:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Проблем със шофьорското ел. стъкло

Техническа и сервизна информация за Passat
didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем със шофьорското ел. стъкло

Мнениеот didoriginal » Вто 20 ное 2007 23:17


Днес не знам какво му стана, обаче при опит да го сваля се чува само щракане и машинката спира или започва да се чува "хъркане" на зъбни колела (сякаш нещо прескача). Дайте идея какво може да е станало.

P.S. Преди време правих профилактика - всичко е обилно гресирано.




Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Сря 21 ное 2007 1:51


Оста с малкото зъбно колело идваща от двигателчето влиза в една дупка на основната планка на целия механизъм. След години употреба металът, около дупката за оста се къса, от там се получава неприятният ефект, че цялото зъбно колело мръдва с 1-2-3мм. В следствие на което неговите зъбци не влизат добре в зъбците на гребена, който от своя страна е един от двата лоста движещи цялото стъкло. Като не влизат добре едни в други и нямат достатъчна допирна повърхност зъбците започват да прескачат. И именно това прескачане се изразява в специфичните шумове които чуваш.

П.П. Всъщност ел. ли са ти стъклата изобщо? :lol:


Потребителски аватар
slance
Мнения: 501
Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
Автомобил: Audi A6 3.0TDI
Двигател:
Местоположение: София Дружба-1

Мнениеот slance » Сря 21 ное 2007 6:27


на стария ми Б3 2 зьба от гребена изобщо липсваха и се чуваше едно гьргорене,но стьклото си работеше.излекувах го като свалих гребена и го наварих.след това оформих нови зьби.оттогава 1,5 години няма проблем.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 21 ное 2007 8:59


Да, ел. стъкла са... :roll:

EDIT: Тъкмо се връщам от пред блока - slance за съжаление е прав - 2 зъба са почти out. :roll: Какъв е най-добрия вариант (цена/качество) за поправка и става ли читава работата с наваряване?


Потребителски аватар
Andrey
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Andrey » Сря 21 ное 2007 9:58


Вчера писах нанякой по тази тема ама за да не търсиш - обиколих всички морги - това го няма. Пробвах и във форума в "купувам" - 10 дни нищо. Значи имаш 2 варианта
ново - 173 лв. от уни трейд
наваряване - ама питай колегите за майстор

успех


Потребителски аватар
Andrey
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Andrey » Сря 21 ное 2007 10:00


Упс, ти си с Б3 - може би цената за ново е друга ама не вярвам да е с голяма разлика


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Сря 21 ное 2007 11:15


Точно тези два зъба (крайните два) се изтъркват следствие на недобрия контакт между зъбчатката и гребена, ндето пък е следствие на скъсаната планка където влиза оста. Аз на моя Пасат се опитах да оправя проблема като дадох механизъма да му заварят скъсаното. Завариха го, НО зъбците бяха вече изтъркани и пак прескачаха като стигне стъклото до почти най-горна позиция. didoriginal може да пробваш с наваряване, но лично аз не вярвам че ще е читаво. Аз в края на краищата си купих ново от един магазин на Ботев


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 21 ное 2007 11:49


Колко пари го плати?


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Мнениеот Гергин » Сря 21 ное 2007 13:05


Колега, проблемът с ел. стъклата на пасатите е често стрещан.
Във форумът е писано доста. Самият аз също го имам и то като теб с шофьорската врата.
Според мен наваряването не е решение. Защо?
Моите наблюдения ми показват, че материалът на повдигащия механизъм (гребен, полумесец или др.) е доста по мек от задвижващото зъбно колело на ел. моторчето. От там следва бързо износване. Дори да се навари от "майстор", а може и ти самия, износването е на лице. Дори твърдя, че е по бързо. Нервите и времето които ще хвърлиш да напасваш, пилиш и т.н няма да е малко.
Може колеги да ме поправят, но е най добре да се намери ново. Цената не е никак ниска. Поне за мен. Самата смяната можеш сам. Много е лесно и ако почне някой самозван монтьор да ти се обяснява, бягай далече.
Успех и ако намериш решение пиши.

Последна промяна от Гергин на Сря 21 ное 2007 17:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Bradatia
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bradatia » Сря 21 ное 2007 14:58


Колега и при мен се прояви проблема и то точно с шофьорската врата. Имах късмета, че при скъсването на метала ми прескочи един зъб и така го хванах на време и само се разминах със заваряване в мястото на скъсването. От начало реших да си търся на старо, но след като обиколих почти всички автоморги в София стана ясно, че е ненамираемо. В едната ми предложиха един механизъм от прясно дошъл ударен Пасат. Искаха ми 50лв. а механизма приличаше на хармоника. Така че, според мен най-добре е ново, но цената според мен е неоправдано висока за толкова чуплив механизъм :(


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 21 ное 2007 15:51


Все си мисля, че ако се навари добре и се изпили като хората няма да има проблем. Също така ще улесня и свалянето на стъклото като го намажа обилно по релсите с течен силикон. От известно време ми се сваляше трудно това стъкло, но все отлагах да го смажа. Е, ето резултата.... :roll:


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 21 ное 2007 16:21


didoriginal написа:Все си мисля, че ако се навари добре и се изпили като хората няма да има проблем. Също така ще улесня и свалянето на стъклото като го намажа обилно по релсите с течен силикон. От известно време ми се сваляше трудно това стъкло, но все отлагах да го смажа. Е, ето резултата.... :roll:


Няма ли да стане, ако 'изрежеш' (на фреза 'ше ти го избродират за нула време, не вярвам да е особено скъпо) само гребен от някаква по-прилична стомана и я закрепиш с винтове или поп-нитове за пантографа

Успех.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 21 ное 2007 16:35


Аз имах късмет да си намеря втора употреба за Б3,такива механизми,но се оказа че и те не са стока.Пробвах сам да го наваря и после да му нарежа зъби,но само нерви и нищо.На края открих един майстор в Пловдив и ми взе 45лв за да го възтанови.Гледах го как почна.Отряза полумесеца и го навари.На другия ден като отидох да си вземам колата още не беше го заварил за подемника и го завари пред мен с наново нарязани зъби.

После ми даде 6 месеца гаранция и до сега всичко е ок.От тогава една година вече.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 21 ное 2007 16:49


Emo написа:
didoriginal написа:Все си мисля, че ако се навари добре и се изпили като хората няма да има проблем. Също така ще улесня и свалянето на стъклото като го намажа обилно по релсите с течен силикон. От известно време ми се сваляше трудно това стъкло, но все отлагах да го смажа. Е, ето резултата.... :roll:


Няма ли да стане, ако 'изрежеш' (на фреза 'ше ти го избродират за нула време, не вярвам да е особено скъпо) само гребен от някаква по-прилична стомана и я закрепиш с винтове или поп-нитове за пантографа

Успех.


Пантограф? :roll:

И къде може да се намери в София фрезист който да го направи това?


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 21 ное 2007 17:35


Мда, пантограф е подемника, както и да е, ще попитам къде може да се нареже един гребен.

Успех.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта