


проблеми с климатика - Решен
- pepperj
- Мнения: 132
- Регистриран на: Вто 23 окт 2007 14:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
проблеми с климатика - Решен
здравейте колеги.значи климатика до октомври миналата година когато купих колата си ба4ка6е перфектно.ползвах го два три месеца и нямаше проблем.от ноември до сега не го бях ползвал и го пуснах и не работеше,закарах го да го замерат и нямаше фреон.вакумирахме системата сичко си е ОК.напалнихме го климата трагна идеално.на място работи около 15 мин и след това трагнах и след 5 мин спря от веднъж.върнах се фреона си е в системата но 6аибата само приплазва и не вкл. след това източихме фреона . преди малко вдигнах капака ишайбата варти на спрян климатик ???????????????????? ПОМАГАЙТЕ
Последна промяна от pepperj на Сря 27 фев 2008 16:34, променено общо 1 път.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Не си казал каква е колата точно. Шайбата се върти винаги когато се върти коляновият вал; след нея е електомагнитния съединител, който включва/изключва предаването на въртеливо движение към компресорната част. Много пъти е казвано, че климатика трябва да се пуска веднъж месечно - да се избегнат тези проблеми напролет с липса на фреон.
- pepperj
- Мнения: 132
- Регистриран на: Вто 23 окт 2007 14:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
ре
колата е VW passat B4.така де тва към електромаг. съединител са зацепи постоянно, а преди 4 часа не искаше
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Пробвай да свалиш ремъка и на ръка да въртиш шайбата - трябва да се върти съвсем леко и свободно - на лагер е.
После да въртиш самия вал (за плочата отпред) - трябва да се върти с известно усилие, но "мазно" и да се усеща че въртиш вал с бутала. Без стържене и т.н. гадни звуци.
При включване на електромагнита трябва да зацепва и вече и шайбата да върти вала.
Ако всичко по-горе е наред и вала се върти нормално - не е заклинил, а при пълна с фреон система и включване шайбата приплъзва (но не ремъка а именно връзката между шайбата и плочата), то вероятно:
- луфта между плочата и шайбата е прекалено голям -трябва да е 0.4 - 0.8 mm - мери се с хлабиномер;
- намотката на електромагнита може да е сдала - може да измериш съпротивлението й - трябва да е 3.6ома;
- може да имаш лош контакт някъде - може да замериш тока през намотката - трябва да е около 3.6 - 4.2A при 12V (неработещ двигател).
Горните данни са за компресор sanden 709, ако твоя е друг, и особено ако е друга марка може да не са актуални.
Иначе климатика трябва да се пуска и зимата отвреме на време, за по-сигурно - да се пораздвижи из системата сместа от фреон и масло.
Но дори да не си го пускал - от това не може да ти изчезне фреона. Някъде е имало теч.
После да въртиш самия вал (за плочата отпред) - трябва да се върти с известно усилие, но "мазно" и да се усеща че въртиш вал с бутала. Без стържене и т.н. гадни звуци.
При включване на електромагнита трябва да зацепва и вече и шайбата да върти вала.
Ако всичко по-горе е наред и вала се върти нормално - не е заклинил, а при пълна с фреон система и включване шайбата приплъзва (но не ремъка а именно връзката между шайбата и плочата), то вероятно:
- луфта между плочата и шайбата е прекалено голям -трябва да е 0.4 - 0.8 mm - мери се с хлабиномер;
- намотката на електромагнита може да е сдала - може да измериш съпротивлението й - трябва да е 3.6ома;
- може да имаш лош контакт някъде - може да замериш тока през намотката - трябва да е около 3.6 - 4.2A при 12V (неработещ двигател).
Горните данни са за компресор sanden 709, ако твоя е друг, и особено ако е друга марка може да не са актуални.
Иначе климатика трябва да се пуска и зимата отвреме на време, за по-сигурно - да се пораздвижи из системата сместа от фреон и масло.
Но дори да не си го пускал - от това не може да ти изчезне фреона. Някъде е имало теч.
- pepperj
- Мнения: 132
- Регистриран на: Вто 23 окт 2007 14:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
ре
просто компресора си беше заминал.скасана шаиба,пробила намотка и т.н.
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Колега, колко ти струваше ремонта? Според майстора при мен е заминала втулката на компресора и се налага освен нейното подменяне и шлайфане на цилиндърчето, който контактува с нея. Казаха ми също, че и тия втулки били скъпички (~70лв). Кажете моля според вас колко е нормалната цена за частите и долу горе за труда + пълнене.
Казаха ми някаква смешна цифра от рода на 260лв ....
Казаха ми някаква смешна цифра от рода на 260лв ....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта