Един колега продава разпарчетосан Г60 Пасат В3 и дисковете са му вентилирани.Понеже моя го преправям да е с вентилирани дискове се интересувам дали супортите за спирачните апарати се различават по нещо при Г60 спрямо обикновенните супорти на Пасат с вентилирани дискове (колегата не е в София и нямам как да ги огледам на място дали пасват).
Благодаря предварително!



Супорти за спирачен цилиндър отпред от G60 на 1.8АБС?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ама вие май не ме слушате т.е. не четете - взимам само супортите от друг Пасат
Дисковете нови са по 45лв (Bosch) така че то е ясно - нови.
Самите спирачни апарати и на мен са ми читави и мога да си използвам тях.Само едни нови накладки.
Реално разликата между система спрости дискове и с вентилирани е следната :
-супортите са различни (този за вентилираните е по-широк)
-дисковете са по-дебели (вентилираните)
-накладките са по-тънки (за да компенсират по-дебелия диск)
Всичко останало е еднакво в системата
Просто за да мина на вентилирани дискове трябва да си сменя супортите а нов супорт струва 204лв
.Намерих един Г60 на чаркове и реших да питам дали мога да му ползвам супортите.Ама не бях сигурен дали няма конструктивна разлика.
Благодаря!

Дисковете нови са по 45лв (Bosch) така че то е ясно - нови.
Самите спирачни апарати и на мен са ми читави и мога да си използвам тях.Само едни нови накладки.
Реално разликата между система спрости дискове и с вентилирани е следната :
-супортите са различни (този за вентилираните е по-широк)
-дисковете са по-дебели (вентилираните)
-накладките са по-тънки (за да компенсират по-дебелия диск)
Всичко останало е еднакво в системата
Просто за да мина на вентилирани дискове трябва да си сменя супортите а нов супорт струва 204лв

Благодаря!
zfa159 написа:Ама вие май не ме слушате т.е. не четете - взимам само супортите от друг Пасат..........................
Намерих един Г60 на чаркове и реших да питам дали мога да му ползвам супортите.Ама не бях сигурен дали няма конструктивна разлика.
Благодаря!
popeye написа:няма разлика
Колега има конструктивна разлика.
Спирачните апарати на G60 и твоят Пасат са еднакви(Lucas или Girling), но супортите са различни.
Разликата идва от това , че едните са за 256мм дискове, а другите са за 280мм дискове, т. е. едните са по-отмeстени радиално от другите.
Ако сложиш супорт от 280мм , на диск 256, част от накладката въобще няма да покрива диска. За да има съответствие трябва да смениш и дисковете с 280мм, а не да си останеш на 256. Ще трябва да минеш и на 15" джанти, ако сега си на 14" , защото супорта ще опира в джантата- да не кажа че и въобще няма да влезне в 14"джанта.
Това са разходи. Ако искаш да сменяш само супортите си търси от кола с 256 мм дискове.

П.П. Кажи ми ако може от къде намери G60 на части.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
RS6 написа:zfa159 написа:Ама вие май не ме слушате т.е. не четете - взимам само супортите от друг Пасат..........................
Намерих един Г60 на чаркове и реших да питам дали мога да му ползвам супортите.Ама не бях сигурен дали няма конструктивна разлика.
Благодаря!popeye написа:няма разлика
Колега има конструктивна разлика.
Спирачните апарати на G60 и твоят Пасат са еднакви(Lucas или Girling), но супортите са различни.
Разликата идва от това , че едните са за 256мм дискове, а другите са за 280мм дискове, т. е. едните са по-отмeстени радиално от другите.
Ако сложиш супорт от 280мм , на диск 256, част от накладката въобще няма да покрива диска. За да има съответствие трябва да смениш и дисковете с 280мм, а не да си останеш на 256. Ще трябва да минеш и на 15" джанти, ако сега си на 14" , защото супорта ще опира в джантата- да не кажа че и въобще няма да влезне в 14"джанта.
Това са разходи. Ако искаш да сменяш само супортите си търси от кола с 256 мм дискове.![]()
П.П. Кажи ми ако може от къде намери G60 на части.
Аха....така вече ми става ясно.А някой може ли да ме светне на кои двигатели се слагат от по-тесните вентилирани доскове за да знам от каква да търся.Благодаря предварително!
За Пасат-а имаш ЛС

zfa159 написа:Аха....така вече ми става ясно.А някой може ли да ме светне на кои двигатели се слагат от по-тесните вентилирани доскове за да знам от каква да търся.Благодаря предварително!
За Пасат-а имаш ЛС
Мерси.
Значи с 256мм вентилирани(256*20) дискове са Пасат 2Е, KR, 9A, ACX или
ГОЛФ GL: 2E (малкият GTi 115 к.с.)
ГОЛФ GT: ABS, ABU, 1Z
Това е инфо от ЕТКА-та.
Има вероятност, но не съм сигурен, супортите за вентилирани и невентилирани дискове да са еднакви, а разликата в дебелината на дисковете да е компенсирана от дебелината на накладките.
Ако това е така, ще трябва само да си смениш дисковете и да сложиш накладки за вентилирани дискове. Но за това не съм сигурен, защото и в ЕТКА-та супортите имат различни номера.
Успех

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Да....ама ги нямат налични понеже както казах са по 204лв и никой не ги държи на склад (Хеед'91,Елит Кар,Ауто+,Ауто хит и т.н.)
Конструктивно са различни понеже вентилирания диск е по-дебел и супорта за него е с по-широк отвор.Преди време бях извадил дебелините от ръководството ама не ги помня.Наистина това се компенсира с накладките.
Обаче има друг момент.Ако двата супорта са с еднакъв отвор т.е. може да мине дебелия диск ако в случая е поставен тънкия накладките имат реалната възможност да се износят дотолкова,че да изпаднат през свободния отвор.
А моите ги оглеждах - има около 1мм разстояние от ръба на супорта до диска т.е. няма шанс да са еднакви.
А от Голф стават ли на Пасат?
Конструктивно са различни понеже вентилирания диск е по-дебел и супорта за него е с по-широк отвор.Преди време бях извадил дебелините от ръководството ама не ги помня.Наистина това се компенсира с накладките.
Обаче има друг момент.Ако двата супорта са с еднакъв отвор т.е. може да мине дебелия диск ако в случая е поставен тънкия накладките имат реалната възможност да се износят дотолкова,че да изпаднат през свободния отвор.
А моите ги оглеждах - има около 1мм разстояние от ръба на супорта до диска т.е. няма шанс да са еднакви.
А от Голф стават ли на Пасат?
Трябва да видиш в каталог за резервни части за да си сигурен. Това с различната дебелина на наклатките на ми звучи правдоподобно. Ако на ABS-а са със същата площ и по-тънки ще се сменят всеки месец. Потърси части по моргите в София /око да види, ръка да пипне/, неможе да няма някъде. Провери и дали вентилираните дискове се монтират без други преработки, колегата Алекс пише за 4 и 5 болта. Ако диаметъра е по-голям виж дали няма да опрът някъде.
А и защо изобщо ще слагаш вентилирани? При обикновенни спирачки можеш да ги прегреш само ако ги ползваш по наклон, вместо да намаляваш с двигателя. При ABS-а са вентилирани защото при рязко спиране имаш непрекъснато триене на накладките и дисковете. Без ABS блокираш колелата и триенето е гуми - асвалт.
Доста по-важно е да сменяш спирачната течност, което 90% от българите не го правят, а спирачките немецът ги смятал спрямо двигател купе и тн.
А и защо изобщо ще слагаш вентилирани? При обикновенни спирачки можеш да ги прегреш само ако ги ползваш по наклон, вместо да намаляваш с двигателя. При ABS-а са вентилирани защото при рязко спиране имаш непрекъснато триене на накладките и дисковете. Без ABS блокираш колелата и триенето е гуми - асвалт.
Доста по-важно е да сменяш спирачната течност, което 90% от българите не го правят, а спирачките немецът ги смятал спрямо двигател купе и тн.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Boro написа:Трябва да видиш в каталог за резервни части за да си сигурен. Това с различната дебелина на наклатките на ми звучи правдоподобно. Ако на ABS-а са със същата площ и по-тънки ще се сменят всеки месец. Потърси части по моргите в София /око да види, ръка да пипне/, неможе да няма някъде. Провери и дали вентилираните дискове се монтират без други преработки, колегата Алекс пише за 4 и 5 болта. Ако диаметъра е по-голям виж дали няма да опрът някъде.
А и защо изобщо ще слагаш вентилирани? При обикновенни спирачки можеш да ги прегреш само ако ги ползваш по наклон, вместо да намаляваш с двигателя. При ABS-а са вентилирани защото при рязко спиране имаш непрекъснато триене на накладките и дисковете. Без ABS блокираш колелата и триенето е гуми - асвалт.
Доста по-важно е да сменяш спирачната течност, което 90% от българите не го правят, а спирачките немецът ги смятал спрямо двигател купе и тн.
Две малко оточнения - говороех за двигател АБС а не за АБС система.
Отделно аз имам и АБС система на Пасат-а а не съм с вентилирани.
Накладките наистина са по-тънки (проверил съм) и не се сменят всеки месец защото вентилирания диск е с по-голям диаметър при което триенето е разпределено на по-голяма площ - по-добра ефективност при същото усилие.
При тежко купе и предимно пътуване извън града повярвай ми пропищял съм от прегряване на накладките (поне по 3-4 каруци обикалям на косъм при всяко излизане на 2-рокласен път).
Течността съм си я сменил преди 1000км

Иначе ще ги сменям защото :
-така или иначе са ми разбити водачите на супорта и трябва да се ремонтират или сменят с други (еднакво скъпо излизат и двете неща).Дали ще взема за вентилирани или прости - без значение.
Дисковете са леко криви (имам биене при спиране) така че трябва да сменям и дискове - разликата между вентилиран и обикновен - 30лв на комплект
Накладките са ми гадни (някакви англииски) така че и тях трябва да сменям.Ралзиката пък там е 15-20лв което пак не е нищо.
С две думи за парите които ще дам ако добавя още 50-тина минавам на вентилирани а безспорно е по-добре.
Иначе за да мина на вентилирани се сменя само диска (има вентилирани с 4 болта) и супорта.За накладките е ясно (понеже спирачното апаратче е еднакво за всички компенсирането на дебелината на диска идва от накладката.Ама тя е с по-голяма площ и затова е допустимо да е по-тънка).
Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
alexx написа:ти май не разбра че тия неща са абсолютно еднакви без значение от диаметъра на дисковете взимай два за вентилирани дискове и монтирай мойте ги взех по 2*10 лв ......
още малко и дипломна защита ще направиме
Само няколко мнения по-нагоре има мнение на колега,че са различни за 250 и 280мм дискове (в което има логика).Последно на кой да вярвам?
Аз понеже незнам затова питам.Ако знаех мислите ли че нямаше да съм ги взел отдавна,да съм ги монтирал и да съм забравил за случая.Питах колегата с Г-60-то,който ги продава и потвърди че джантите са 15-ки и супорта минава доста близо до джантата т.е. шанса да се набута в джанта 14" е малък.
Тези са две за по 30лв и имам и транспорт понеже не са в софия.Т.е. към 70-тина лв (доста са за да рискувам да не станат).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта