три пъти ми изгаря комутатора на passat 2.0GL-92g.
- syncrony_x
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пон 13 юни 2005 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
три пъти ми изгаря комутатора на passat 2.0GL-92g.
като се научиш да спазваш правилата-заповядай с въпросите!
Защо дефектират комутаторите на ФВ-то не е ясно. Само е факт, че това е често срещан дефект. На моя Пасат'95 проби изолацията под накрайника за високоволтовия кабел към делкото и искрата прехвърляше на маса. След 2 - 3 км. мъки на 2 цилиндъра, гърмежи и ритане на мотора колата окончателно спря. Добре, че беше в София. Оправяне - нов комутатор. Имам съсед с малък сервиз. За няколко месеца смени пробили комутатори на два Голфа 3ка, и едно Поло. При всички проблема беше един и същ - спукана изолация. В нета изстрадал американски собственик на Пасат с ВР6 двигател си разказваше мъките с комутатора - бил сменил вече няколко. За ВР-а били доста скъпи, защото били два ком. в един корпус. Проблемът според човека била напуканата пластмасова изолация, която позволявала да влиза влага и замасява високото напрежение. Като решение беше залял корпуса на новия комутатор с дебел слой епоксидна смола. Според него дефекта не се проявявал повече. Мислех да правя същото, но предполагам, че комутатора, който ми се скапа е оригиналния т.е. изкарал е 10 години. Голфовете и Полото с дефектирал комутатор бяха също на около 10 год. С новия комутатор се надявам проблемът да не се появи през следващите 10 години, а дотогава да съм го сменила Пасата с по-нов модел 

- Syncro
- Мнения: 1241
- Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:59
- Автомобил: Passat 1.8T
- Двигател: ANB 1999
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Явно си е марков проблем.Моя също изгоря в следствие на пукнат корпус и влага.Решението - втора употреба за 80 лв.
Важното е друго.Вечерта се оплаках на един "жичкаджия" и той ме плясна зад врата.Комутатора се слагал на котлон за да изсъхне и после ставал за употреба отново.До колко е прав идея си нямам.Думите му бяха "То няма какво да му изгори.Правил съм го на няколко такива"Аз лично така и не пробвах
Важното е друго.Вечерта се оплаках на един "жичкаджия" и той ме плясна зад врата.Комутатора се слагал на котлон за да изсъхне и после ставал за употреба отново.До колко е прав идея си нямам.Думите му бяха "То няма какво да му изгори.Правил съм го на няколко такива"Аз лично така и не пробвах
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Syncro написа:Явно си е марков проблем.Моя също изгоря в следствие на пукнат корпус и влага.Решението - втора употреба за 80 лв.
Важното е друго.Вечерта се оплаках на един "жичкаджия" и той ме плясна зад врата.Комутатора се слагал на котлон за да изсъхне и после ставал за употреба отново.До колко е прав идея си нямам.Думите му бяха "То няма какво да му изгори.Правил съм го на няколко такива"Аз лично така и не пробвах
Kато го сложиш на котлон си приготви предварително паричките за нов. При температура над 100 градуса са изпищели всички транзистори и интегрални схеми или са се поразпукали , я кристали, я "точковите заварки" на изводите им.Кристалите им са прегерли вече и не са стока..На котлон ако можеш да поддържаш температира 40-50 градуса максимум можеш да премахнеш влагата в чиповете и кристалите, но след като е попаднало влага там нямаш 100% гранция , че ще се оправи процеса. По важно е да не се допуска проникване на влага. При първи признаци на микропукнатини на блока да ги залееш я с епоксидна смола , я с силикон за да се спре процеса.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта