Стабилизатора 10.5 волта в таблото. Аналог ? Решено!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Стабилизатора 10.5 волта в таблото. Аналог ? Решено!

Мнениеот silent » Съб 10 ное 2007 14:40


От време на време ми пада температурата отчита около 70гр. Пада и стрелката на бензиномера с малко.
Проблема е локализиран...и е в таблото. Стабилизатора отдавна е запоен .... Свалях го таблото огледах пистите никаде не видях проблем. Остава като вариант дефект в самия стабилизатор...
ВЪПРОСЪТ Е : Мога ли някаде да намеря точно този стабилизатор ? Има ли аналози? И отговарят ли им крачетата на оригиналния и аналозите.
Изчаках да мине малко време за да съм сигурен че проблема е решен.
Смених оригиналния стабилизатор със 7810...Изхвърлих буксата от платката удължих му краката изолирах ги и директно ги запоих за платката....като ги кръстосах за да запазя закрепването към радиартора... Проблема е отстранен ...нямам такива колебания в показанията на уредите....смея да твърдя че проблема е бил в самият стабилизатор...некоректна работа с пропуски и вариации в изходното напрежение...

Последна промяна от silent на Нед 09 дек 2007 12:05, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 10 ное 2007 15:19


слагай 7810 наобратно, по кофти стабилизатор , но ще бачка

TCA700Y този е оригиналния и ще струва поне 20 лв :))) и не си струва

входа и изхода се реверс спрямо средния пин масата на TCA700Y и 7810


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 10 ное 2007 15:45




Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Съб 10 ное 2007 19:27


Преди година си бях намерил за джетата от пулсатор, магазина им е в студ. град, Проф.Кирил Попов 51 телефон 962-1234.


Струваше към 1 лв едното.


UA7810-MBR (POS V-REG 10V 0.22A (CAR) T )

това е заместителя.

P.S Ако нямат пиши 1 Л.С, ще ти подаря 1, май имам 2-3 някъде останали.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Съб 10 ное 2007 19:33


Колеги, вие ме заинтригувахте а и жиждам че сте напред с материала.
Първо да жи попитам...Действително номиналното напрежение на този стабилизатор 10.5 волта ли е...
После при първия вариант 7810 който е на 10В ..тази разлика няма ли да е проблем.
При втория вариант с LM калкулатора ....колко мощни резистори да слагам...и последно кой вариант е по добър....спеделете моля..


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 10 ное 2007 19:39


TCA700Y e стабилизатор за 10/десет/ волта , къде ще кичиш резистори сега на LM-a(иначе се слагат маломощни ;) ), взимай 7810 няма да си нито първия, нито последния.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Съб 10 ное 2007 19:46


Благодаря ви колеги.... утре слагам един 7810...режа му крайните крака и ги кръстосвам....


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Съб 10 ное 2007 22:16


Ако трябва да е 10.5 а не 10, връзваш масата на 7810 (средното краче) през един диод (вместо директно) на маса. Така ще се дигне напрежението с около 0.5 - 0.6V.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1040
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Нед 11 ное 2007 11:21


Няма нужда да кръстосваш краката. Монтираш го на обратно с помощта на една медна ламаринка и даже му подобряваш охлаждането.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пон 12 ное 2007 13:43


Ей простете ми , но аман от "занаятчийски изпълнения" !@!!! :evil:
Защо го пускате по пистата човека ????? :evil: :evil:
В мойто табло е LM2940/LM2940C и забележете какво пише още на първия ред даташита :
1A Low Dropout Regulator :idea: :!: :!:
Ха сега го вижте това как е при 7810?
Или никой не си прави труда да чете :evil: и после се пускат теми що в еди кой си сервиз ми окепавазили колата?! Ами щот и там правят такива неадекватни изпълнения !
Ми ако 78-ма серия ставаше щяха ли да ползват тоя стабилизатор?
Или после ще има питания от сорта : Ма защо таблото ми се държи странно и от време на време полудява! Ето за това 7810 !!! :idea:
Ако настина искаш да си го оправиш не пипай стабилизатора, там проблемът е друг ! Но няма да давам идеи щот после ще има отново интерпретации по темата !


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 12 ное 2007 13:50


Ха ами че той TCA700 не е кой знае колко low drop.

Output Voltage Nominal (V)=10

Load Current Max. (A)=220m

Drop-Out Volt Max.=1.7

Supply Voltage Maximum (V)=16


Направо си е доста кофти чип, ами дай да сложим импулсен преобразувател ще е по-интересно а и ще има повече :idea: :idea: :idea:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 12 ное 2007 15:41


Че що да не става с 7810?
Вярно, "по документи" 7810 изисква 12.5V на входа за да работи нормално.
Реално обаче, ако не е натоварен много (а в случая е точно така), и с по-ниско входно напрежение работи. Dropout-а му е 2V.
Тъй като индикацията се гледа при работещ двигател, когато напрежението не пада под 12V, няма проблем.

Не че е лошо да се сложи стабилизатор с по-малък dropout, но този го има под път и над път, струва стотинки, и е много надежден. :-)


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пон 12 ное 2007 17:06


psstv18rp написа:Че що да не става с 7810?
Вярно, "по документи" 7810 изисква 12.5V на входа за да работи нормално.
Реално обаче, ако не е натоварен много (а в случая е точно така), и с по-ниско входно напрежение работи. Dropout-а му е 2V.
Тъй като индикацията се гледа при работещ двигател, когато напрежението не пада под 12V, няма проблем.

Не че е лошо да се сложи стабилизатор с по-малък dropout, но този го има под път и над път, струва стотинки, и е много надежден. :-)


Ами защото при напрежение под 12,5V (че даже и 13V) нямаш никаква стабилизация! Каквато е и целта на тоя стабилизатор !! Еиии дървени философи колкото искаш! :evil: Ако ти трябва таблото само за да ти се клатят стрелките няма никакъв проблем! Може и мостче да запоиш на първо и трето краче и изобщо да не слагаш никакъв стабилизатор! :idea:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 12 ное 2007 17:35


1. Стабилизатора "престава да стабилизира" когато входното напрежение падне под сумата на изходното и drop-out-a. За 7810 това е 12V, а не 12.5, а още по-малко 13.

2. Това че в дата-shit-а е написано >=12.5 е съвсем друг въпрос. Такова напрежение е необходимо за да се гарантира че ще стабилизира и при максимален ток. А в случая консумирания ток е доста малък (даже радиатор няма).

3. При работещ двг, напрежението не би трябвало да пада под 12. А ако пада - виж. т. 5. по-долу :-)

4. Стрелките не могат да се "клатят" защото умишлено са направени много инертни, така че краткотрайни спадове на напрежението (например от мигач) не оказват никакво влияние.

5. И в крайна сметка след като оригиналния чип има dropout 1.7V, а 7810 - 2V, мисля че разликата е несъществена.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Вто 13 ное 2007 12:05


psstv18rp написа:1. Стабилизатора "престава да стабилизира" когато входното напрежение падне под сумата на изходното и drop-out-a. За 7810 това е 12V, а не 12.5, а още по-малко 13.

2. Това че в дата-shit-а е написано >=12.5 е съвсем друг въпрос. Такова напрежение е необходимо за да се гарантира че ще стабилизира и при максимален ток. А в случая консумирания ток е доста малък (даже радиатор няма).

3. При работещ двг, напрежението не би трябвало да пада под 12. А ако пада - виж. т. 5. по-долу :-)

4. Стрелките не могат да се "клатят" защото умишлено са направени много инертни, така че краткотрайни спадове на напрежението (например от мигач) не оказват никакво влияние.

5. И в крайна сметка след като оригиналния чип има dropout 1.7V, а 7810 - 2V, мисля че разликата е несъществена.


1. При 7810 за различните пройзводители е различно, но 2V e в най-добрите случай. (В мойто има радиатор :P )
2. С тия условности никой не се съобразява - отчиташ ли температурните колебания в един автомобил ?
3. Да така е......
4. "Клатят" беше само метафора - и пак ще я повторя : ако искаш стрелки, които да показват нещо(т.е да се клатят) слагай 7810!....
5. За моя чип dropout-a e 0,5-1 V ! Незнам откъде ги измислихте тия 1,7V ? :roll:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234 и 55 госта