От скоро забелязвам следният проблем - когато натискам плавно педала на спирачките той постепенно потъва, а спирачките изобщо не реагират. При по рязко натискане колата си спира както трябва! Нямам ABS.
Прочетох доста за проблемите със спирачките, та се чудя дали да тичам направо за нова помпа, или един компект гумички за нея, нова течност , и едно обезвъздушаване ще свършат работа??



Педалът на спирачката постепенно потъва при Б3
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Ах тези спирачки на този б3 - едно от малкото му проблемни места.
1 Самите спирачки са слаби за такава тежка кола.
2 И аз съм имал проблеми, като твоите - първо ги обезвъздушавах 3 пъти, но се оправяше само временно, след това пак. И накрая взех нова спирачна помпа- мисля че беше около 60-70лв и нещата заспаха.
Така че според мен взимай нова - ако мислиш че от това е проблема.
1 Самите спирачки са слаби за такава тежка кола.
2 И аз съм имал проблеми, като твоите - първо ги обезвъздушавах 3 пъти, но се оправяше само временно, след това пак. И накрая взех нова спирачна помпа- мисля че беше около 60-70лв и нещата заспаха.
Така че според мен взимай нова - ако мислиш че от това е проблема.

- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
По принцип течността с времето се прегрява (пеи всяко спиране наред с накладки и дискове се загрява и тя).Това ужасно много и бърка свойствата.Отделно с времето се прецаква заради времето.Затова се препоръчва да се сменя на примерно 2-3 години.
При прецакването си течността отделя определени вещества (незнам какви точно просто така съм чел из книгите) и те образуват язвички по помпа,апаратчета,отвътре постепенно разлагат маркучите и т.н.С времето тези неща се проявяват като проблеми от различно естество (задържащи апаратчета,течащи апаратчета,изпускащи помпи,късащи се маркучи).
В твоя случай помпата е позаминала (с времето цилиндъра става лека елипса,гумичките се износват,образуват се язвички по корпуса).Това води до точно този ефект - ако постепенно увеличаваш усилието на педала налягането бяга през язвичките,гумичките и т.н. и педала може и до под-а да стигне.Ако натиснеш рязко рязко променяш и налягането и течността няма време да се премести цялата през язвичките и повредените гумички.
Аз лично съм заклет фен на рециклирането на помпите.Не защото е по-евтино (не съм от тези хора) а защото новата не я знам колко е читава.Брат ми си потроши колата заради "нова" помпа - скъсани гумички 3 от 4 и съм много скиптично настроен независимо от марка и т.н.Никой не я знае колко време е седяла в някой склад и гумичките са и станали на пън а цилиндъра е ръждясал целия вътре от влагата понеже не е обработвен антикорозионно (това го прави спирачата течност по принцип).Затова си рециклирам помпите - самия процес на рециклация е измерване на цилиндъра и разпробиването му до нов размер,такъв че да се получи идеален цилиндър с гладки стени.След това се правят нови гумички по размера на цилиндъра и готово.За мен това е най-добрия вариант.
Иначе като сменяш помпата независимо с каква (ако искаш я рециклирай ако искаш недей не ти се бъркам) си смени спирачните маркучи (предните са по 20-25лв парчето,задните по 15-тина) и цялата спирачна течност (то така или иначе заради обезвъздушаването ще се наложи) за да не я отваряш повече тази система.Като сменяш не оставяй апаратчетата без течност за по-дълго време защото започват да ръждясват отвътре (което както казах не е хубаво да става).
Успех!
При прецакването си течността отделя определени вещества (незнам какви точно просто така съм чел из книгите) и те образуват язвички по помпа,апаратчета,отвътре постепенно разлагат маркучите и т.н.С времето тези неща се проявяват като проблеми от различно естество (задържащи апаратчета,течащи апаратчета,изпускащи помпи,късащи се маркучи).
В твоя случай помпата е позаминала (с времето цилиндъра става лека елипса,гумичките се износват,образуват се язвички по корпуса).Това води до точно този ефект - ако постепенно увеличаваш усилието на педала налягането бяга през язвичките,гумичките и т.н. и педала може и до под-а да стигне.Ако натиснеш рязко рязко променяш и налягането и течността няма време да се премести цялата през язвичките и повредените гумички.
Аз лично съм заклет фен на рециклирането на помпите.Не защото е по-евтино (не съм от тези хора) а защото новата не я знам колко е читава.Брат ми си потроши колата заради "нова" помпа - скъсани гумички 3 от 4 и съм много скиптично настроен независимо от марка и т.н.Никой не я знае колко време е седяла в някой склад и гумичките са и станали на пън а цилиндъра е ръждясал целия вътре от влагата понеже не е обработвен антикорозионно (това го прави спирачата течност по принцип).Затова си рециклирам помпите - самия процес на рециклация е измерване на цилиндъра и разпробиването му до нов размер,такъв че да се получи идеален цилиндър с гладки стени.След това се правят нови гумички по размера на цилиндъра и готово.За мен това е най-добрия вариант.
Иначе като сменяш помпата независимо с каква (ако искаш я рециклирай ако искаш недей не ти се бъркам) си смени спирачните маркучи (предните са по 20-25лв парчето,задните по 15-тина) и цялата спирачна течност (то така или иначе заради обезвъздушаването ще се наложи) за да не я отваряш повече тази система.Като сменяш не оставяй апаратчетата без течност за по-дълго време защото започват да ръждясват отвътре (което както казах не е хубаво да става).
Успех!
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Педалът на спирачката постепенно потъва при Б3
mafiota написа:От скоро забелязвам следният проблем - когато натискам плавно педала на спирачките той постепенно потъва, а спирачките изобщо не реагират. При по рязко натискане колата си спира както трябва! Нямам ABS.
Прочетох доста за проблемите със спирачките, та се чудя дали да тичам направо за нова помпа, или един компект гумички за нея, нова течност , и едно обезвъздушаване ще свършат работа??
Имам абсолютно същия проблем!!! Някой ме беше посъветвал да сменя първо спирачната течност, и ако не се оправи, да сменям помпата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Педалът на спирачката постепенно потъва при Б3
Mladenski написа:mafiota написа:От скоро забелязвам следният проблем - когато натискам плавно педала на спирачките той постепенно потъва, а спирачките изобщо не реагират. При по рязко натискане колата си спира както трябва! Нямам ABS.
Прочетох доста за проблемите със спирачките, та се чудя дали да тичам направо за нова помпа, или един компект гумички за нея, нова течност , и едно обезвъздушаване ще свършат работа??
Имам абсолютно същия проблем!!! Някой ме беше посъветвал да сменя първо спирачната течност, и ако не се оправи, да сменям помпата.
Общо взето направи ли някакъв такъв въртел помпата по-добре да се смени или ремонтира и тя защото ако гумичките са тръгнали да заминават (което е доказано с проблема,който имате) никой не може да каже кога точно гумичката ще се допрецака и педала да изпусне...
Успех!
Последна промяна от zfa159 на Вто 18 дек 2007 12:41, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта