здравейте колеги,
имам проблем след паленето сутрин на студен двигател < 10 градуса /мотора е RP, еку-то моно мотроник/.
колкото е по-студено проблема е по-ясно осезаем. имам газово - ел. ловато но вигаги паля на бензин.
проблема горе-долу се изразява в следното: паля си нормално на бензин, след 10-15
секунди двигателя започва постепенно да работи неравномерно. след 30-40 секунди се
установява устойчива и неравномерна работа на мотора наподобяваща пулсиране /имаше
подобна тема преди време/ сякаш някой подава и отнема газта 2-3 пъти в секунда. звука
който се получава от това пулсиране наподобява грухтене.
неравномерната работа на двигателя е съпроводена с черни кълбета дим от ауспуха и силна миризма на
бензин. ако подам леко газ честотата на пулсациите се увеличава, като отпусна газта си остават както
преди на празен ход. ако превключа на газ - равномерния ход се възстановява постепенно след 8-10 сек.
без да претендирам че съм специалист ми изглежда че двигателя не работи на всичките си
цилиндри като следствие от прекалено богата смес която му дава еку-то.
сменял съм свещи - без ефект
смяна на палеца - без ефект
смяна на въздушен филтър - без ефект
проверка на датчиците за температура на антифриза и входящия въздух - съпротивлението е в норма.
проверка на подгряването на всмукателния колектор - работи.
ламда сондата ми не работи, тя така или иначе не работи когато е студена.
ако някой се е зблъсквал с подобен проблем или предполага какво може да го причинява нека сподели.



В3 "грухти" като го запаля на студено
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: В3 "грухти" като го запаля на студено
cman написа:здравейте колеги,
имам проблем след паленето сутрин на студен двигател < 10 градуса /мотора е RP, еку-то моно мотроник/.
колкото е по-студено проблема е по-ясно осезаем. имам газово - ел. ловато но вигаги паля на бензин.
проблема горе-долу се изразява в следното: паля си нормално на бензин, след 10-15
секунди двигателя започва постепенно да работи неравномерно. след 30-40 секунди се
установява устойчива и неравномерна работа на мотора наподобяваща пулсиране /имаше
подобна тема преди време/ сякаш някой подава и отнема газта 2-3 пъти в секунда. звука
който се получава от това пулсиране наподобява грухтене.
неравномерната работа на двигателя е съпроводена с черни кълбета дим от ауспуха и силна миризма на
бензин. ако подам леко газ честотата на пулсациите се увеличава, като отпусна газта си остават както
преди на празен ход. ако превключа на газ - равномерния ход се възстановява постепенно след 8-10 сек.
без да претендирам че съм специалист ми изглежда че двигателя не работи на всичките си
цилиндри като следствие от прекалено богата смес която му дава еку-то.
сменял съм свещи - без ефект
смяна на палеца - без ефект
смяна на въздушен филтър - без ефект
проверка на датчиците за температура на антифриза и входящия въздух - съпротивлението е в норма.
проверка на подгряването на всмукателния колектор - работи.
ламда сондата ми не работи, тя така или иначе не работи когато е студена.
ако някой се е зблъсквал с подобен проблем или предполага какво може да го причинява нека сподели.
И моя е така - ГРУХТИ, ама за 1-2 мин минавам на метан и не се усеща грухтене освен 1200 оборота на ПХ докато загрее. Не я оставяй дълго да работи на празен ход - да загрява !
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Кабели на някой от цилиндрите
Пробвай да я запалиш, да поработи и след това отвий свещите и виж на кой цилиндър е мокра свеща. Размени с кабела с на някой съседен цилиндър (да не забравиш да ги смениш и на капачката!
) и пробвай пак. Ако проблема се измести на другия цилиндър - кабела е!
И както казаха колегите - ресетни си компа, ей така, профилактично. И пиши за резултата!

Пробвай да я запалиш, да поработи и след това отвий свещите и виж на кой цилиндър е мокра свеща. Размени с кабела с на някой съседен цилиндър (да не забравиш да ги смениш и на капачката!

И както казаха колегите - ресетни си компа, ей така, профилактично. И пиши за резултата!
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Е щом се оправя за 1-2 пълнения ясна работата, не търси решение, защото то е да махнеш газовата, да сложиш ламбда контрол/работещ емулатор или да си ресетваш компа с всяко палене и да го чакаш кога ще изгори. Вземи прочети това и ще ти се изяснят някой работи. Можеш също да си провериш датчиците за температура на водата и входящия въздух, като особено за втория съм почти сигурен че са му прекъснати жиците и компа си мисли че е -20 постоянно. А и ламбдата ти кой я знае кво подава.. изобщо направо слагай 1 карбуратор така и така караш на газ 

-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
така е за грешки в компа или кабели, но при мене не е нито едно от двете.
Даже ресетвам компа вечерта - оставям да работи на бензин - всичко е перфектно и сутринта пак се дави от много бензин.
Кабели съм сменил преди 2000км - преди смяната беше пак същата работа.
дюза, степ мотор и датчик за температурата на въздуха - сменени с втора употреба - проблема си остава
Даже ресетвам компа вечерта - оставям да работи на бензин - всичко е перфектно и сутринта пак се дави от много бензин.
Кабели съм сменил преди 2000км - преди смяната беше пак същата работа.
дюза, степ мотор и датчик за температурата на въздуха - сменени с втора употреба - проблема си остава

Иво, същата работа е и при мен всичко което съм проверявал е здраво а еку-то гъчи бензин като за световно. Единственото което се сещам е да прозвъня всички кабели от компа към датчиците...
Другото което е интересно да се види е как се променя продължителността на импулса към дюзата след запалването. По този начин еднозначно може да се обвини компа като виновник за преобогатяването ... само че нямам нужната джвъчка за целта.
Другото което е интересно да се види е как се променя продължителността на импулса към дюзата след запалването. По този начин еднозначно може да се обвини компа като виновник за преобогатяването ... само че нямам нужната джвъчка за целта.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
това което си мислиш колега не ме навежда на добри мисли, но няма какво друго да е освен ЕКУ.
мисля че всичко съм проверил, което е по силите ми.
и половината моно съм сменил.
Колата работи равномерно загряла и на бенз. и на газ - проблеми няма.
Ако я запаля на газ - проблеми няма
но на бензин - дори и след ресет, след източване на газта от изпарителя още вечерта, когато е топла /в случай че се дави да меша газ и бензин/..
Няколко сутрини поред правя опити - резултата е един и същ.
На празен ход се усеща леко обогатяване, но двигателя си държи 1000 - 1100 оборота.
Подам ли газ /около 1500/ почва яко да се дави.
Понеже ключа газ/бензин ми е механичен и в средата са ми изключени и двете горива ми прави впечатление, че както колата е на празен ход на бензин и натисна копчето в средно положение - оборотите леко се вдигат и колата работи поне 5-6 секунди най малко.
Това означава за мене че е наляла толкова много бензин че се е удавила направо.
Както се тресе на средни обороти от много бензин, в момента в който спра подаването му - продължава да работи извесно време, но няма прекъсване.
мисля че всичко съм проверил, което е по силите ми.
и половината моно съм сменил.
Колата работи равномерно загряла и на бенз. и на газ - проблеми няма.
Ако я запаля на газ - проблеми няма
но на бензин - дори и след ресет, след източване на газта от изпарителя още вечерта, когато е топла /в случай че се дави да меша газ и бензин/..
Няколко сутрини поред правя опити - резултата е един и същ.
На празен ход се усеща леко обогатяване, но двигателя си държи 1000 - 1100 оборота.
Подам ли газ /около 1500/ почва яко да се дави.
Понеже ключа газ/бензин ми е механичен и в средата са ми изключени и двете горива ми прави впечатление, че както колата е на празен ход на бензин и натисна копчето в средно положение - оборотите леко се вдигат и колата работи поне 5-6 секунди най малко.
Това означава за мене че е наляла толкова много бензин че се е удавила направо.
Както се тресе на средни обороти от много бензин, в момента в който спра подаването му - продължава да работи извесно време, но няма прекъсване.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта