее...Ама как беше точно
Ами компреситяа е добре.
Това не го знам за таралежа какво прави-подгрява въздуха за начално палене?
А има ли отделна дюза освен основната?Която да обогатява допълнително.
И не мери ли темп на антифриза, а не на въздуха?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 05 дек 2007 20:54


marine написа:Това не го знам за таралежа какво прави-подгрява въздуха за начално палене?

Точно така, подгрява въздуха в смукателния колектор докато е студена колата. След това, като загрее, същия тоя таралеж се подгрява от антифриза.
marine написа:А има ли отделна дюза освен основната?Която да обогатява допълнително.

Не, при теб няма. Обогатяването на сместа става чрез увеличаване времето на впръскване на дюзата.
marine написа:И не мери ли темп на антифриза, а не на въздуха?

Ами те това са два различни датчика. Този за въздуха при теб се намира на самата дюза. А този за антифриза е на познатото ти, предполагам, място, на щуцера на главата към радиатора. Аз за него говорих, че може да се запои резисторче последователно и да се лъже компа, че колата е по-студена, отколкото в действителност и да почне дюзата да обогатява сместа


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот marine » Сря 05 дек 2007 21:02


Значи оня ден като беше заминал комутатора,от въртенето на стартера за проби колата се беше поудавила. Но след като сложихновия комутатор и запали на четвърт, което ме навежда намисълта че просто сместа идва бедна в началото когато е студена.
Мерси все пак РАДОТОМ и другите които дадохте мнение.
Ако има нещо казвайте, аз ще проверявам периодично.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 05 дек 2007 22:14


Моята е същата - 1.8 ABS - и аз съм забелязал същия ефект - на студено си пали слд 2-3 оборта на стартера а на загряло смао показвам ключа.И аз съм сменял какво ли не и просто си пали така.....даже съм гледал и на други Пасати със същия двигател - така си палят просто.
Радвай се че пали ;)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: marinz и 68 госта