Здравейте!
Някой дали ще може да ми помогне с малко информация (не намирам по другите теми, затова отварям нова).
Проблемът е следния: на празен ход се разтракаха клапаните, не свети лампата за маслото. Подкарам я съвсем леко и на 50-ия метър светва червено. Смених масло и филтър - същата работа. Гледам отдолу и виждам, че картера и стойката с датчиците за маслото (дето се завива филтъра в нея) са сваляни и яко намазани със силикон, вместо гарнитури. И разглобих, свалих помпата, почистих цедката (имаше силикон и парченца кафява керамика, не знам от къде и нормалния друг боклук). Помпата няма луфтове и изглежда наред, но не мога да разбера какво представлява и как да тествам този вграден в нея редукционен клапан или бутало, не знам как се нарича точно.
Та много ще съм благодарен, ако някой ми каже как да го проверя работи ли това чудо. Също така не знам как да напасна маркерите на зъбните колела на помпата, когато я сглобявам обратно. И дали трябва да сваля и стойката в която се завива масления филтър, може ли и там да има запушване или блокирал клапан?
Благодаря предварително!
Налягането на маслото и редукционния клапан в помпата?
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
След като си почистил всичко си измери налягането на маслото...трябва да е над 2.0 бар при 2000 об/мин при добре загрял ДВГ....но щом от датчиците е текло масло-може и там да има проблем...абе провери си всички компоненти по системата за ранно предупреждение(описана е в раздел ПОЛЕЗНИ на форума)....
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колегата няма как да си премери налягането понеже доколкото е обяснил все още не е сглобил колата (щом пита как да напасне зъбните колела на помпата).
По повод зъбните колела - идея нямам
По повод датчиците - смени ги и двата (купуваш си същия цвят понеже той е определящ за какво налягане са).Струват 4-5лв бройката.
Така и така си разглобил свали и стойката на масления филтър и я почисти добре (като правиш да е наведнъж).
По повод клапана за максимално налягане - той представлява една метална пружина с съчма накрая.Над някакво налягане пружината се свиса и съчмата отваря отчасти системата за да намали налягането
Иначе ако питаш мен почисти всичко добре и ако имаш възможност вземи си друга помпа (към 60-70лв струва).
Успех!
По повод зъбните колела - идея нямам
По повод датчиците - смени ги и двата (купуваш си същия цвят понеже той е определящ за какво налягане са).Струват 4-5лв бройката.
Така и така си разглобил свали и стойката на масления филтър и я почисти добре (като правиш да е наведнъж).
По повод клапана за максимално налягане - той представлява една метална пружина с съчма накрая.Над някакво налягане пружината се свиса и съчмата отваря отчасти системата за да намали налягането

Иначе ако питаш мен почисти всичко добре и ако имаш възможност вземи си друга помпа (към 60-70лв струва).
Успех!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
за колелата-никакво значение няма. както ги сложиш. това е зъбна помпа и тия маркери се изравняват на всеки втори (
) оборот както и да ги напаснеш.
за клапана-сложи си новото масло, закачи един манометър на маслената магистрала (при филтъра, на високото) и запали. после докато още е студена дай газ-към 2500-3000 и нагоре. ще наблюдаваш как манометъра се качва докъм 6-7-8 бара и после се срива изведнъж независимо че поддържаш оборотите.
извод-клапана бачка
прегледай си лагерите както си по без картер...
може там да изскочи заека...

за клапана-сложи си новото масло, закачи един манометър на маслената магистрала (при филтъра, на високото) и запали. после докато още е студена дай газ-към 2500-3000 и нагоре. ще наблюдаваш как манометъра се качва докъм 6-7-8 бара и после се срива изведнъж независимо че поддържаш оборотите.
извод-клапана бачка

прегледай си лагерите както си по без картер...

може там да изскочи заека...

-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ванкувър
Благодаря и за този отговор. Надявах се, че мога да разбера работи ли клапана и без да монтирам всичко, за да сменя евентуално помпата сега, че е много мъка свалянето на този картер само с крик и две стойки. Надявам се, че нямам проблеми по лагери и вал, защото проблема дойде почти изведнъж заедно със счупено турбо. Колата е 1.8Т. Разбрах, че е проблем на дизайна и се случва често, ако не ползваш синтетика и сменяш на 8000 км. максимум, защото маслото много се опича в турбото. Ама едно, че не знам как е гледана преди мен. Само виждам, че по всичките тия маслени пътища има силикон вместо гарнитури и турбото се беше развила гайката на нагнетителната турбина, както и някои винтове прекалено лесно се отвиха, та явно е правена точно по тия места дето се счупиха. Надявам се, че двигателя е ок, защото преди да се счупи турбото не пипаше масло, няма и оцветявания в маслото, не пуши и т.н други индикации. Ама вместо да сглабям всико и да тествам тоя клапан бачка ли, май направо ще я сменям помпата. Ако правилно разбирам, този клапан за освобождаване на налягането може да ми е блокирал отворен и няма как да напомпа масло помпата до нормални налягания.
Намерих и много хубава тема по въпроса с чудесно илюстриран отговор от Paco и добявам линка към нея и тук, просто за по-лесно намиране http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=25865&highlight=%EC%E0%F1%EB%E5%ED%E0+%EF%EE%EC%EF%E0
Намерих и много хубава тема по въпроса с чудесно илюстриран отговор от Paco и добявам линка към нея и тук, просто за по-лесно намиране http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=25865&highlight=%EC%E0%F1%EB%E5%ED%E0+%EF%EE%EC%EF%E0
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта