ГТП - СБА!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ГТП - СБА!

Мнениеот passi1 » Чет 15 ное 2007 18:08


Здравейте,
знам че има нещо писано по темата, дори и търсачката казва същото :-) Но аз пиша, за да споделя с Вас малко челен опит! А той се състои в следното:
Тази година реших да намажа от застраховката ГО и по тази причина се появих в тихническият център на СБА за ГТП в "Горубляне".
Човечецът, който се занимава с преглеждането на колите, ме прие (след 30 мин. чакане) прегледа ми колата и нямаше никакви забележки отнасно спирачки, светлини и др.
Обаче ауспухът, ми е леко прогорял на едно място и изпуска по малко газове. Когато замери газовате ми каза следното "нямаш достатъчно налягане в ауспуха". След това ми каза "... ако искам за това мога да Ви върна" т.е. изпроси си малко пари. Аз естествено не предложих нищо, и това стана причина да не мога да мина успешно на ГТП т.е. заключиха, че колата е неизправна.
Та питането ми е - някой знае ли дали по закон това е достатъчно основание да върнат МПС като технически неизправно?

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 15 ное 2007 18:14


Добре, ама защо реши че раздела за Пасат е правилния ?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 15 ное 2007 18:46


Както съм писал много пъти безплатен обяд няма :lol: та така и с безплатните прегледи по ГО. А за раздела модовете бързо ще я преместят Гриша :wink:
П.С. Могат да те върнат за каквото си искат, а специално при теб неизправна генерация или ауспухова система.

Последна промяна от Теодор на Чет 15 ное 2007 18:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Чет 15 ное 2007 18:48


gr_kanev написа:Добре, ама защо реши че раздела за Пасат е правилния ?

Ами защото и аз карам Пасат, но нямам против да бъде преместена, ако не ти хоресва да седи тук!
Може и да сгреших, като я сложи този раздел!

Последна промяна от passi1 на Пет 16 ное 2007 15:19, променено общо 1 път.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 16 ное 2007 14:53


Абе там не ходи повече. Чудят се какъв повод да намерят да те върнат или пари да изпросят. И всичко им е в стил "държавен сервиз от соц.-време". Преди ходех там - винаги си искаше човека по 5 лева за "настройка на фаровете". :-)

А защо не си му дал 5-10лв? Така и така си си загубил времето, сега на друго място трябва да ходиш.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пет 16 ное 2007 15:18


psstv18rp написа:Абе там не ходи повече. Чудят се какъв повод да намерят да те върнат или пари да изпросят. И всичко им е в стил "държавен сервиз от соц.-време". Преди ходех там - винаги си искаше човека по 5 лева за "настройка на фаровете". :-)

А защо не си му дал 5-10лв? Така и така си си загубил времето, сега на друго място трябва да ходиш.


Да и аз разбрах, че при тия соц. идиоти не трябва да се ходи, и няма да ходя повече.
Не му дадох пари защото колата си е наред, ако и тогава трябва да плащам то какво да парвят тези дето имат за какво да им се заяждат?
Не стига, това че "човекът" не можа да изключи имобилайзера та трябваше аз да се качвам за да му я запаля а и пари да му дам.... просто НЕМА да стане!!! Бива поне, като кчючовете заедно с дистанционното са му в ръцете да може да я запали поне. Така де не само да проси пари, все пак се води техническо лице а една кола не мже да запали.
Гледам, че доста хора са видяли темата, но няма мнения по въпроса дали е имало достатъчно основание да ме върне.
Какво става, никой ли не знае?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 16 ное 2007 16:53


Точно "налягане на газовете" не се гледа доколкото знам, то за да се замери трябва някакъв балон с манометър да ти закачат. :-)

Вероятно поради излизането на част от газовете през дупката, нивата замерени от техния уред са били нещо извън норма.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пет 16 ное 2007 17:18


psstv18rp написа:Точно "налягане на газовете" не се гледа доколкото знам, то за да се замери трябва някакъв балон с манометър да ти закачат. :-)

Вероятно поради излизането на част от газовете през дупката, нивата замерени от техния уред са били нещо извън норма.


Добре де приятел, това е така както го казваш. Но излизането на част от газовете през дупката, би трябвало да отчете по-ниско ниво на замърсяване на околната среда. Тогава не разбирам какъв му е проблема. Никакъв манометър не са ми заккачали. И още нещо - направи ми впечатление, че на компютъра пишеше, че температурата на двигатела
трябва да бъде 80 градуса. За целта чичкото нагря някаква жичка с една запалка. След това, повтори измерването още веднаж, но този път без да нагрява нищо. И често казано, май това беше причината да се заяде и да ми каже, че резултатите от измерването не са добри!


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот swissmad » Чет 22 ное 2007 22:19


[quote="passi1"][quote="psstv18rp"] И още нещо - направи ми впечатление, че на компютъра пишеше, че температурата на двигатела
трябва да бъде 80 градуса. [quote]

Не температурата на двигателя,а температурата на маслото трябва да е 80 градуса.За тази цел ,в отвора на пръчката за маслото се пъха един датчик ,който мери температурата и подава данни на компа който измерва газовете.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 23 ное 2007 10:27


"Но излизането на част от газовете през дупката, би трябвало да отчете по-ниско ниво на замърсяване на околната среда."

Абе не е толкоз просто.
Те освен замърсяването, гледат и други параметри, нивото на кислорода например, и искат "ламбда=1", което ако не е изпълнено може да е индикация за неплътност в изпускателната система и т.н.

А датчика за температура масово го нагряват изкуствено, никой няма да чака колата да дигне 80, и то не на водата а на маслото, особено зимата - тя трябва маса време да работи на ПХ за да загрее чак толкова, и да им осмърди целия район. Номера със запалката е масов. :-)


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пет 23 ное 2007 13:41


psstv18rp написа:"Но излизането на част от газовете през дупката, би трябвало да отчете по-ниско ниво на замърсяване на околната среда."

Абе не е толкоз просто.
Те освен замърсяването, гледат и други параметри, нивото на кислорода например, и искат "ламбда=1", което ако не е изпълнено може да е индикация за неплътност в изпускателната система и т.н.

А датчика за температура масово го нагряват изкуствено, никой няма да чака колата да дигне 80, и то не на водата а на маслото, особено зимата - тя трябва маса време да работи на ПХ за да загрее чак толкова, и да им осмърди целия район. Номера със запалката е масов. :-)


Извинявам се за отнесеният въпрос, но какво значи ламбда да бъде единица т.е. какво би могло да доведе до неговата промяна? Просто
нямам представа какво значи това.


swissmad написа:
Не температурата на двигателя,а температурата на маслото трябва да е 80 градуса.За тази цел ,в отвора на пръчката за маслото се пъха един датчик ,който мери температурата и подава данни на компа който измерва газовете.


Да, това за маслото и аз го прочетох в тази наредба "НАРЕДБА № 32 ОТ 5 АВГУСТ 1999 Г. ЗА ПЕРИОДИЧНИТЕ ПРЕГЛЕДИ ЗА ПРОВЕРКА НА ТЕХНИЧЕСКАТА ИЗПРАВНОСТ НА ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА".
http://www.rta.government.bg/n_uredba/n32.html

Някой я беше цитирал във форума :-)

Но искам да споделя още нещо - по нея се изисква, да се правят две измервания при температура на масмото не по-ниска от 80 градуса!!!
При мен направиха първото измерване при 85 - 86 градуса, а след това изчакаха малко, за да падне температурата и извършиха

второто измерване при 30 и нещо градуса!!! Тогава (при 30 и нещо градуса) колата би трябвало да работи на смукач и е нормално да даде по-лоши резултати!!!!!!!
Та може би трябваше да им платя газта, за запалката за да нагреят още веднъж жичката:-) Така де, да не пестят и от нея, та нали и тя поскъпна!
При това положение, компютърът смята кой знае с какви коефициенти!
За това считам, че са допуснати груби нередности при измерванията! Какво ще кажете по този въпрос?


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Пет 23 ное 2007 14:17


Мдааа, те са виновни, явно са направили това с цел да те върнат... поне и аз работя същото и знам как се процедира :D Принципно ако колата ти е снабдена с катализатор се извършват 2 измервания на газовете при ниски обороти ( на празен ход) и на високи, задължително над 2000 об/мин и температура на охлаждащата течност над 80 градуса :!: Ламбдата трябва да е в границите 0,97-1.03 :idea:


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пет 23 ное 2007 15:20


georgipass написа:Мдааа, те са виновни, явно са направили това с цел да те върнат... поне и аз работя същото и знам как се процедира :D Принципно ако колата ти е снабдена с катализатор се извършват 2 измервания на газовете при ниски обороти ( на празен ход) и на високи, задължително над 2000 об/мин и температура на охлаждащата течност над 80 градуса :!: Ламбдата трябва да е в границите 0,97-1.03 :idea:


БЛАГОДАРЯ МНОГО ЗА ОТГОВОРА georgipass, ето един честен човек!!!!! При мен на второто измирване (при 30 и нещо градуса) показа 1.038 за ламбдата! Как мислиш, при това положение ако се мири коректно, дали е възможно да се получи резултат, който да бъде в границите 0,97-1.03? Лабда сондата я смених миналата година т.е. би трябвало да е работеща. Все пак е на не повече от 20 000 км.
Благодаря още веднъж!


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Пет 23 ное 2007 15:25


Даже за тази температура на ДВГ ламбдата дава бедна смес, което добре от страна на икономия на гориво...но това не е важно в случая... просто мисля, че са се заяли... :evil:


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пет 23 ное 2007 15:47


georgipass написа:Даже за тази температура на ДВГ ламбдата дава бедна смес, което добре от страна на икономия на гориво...но това не е важно в случая... просто мисля, че са се заяли... :evil:


И аз сам на това мнение, че се заядоха за да ме върнат!
Благодаря много за информацията.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 45 госта