Сваляне на генератор

Техническа и сервизна информация за Passat
mitni
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 24 юни 2006 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Сваляне на генератор

Мнениеот mitni » Вто 13 ное 2007 14:57


Здравейте,колеги.Днес ми изви генератора и реших да го сваля за ремонт.Да,ама не.Свалих ремъка и опитах да отвия гайката на планката към двигателя - не мърда :evil: Не посмях да я напъвам да не откъсна всичко.Видях че има някаква шпилка или болт която излиза през капака на агренажния ремък,но не става нито с ключ,нито с шестограм.Ако някой е в час - помагайте.Колата е 1.8 ми,без климатик,abs




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 13 ное 2007 15:22


Този долния болт дето излиза през дупка в капака на ремъка, би трябвало да е вътрешен шестограм, ако не е сменяван нещо. Не помня размера, може би 6-ца да беше.
Другите 2 отгоре би трябвало да се развият сравнително лесно.
Принципно и трите се разхлабват при всяко натягане на ремъка, не вярвам чак толкова да са запекли.
Може да им напръскаш резбите обилно с WD40 или нещо подобно и да пробваш пак след ден два. :-)


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Вто 13 ное 2007 17:21


Със шестограм е!Пръскай с магии предварително.Не се пробвай с "Г"образните,само ще заоблиш главата.Трябва ти шестограм от качествен комлект...и почукване.Успех!


Потребителски аватар
val-kat
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот val-kat » Вто 13 ное 2007 21:02


Определено си е шестограм,ама без почукване не минава( и вълшебни думички зедължително) и пръскай обилно. От любопитство какъв е точно проблема със заряда ти щото ма тормози и мен едно "проблемно" недозареждане даже съм пуснал и една тема?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 13 ное 2007 21:46


Става с Г-образен, ако е качествен! Г-образните ключета не са само китайски. :-) Има и хубави и много здрави. Има и с удължено рамо.
Специално за оня долния болт е по-удобно с Г-образен с дълго рамо, защото ремъка минава много близо и за вложка от гедоре може и да няма място, особено ако ремъка е поразтегнат вече и генератора е отишъл доста нагоре.
Важното е първо с тънка отвертка да се почисти гнездото в главата на болта от кал, и ключа да влезе хубаво в него.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 13 ное 2007 23:31


Да, имбус 6 е.
Но моя някой го беше мъчил с гаден ключ, беше поразхлабен, та се наложи да търся имбус, дето пишеше че е 7, с набиване го вкарах и си излезе, гадта мръсна!


mitni
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 24 юни 2006 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mitni » Чет 15 ное 2007 0:03


Наистина е шестограм 6.Купих качествен,немски, и с малко напън се отви.Благодаря на всички за съветите :D .При мен проблема не е в зареждането,а в лагерите - просто задраха.Утре ще ги водя на "доктор" и ще напиша резултата


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пет 16 ное 2007 20:08


б-ИВАН написа:Със шестограм е!Пръскай с магии предварително.Не се пробвай с "Г"образните,само ще заоблиш главата.Трябва ти шестограм от качествен комлект...и почукване.Успех!

Има и качествени Г-образни...не така с рогите... :D


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Съб 17 ное 2007 22:39


silent написа:
б-ИВАН написа:Със шестограм е!Пръскай с магии предварително.Не се пробвай с "Г"образните,само ще заоблиш главата.Трябва ти шестограм от качествен комлект...и почукване.Успех!

Има и качествени Г-образни...не така с рогите... :D

Дааа,има качествени.Случвало ми се е да се чупят обаче,не се огъват,не се мачкат,само кават - прас и...,а са купени от "Киров",но темата не е за тук


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Съб 17 ное 2007 23:44


После като слагаш алтернатора да знаеш че като завиеш обратно този дълъг шестограм алтернатора няма да затегне а ще може да се движи.Направено е като опора и като сменяш или опъваш ремъка да работиш само с един болт - този с назъбената гайка с който обтягаш.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 19 ное 2007 10:50


Не бива само с болта с назъбената гайка! Като минимум трябва и този горе дето държи планката към двигателя да се охлаби, защото планката трябва да може да се мести нагоре надолу при натягане на ремъка. Болта описва "дъга", а планката за по-евтино са я направили права, затова е нужно.
А долния болт - поне при мен трябва да се разхлаби, иначе генератора много трудно се мести.


mitni
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 24 юни 2006 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mitni » Вто 27 ное 2007 9:26


Благодаря на всички за помоща :lol: За да довърша темата -ето и резултата.Отнесох алтернатора на Козлодуй.Смяна на лагери,четки и ротор с работата -70 лева.Време -3 часа.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Вто 27 ное 2007 10:47


колега като си сменял лагерите,дали си погледнал размерите и каква цена са,благодаря предварително


mitni
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 24 юни 2006 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mitni » Пон 03 дек 2007 10:03


IVAN MAKSIMOV BICHOVSKI написа:колега като си сменял лагерите,дали си погледнал размерите и каква цена са,благодаря предварително


не съм ги видял,но казаха че има три вида - по 8,12,21 лв



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта