В3 "грухти" като го запаля на студено

Техническа и сервизна информация за Passat
cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

В3 "грухти" като го запаля на студено

Мнениеот cman » Пон 12 ное 2007 22:22


здравейте колеги,

имам проблем след паленето сутрин на студен двигател < 10 градуса /мотора е RP, еку-то моно мотроник/.
колкото е по-студено проблема е по-ясно осезаем. имам газово - ел. ловато но вигаги паля на бензин.
проблема горе-долу се изразява в следното: паля си нормално на бензин, след 10-15
секунди двигателя започва постепенно да работи неравномерно. след 30-40 секунди се
установява устойчива и неравномерна работа на мотора наподобяваща пулсиране /имаше
подобна тема преди време/ сякаш някой подава и отнема газта 2-3 пъти в секунда. звука
който се получава от това пулсиране наподобява грухтене.
неравномерната работа на двигателя е съпроводена с черни кълбета дим от ауспуха и силна миризма на
бензин. ако подам леко газ честотата на пулсациите се увеличава, като отпусна газта си остават както
преди на празен ход. ако превключа на газ - равномерния ход се възстановява постепенно след 8-10 сек.

без да претендирам че съм специалист ми изглежда че двигателя не работи на всичките си
цилиндри като следствие от прекалено богата смес която му дава еку-то.
сменял съм свещи - без ефект
смяна на палеца - без ефект
смяна на въздушен филтър - без ефект
проверка на датчиците за температура на антифриза и входящия въздух - съпротивлението е в норма.
проверка на подгряването на всмукателния колектор - работи.
ламда сондата ми не работи, тя така или иначе не работи когато е студена.

ако някой се е зблъсквал с подобен проблем или предполага какво може да го причинява нека сподели.




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 12 ное 2007 22:38


аз го имам същия проблем на мономотроник, но не мога да намеря разрешение все още.
Само студена ми е проблема.
Като загрее работи на бензин нормално.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 12 ное 2007 22:38


Проблема ти се нарича натрупани грешки в компа при работа на газ. Оправя се с ресет на компа но до време. За повече инфо потърси в Автогазови :wink:


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: В3 "грухти" като го запаля на студено

Мнениеот kossel » Вто 13 ное 2007 6:49


cman написа:здравейте колеги,

имам проблем след паленето сутрин на студен двигател < 10 градуса /мотора е RP, еку-то моно мотроник/.
колкото е по-студено проблема е по-ясно осезаем. имам газово - ел. ловато но вигаги паля на бензин.
проблема горе-долу се изразява в следното: паля си нормално на бензин, след 10-15
секунди двигателя започва постепенно да работи неравномерно. след 30-40 секунди се
установява устойчива и неравномерна работа на мотора наподобяваща пулсиране /имаше
подобна тема преди време/ сякаш някой подава и отнема газта 2-3 пъти в секунда. звука
който се получава от това пулсиране наподобява грухтене.
неравномерната работа на двигателя е съпроводена с черни кълбета дим от ауспуха и силна миризма на
бензин. ако подам леко газ честотата на пулсациите се увеличава, като отпусна газта си остават както
преди на празен ход. ако превключа на газ - равномерния ход се възстановява постепенно след 8-10 сек.

без да претендирам че съм специалист ми изглежда че двигателя не работи на всичките си
цилиндри като следствие от прекалено богата смес която му дава еку-то.
сменял съм свещи - без ефект
смяна на палеца - без ефект
смяна на въздушен филтър - без ефект
проверка на датчиците за температура на антифриза и входящия въздух - съпротивлението е в норма.
проверка на подгряването на всмукателния колектор - работи.
ламда сондата ми не работи, тя така или иначе не работи когато е студена.

ако някой се е зблъсквал с подобен проблем или предполага какво може да го причинява нека сподели.


И моя е така - ГРУХТИ, ама за 1-2 мин минавам на метан и не се усеща грухтене освен 1200 оборота на ПХ докато загрее. Не я оставяй дълго да работи на празен ход - да загрява !


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Вто 13 ное 2007 6:56


Аз го нямам този проблем,но нямам и газова.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 13 ное 2007 9:57


vit_autosofia написа:Аз го нямам този проблем,но нямам и газова.
    Няма и да имаш ако не сложиш :wink:


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 13 ное 2007 10:03


Кабели на някой от цилиндрите :idea:
Пробвай да я запалиш, да поработи и след това отвий свещите и виж на кой цилиндър е мокра свеща. Размени с кабела с на някой съседен цилиндър (да не забравиш да ги смениш и на капачката! :lol: ) и пробвай пак. Ако проблема се измести на другия цилиндър - кабела е!
И както казаха колегите - ресетни си компа, ей така, профилактично. И пиши за резултата!


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Вто 13 ное 2007 11:15


брей явно е доста разпространен проблема :?
комп-а съм го ресетвал оправя се за 1-2 паления
а за свещите мога да проверя дали се омазват винаги едни и същи макар
че то омазването е следствие от многото бензин ще пробвам може пък от кабел да е
... мамка му и прасе


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 13 ное 2007 11:54


Е щом се оправя за 1-2 пълнения ясна работата, не търси решение, защото то е да махнеш газовата, да сложиш ламбда контрол/работещ емулатор или да си ресетваш компа с всяко палене и да го чакаш кога ще изгори. Вземи прочети това и ще ти се изяснят някой работи. Можеш също да си провериш датчиците за температура на водата и входящия въздух, като особено за втория съм почти сигурен че са му прекъснати жиците и компа си мисли че е -20 постоянно. А и ламбдата ти кой я знае кво подава.. изобщо направо слагай 1 карбуратор така и така караш на газ :lol:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 13 ное 2007 17:53


така е за грешки в компа или кабели, но при мене не е нито едно от двете.
Даже ресетвам компа вечерта - оставям да работи на бензин - всичко е перфектно и сутринта пак се дави от много бензин.
Кабели съм сменил преди 2000км - преди смяната беше пак същата работа.
дюза, степ мотор и датчик за температурата на въздуха - сменени с втора употреба - проблема си остава :shock


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 13 ное 2007 19:23


Ако си сигурен в датчиците, виж си центровката.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 13 ное 2007 19:41


dj_tuhla написа:Ако си сигурен в датчиците, виж си центровката.

не повече от 7 градуса е.


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Вто 13 ное 2007 20:35


Иво, същата работа е и при мен всичко което съм проверявал е здраво а еку-то гъчи бензин като за световно. Единственото което се сещам е да прозвъня всички кабели от компа към датчиците...
Другото което е интересно да се види е как се променя продължителността на импулса към дюзата след запалването. По този начин еднозначно може да се обвини компа като виновник за преобогатяването ... само че нямам нужната джвъчка за целта.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 13 ное 2007 20:52


това което си мислиш колега не ме навежда на добри мисли, но няма какво друго да е освен ЕКУ.
мисля че всичко съм проверил, което е по силите ми.
и половината моно съм сменил.
Колата работи равномерно загряла и на бенз. и на газ - проблеми няма.
Ако я запаля на газ - проблеми няма
но на бензин - дори и след ресет, след източване на газта от изпарителя още вечерта, когато е топла /в случай че се дави да меша газ и бензин/..
Няколко сутрини поред правя опити - резултата е един и същ.
На празен ход се усеща леко обогатяване, но двигателя си държи 1000 - 1100 оборота.
Подам ли газ /около 1500/ почва яко да се дави.
Понеже ключа газ/бензин ми е механичен и в средата са ми изключени и двете горива ми прави впечатление, че както колата е на празен ход на бензин и натисна копчето в средно положение - оборотите леко се вдигат и колата работи поне 5-6 секунди най малко.
Това означава за мене че е наляла толкова много бензин че се е удавила направо.
Както се тресе на средни обороти от много бензин, в момента в който спра подаването му - продължава да работи извесно време, но няма прекъсване.


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Сря 14 ное 2007 20:33


натрупани грешки в компа, бях така докато не сложих реле за ресет на компютъра



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта