


проблем с първа скорост
- Ico74
- Мнения: 179
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 21:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
проблем с първа скорост
здравеите колеги .става въпрос за пасат 1.8абс мотор 94г.от няколко дни забелязвам че първа скорост започна да не влиза изобщо а се налага по няколко пъти да ръчкам да влезе.търсих с търсачката и разбрах горе долу че имало няква гаика на жилата дето се разлабвала и трябвало да се стегне ама някои може ли да ми каже къде се намира и ако има снимков материал евентуално.благодаря ви предварително
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Говоря за В3 ама е горе-долу същото.
Възможни причини :
-ниско ниво на масло в скоростаната кутия или е старо (сега на студа си дава голямо отражение) - сменяш маслото (на В3 събира 2 литра 80 (или 85 беше не помня точно) W90 синтетика задължително).Ако го сменяш сипи и една добавка с тефлон на STP (една тубичка за около 10-15лв) - помага.
-леко разместено жило - самото жило накрая свършва с една шпилчица и една гайка.Ако гайката се разхлаби леко жилото се измества ама тогава имаш проблем и на 3-та и 5-та.Това се намира отпред на скоростната кутия (няма как да не го видиш).Стандартния реглаж е жлито да е в средата на металната планка (тя има един канал и жилото може да се мести леко напред-назад в този канал).
-заминали тампони на двигателя (най-вече този,който е при скоростната кутия - тя от своя страна увисва леко на една страна и превключването става тегаво).
-механичен проблем в скоростите - заминал ти е синхронизатора на 1-ва.Пробвай да натиснеш съединителя,да изчакаш малко (2-3 секунди) и тогава да вкараш 1-ва.Ако стане изключително лесно или поне по-лесно от друг път това е сигурен белег за заминал синхронизатор.Идеята да изчакаш малко е да спре да се върти прървичния вал на скоростите зашото има малко инерция след натискане на съединителя...
Успех!
Възможни причини :
-ниско ниво на масло в скоростаната кутия или е старо (сега на студа си дава голямо отражение) - сменяш маслото (на В3 събира 2 литра 80 (или 85 беше не помня точно) W90 синтетика задължително).Ако го сменяш сипи и една добавка с тефлон на STP (една тубичка за около 10-15лв) - помага.
-леко разместено жило - самото жило накрая свършва с една шпилчица и една гайка.Ако гайката се разхлаби леко жилото се измества ама тогава имаш проблем и на 3-та и 5-та.Това се намира отпред на скоростната кутия (няма как да не го видиш).Стандартния реглаж е жлито да е в средата на металната планка (тя има един канал и жилото може да се мести леко напред-назад в този канал).
-заминали тампони на двигателя (най-вече този,който е при скоростната кутия - тя от своя страна увисва леко на една страна и превключването става тегаво).
-механичен проблем в скоростите - заминал ти е синхронизатора на 1-ва.Пробвай да натиснеш съединителя,да изчакаш малко (2-3 секунди) и тогава да вкараш 1-ва.Ако стане изключително лесно или поне по-лесно от друг път това е сигурен белег за заминал синхронизатор.Идеята да изчакаш малко е да спре да се върти прървичния вал на скоростите зашото има малко инерция след натискане на съединителя...
Успех!
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
zfa159 като гледам си доста компетентен,да те питам на 1-ва скорост като карам и са чува тракане(звука прилича на
сачми от лагер се таркалят в някъв цилиндар които се върти,също и на чукане на каре прилича)колата е Б3,АВS мотор карам я 4 г. и сам минал 60хил. а и така си я купих от ITALIA с това тракане,сутрин като е гъсто маслото не се чува,а като се поразбие започва да трака,ако може да потскажеш от какво идва

Колега при мен го има същото потракване. Преди време бях питал тука.. В крайна сметка някой каза, че било от неточна регулировка на жилата ?! Разпитвал съм и доста майстори още откакто колата влезе в България преди 4 години, но всеки ми каза да си карам така.. Общо взето съм свикнал и не ми прави впечатление. А и чувам доста други пасатковци да потракват по същия начин..
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Хъм....ам само на 1-ва ли е като за начало да попитам?
След това още 2-3 неща :
-ако колата се движи на 1-ва и натиснеш съединителя спира ли да се чува или се усилва?
-ако се движиш на 1-ва и изключиш от скорост ама колата пподължи да се движи чува ли се?
-ако колата работи на едно място и не си натиснал съединителя чува ли се някакъв звук - тихо тракане,виене,шумолене и т.н. от сорта откъм скоростите?
Иначе правилно си се ориентирал - почти съм убеден че иде реч за лагер по първичния вал и то най-вероятно отпред първия на шийката ама това ще ми се изясни като ми отговориш.
Успех!
След това още 2-3 неща :
-ако колата се движи на 1-ва и натиснеш съединителя спира ли да се чува или се усилва?
-ако се движиш на 1-ва и изключиш от скорост ама колата пподължи да се движи чува ли се?
-ако колата работи на едно място и не си натиснал съединителя чува ли се някакъв звук - тихо тракане,виене,шумолене и т.н. от сорта откъм скоростите?
Иначе правилно си се ориентирал - почти съм убеден че иде реч за лагер по първичния вал и то най-вероятно отпред първия на шийката ама това ще ми се изясни като ми отговориш.
Успех!
Аз ще напиша и при мен как стоят нещата, така и така смятам че става дума за идентичен проблем
"-ако колата се движи на 1-ва и натиснеш съединителя спира ли да се чува или се усилва? "
като натисна съединителя без да бутам лоста (остава си на 1-ва) потракването си го има.. нито се усилва, нито намалява.
"-ако се движиш на 1-ва и изключиш от скорост ама колата продължи да се движи чува ли се? "
в такъв случай при мен НЕ се чува нищо.
"-ако колата работи на едно място и не си натиснал съединителя чува ли се някакъв звук - тихо тракане,виене,шумолене и т.н. от сорта откъм скоростите? "
отново пълна тишина откъм скоростите.

"-ако колата се движи на 1-ва и натиснеш съединителя спира ли да се чува или се усилва? "
като натисна съединителя без да бутам лоста (остава си на 1-ва) потракването си го има.. нито се усилва, нито намалява.
"-ако се движиш на 1-ва и изключиш от скорост ама колата продължи да се движи чува ли се? "
в такъв случай при мен НЕ се чува нищо.
"-ако колата работи на едно място и не си натиснал съединителя чува ли се някакъв звук - тихо тракане,виене,шумолене и т.н. от сорта откъм скоростите? "
отново пълна тишина откъм скоростите.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е...вие ме убихте направо
Това вече е наистина странно.По принцип за да го прави само на 1-ва и то когато 1-ва е зацепена твърдо към колелата трябва да е някакъв проблем по самата първа.Самия вал е общ за скорости от 1-ва до 4-та и разликата е само в зъбните колела.Съответно този лагер е на лагери в двата си края ама както се сещате и те са общи за всичките предавки (без 5 и задна).Струва ми се,че говорим за някакъв проблем по самата гривна за 1-ва (механизма всъщност е доста простоват.Има една гривна (зъбно колело с зъби отгоре и върху него една гривна с неговите размери със същите зъби.Това колело е зацепено към първичния вал и от двете му страни са двете колела за 1-ва и 2-ра).Дефакто с преместването на гривната основното колело се зацепва към лявото или дясното и така определя предавателното число към изходния вал.Е те там ако има някакво разбиване или в пружинките на гривната е нормално да дрънка и трака и тропа.Другата вероятност е счупен зъб ама тогава щеше да тресе колата,да придръпва жестоко а и съм се мъчил да счупя такъв зъб - ужасно трудно е.
Ето малко снимков материал (няма нищо общо с VW ама нагледно за принципната работа на механизъма върши работа) :
-въпросния вал заедно с короните (гривните) :
-цялостен изглед на кутия (обеснява идеята на предаване на движението) :
Ето тук пък разчаствах една скоростна кутия на Застава (поне е с предно понеже тези горе са на джипови скорости със задно предаване).Та на снимката има едни метални детайли,които реално играят ролята на втулка,която крепи колелото за 1-ва да кажем към вала ама така,че то да не се върти от вала ами само да лагерува на него.Оградил съм с червено да се вижда преди и след като е свалено :


Това вече е наистина странно.По принцип за да го прави само на 1-ва и то когато 1-ва е зацепена твърдо към колелата трябва да е някакъв проблем по самата първа.Самия вал е общ за скорости от 1-ва до 4-та и разликата е само в зъбните колела.Съответно този лагер е на лагери в двата си края ама както се сещате и те са общи за всичките предавки (без 5 и задна).Струва ми се,че говорим за някакъв проблем по самата гривна за 1-ва (механизма всъщност е доста простоват.Има една гривна (зъбно колело с зъби отгоре и върху него една гривна с неговите размери със същите зъби.Това колело е зацепено към първичния вал и от двете му страни са двете колела за 1-ва и 2-ра).Дефакто с преместването на гривната основното колело се зацепва към лявото или дясното и така определя предавателното число към изходния вал.Е те там ако има някакво разбиване или в пружинките на гривната е нормално да дрънка и трака и тропа.Другата вероятност е счупен зъб ама тогава щеше да тресе колата,да придръпва жестоко а и съм се мъчил да счупя такъв зъб - ужасно трудно е.
Ето малко снимков материал (няма нищо общо с VW ама нагледно за принципната работа на механизъма върши работа) :
-въпросния вал заедно с короните (гривните) :
-цялостен изглед на кутия (обеснява идеята на предаване на движението) :
Ето тук пък разчаствах една скоростна кутия на Застава (поне е с предно понеже тези горе са на джипови скорости със задно предаване).Та на снимката има едни метални детайли,които реално играят ролята на втулка,която крепи колелото за 1-ва да кажем към вала ама така,че то да не се върти от вала ами само да лагерува на него.Оградил съм с червено да се вижда преди и след като е свалено :
- olele39
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 26 авг 2006 17:32
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AUY 4motion
- Местоположение: СОФИЯ Мл.1
Много ти благодаря, zfa159! Аз имам същия дефект на първа скорост - точно както са го описали колегите Ico74,Иван Бичовски и Icho. Маслото и жилата са ми в ред, така че твоето обяснение ми се струва доста възможно. Засега карам така. Ще отварям скоростната кутия когато сменявам съединителя. (дано не е късно тогава)