2рата влиза по - трудно

Техническа и сервизна информация за Passat
titotrb
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

2рата влиза по - трудно

Мнениеот titotrb » Сря 12 дек 2007 23:26


Здравейте колеги. Колата е пасат 98г тди. Искам да попитам нормално ли когато е студена колата и след като съм я оставил да поработи 3-4 мин 2рата скорост да влиза доста по-трудно. След като достигне оптимална температура на двигателя това вече не е така. Маслото на скоростната кутия съм го сменял лятото. Предварително ви благодаря.




Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

При всички Пасати които съм карал.. трябва малко..по-настоят

Мнениеот krraynov » Чет 13 дек 2007 15:53


При всички Пасати които съм карал.. трябва малко..по-настоятелно да подържиш лоста на зацепване към 2-ра скорост, като е студена колата. Аз смятам че е нормално, след като при нормализиране (темпериране) на скоростната кутия нещата се оправят...


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Чет 13 дек 2007 22:05


и аз съм забелязал абсолютно същото на моята (Б5, АНН, 2000г., 66KW), явно на маслото му трябва известно раздвижване. Все пак обаче не бих казал че влиза "доста" трудно


Потребителски аватар
dimo69
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот dimo69 » Чет 13 дек 2007 22:41


Здравейте!Ипри моя пасат е така при студена по-трудно влиза-1.8 92год.моноинжекция


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 13 дек 2007 23:10


И аз съм така.....че и служебните - 5 на брой и те са така ;)
Един колега беше споменал,че сипал масло Liqui Molly (или както точно се пише) и се оправили нещата.Мисля и аз да пробвам като се поопарича и ще споделя резултатите :)
При мен докато е студена колата прихръква като колкото повече се затопля толкова повече се подобрява и в един момент започва да си влиза като всички останали.Интересното е че е само на 2-ра.При студена кола 1-ва,3-та и т.н. нямат грижи.
Успех!


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Пет 14 дек 2007 23:56


Оказва се че този проблем е стар колкото самата кола и не се дължи на производствен дефект, a на износване на синхронизаторите. При първоначалното потегляне превключването от първа на втора става толкова бързо че не остава време за изравняване на оборотите което неизменно води до повреждане на синхронизаторите. Изравняването на оборотите между първа и втора става най-трудно тъй като разликата е най-голяма иммено между тези две скорости. Естествено проблема се подсилва от студеното при потегляне масло. Като цяло точно този момент е предизвикателство за което и да е масло. Единствената изпитана мярка, която за съжаление е трудно приложима в забързаното ни ежедневие е да се даде на предавките малко време - което в случая означава че преди втората трябва да се покара малко на първа. Приложимо е за онези които винаги потеглят в задръстване, което пък обаче се отразява не нервите на шофьора.


titotrb
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот titotrb » Съб 15 дек 2007 11:47


Благодаря на всички за изказаните мнения. Явно няма за какво да се притеснявам и евентуално някои път мога да питам моя майстор за тези синхронизатори. Поздрави на всички


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Съб 15 дек 2007 15:35


Според мен не е необходимо да предприемаш някакви по-сериозни мерки спрямо синхронизаторите.
Забравих да допълня че леко подаване на газ точно преди момента на превключването на втора помага значително и се усеща втората да влиза без допълнително усилие. Ако този начин на превключване се отработи достатъчно добре просто можеш да забравиш за "проблема". А иначе това се среща при повечето марки коли. Естествено не отхвърлям идеята за поставяне на масло с по-добри качества.

Последна промяна от fichtenweg на Съб 15 дек 2007 15:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Съб 15 дек 2007 15:45


ь
забравих да допълня че леко подаване на газ точно преди момента на превключването на втора помага значително и се усеща втората да влиза почти без усилие.

това потвърждава диагнозата за СИНХРОНИЗАТОРИ


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот fena_vd » Чет 14 фев 2008 13:59


zfa159 написа:И аз съм така.....че и служебните - 5 на брой и те са така ;)
Един колега беше споменал,че сипал масло Liqui Molly (или както точно се пише) и се оправили нещата.Мисля и аз да пробвам като се поопарича и ще споделя резултатите :)
При мен докато е студена колата прихръква като колкото повече се затопля толкова повече се подобрява и в един момент започва да си влиза като всички останали.Интересното е че е само на 2-ра.При студена кола 1-ва,3-та и т.н. нямат грижи.
Успех!
Колега аз карам с Лъки Моли,проблема си остава.Няма смисъл само да сменяваш масла.Ако не си сменял скоро е добре да го сториш.


VALKOV
Мнения: 264
Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 12:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: При всички Пасати които съм карал.. трябва малко..по-нас

Мнениеот VALKOV » Нед 17 фев 2008 18:20


krraynov написа:При всички Пасати които съм карал.. трябва малко..по-настоятелно да подържиш лоста на зацепване към 2-ра скорост, като е студена колата. Аз смятам че е нормално, след като при нормализиране (темпериране) на скоростната кутия нещата се оправят...
Не искам да се правя на разбирач/ то не съм и такъв/ но колегата явно има проблем- при мен влизат като часовник всички скорости! Може факта че стои в гараж/топъл/ има значение. :?:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта