Климатроник в режим вътрешна циркулация, ?с

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Климатроник в режим вътрешна циркулация, ?с

Мнениеот dj_tuhla » Вто 18 дек 2007 20:29


Здравейте,

днес забелязах, че ако пусна климатроника да върти въздуха вътре в купето, след 20 секунди се самоизключва този режим и отново си минава в Ауто.

Порових, и в интерес на истината намерих 1 тема с абсолютно същото описано, но без отговор в крайна сметка.
Това не беше така през лятото, а и доскоро, може би до преди да се задържат температурите твърдо под нулата.

Единственото до някъде логично обяснение за което се сещам е, че това е свързано с факта, че в момента не пуска компресора защото навън е под 5 градуса, и следователно не може да ползва радиатора с фреона за смесването топъл-студен въздух, но не знам дали съм прав.


Дали при вас е същото, моля някой да пробва. Това дали е нормално или е признак за някакъв проблем. Ще пробвам да го ресетна от бушона утре и ще проверя как е, но ако някой знае нещо нека каже че ме гризе от вътре :)

Мерси предварително.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 18 дек 2007 22:48


Веднага получаваш много успокояващ отговор на въпроса ти.Аз имах същия случай и даже има тема по въпроса със същия краен резултат и извод,като този описан от мен по-долу ;) ама все пак няма да те държа в напрежение :
Климатроника има система,която при температура под 3 градуса автоматично изключва възможността за вътрешна циркулация и след 30 секунди (поне при мен а и по книжка толкова го дават) я изключва автоматично ако е включена ръчно.
Отделно една тънка подробност - дори при по-високи температури навън ако си в режим Ауто пак ще задържа толкова време.Ако ръчно зададеш режим и тогава включиш вътрешната циркулация ще се задържи докато не я изключиш.
Ще попиташ каква е идеята - аз пък ще те изпреваря с отговора :
Вътрешната циркулация водела до запотяване на стъклата и задържане на влага в купето (незнам по каква точно логика) и затова е направено в студено време под 3 градуса да не може да се ползва постоянно (което е дразнещо ако караш зад някой изключително "екологичен" автомобил,изпълващ изцяло ауспуха си с черен дим ;) ).
По повод идеята при Ауто да я гаси сам е ако случайно я забравиш само да си се върне в нормален режим,при който освежава въздуха в купето с такъв отвън.
Успех!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 18 дек 2007 23:11


Ами какво да кажа освен ОГРОМНО мерси,

и за инфото (смятам полезно и за други, за това подбирах специално заглавието - да отговаря на ключови думи), и за успокоението, и за изказа ти, който ми оправи настроението :beer

Имаш 1 черпене от мен :!:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 18 дек 2007 23:30


dj_tuhla написа:Ами какво да кажа освен ОГРОМНО мерси,

и за инфото (смятам полезно и за други, за това подбирах специално заглавието - да отговаря на ключови думи), и за успокоението, и за словореда ти, който ми оправи настроението :beer

Имаш 1 черпене от мен :!:

Ами...словореда явно ми се отдава ;)
Иначе на мен ми отне доста време да се докопам до "ключа от палатката" по повод тази вътрешна циркулация и автоматичното и изключване.
Прибирах се от Ловеч за София и си карам зад един от въпросните "изключително екологични" камиони и аз си се радвам че си имам циркулация.И в един момент както си беше включена и се чу познатото ти "цък" и клапата се премести в другото положение и аз почти се задуших.Климатроника си отнесе порядъчно много на брой майни и така.Пускам я пак и след малко пак същото.Викам бре....нещо му се претакова на това чудо (а пък ми беше първото излизане извън София с този Пасат).И реших да изгася колата и да запаля пак - същото се случваше.Минавах през дупки за да видя дали не прекъсва по дупки - не.Правих какво ли не и не ще и не ще.Засякох времето (затова казвам толкова смело 30 секунди) и винаги беше еднакво.
Вечерта разбира се пуснах тема ама отговор никакъв.Проверих климатроника за грешки (ако не знаеш как драсни лс да ти пратя обяснението) - няма никакви.Пък това си работеше.И така след 2-3 дни пак започна да се лигави и аз се ядосах.Отворих книжката да видя аз ли съм кух или нещо му има....оказа се че аз съм кух поенеже хората са си написали ама....кой да чете (то вярно,че на италиански ама все пак разбираемо от обща култура).Та там са си написали хората че :
при температури навън под 5 градуса компресора не се включва.
при температури навън под 3 градуса при ръчно включване на вътрешната циркулация тя автоматично се изключва след 30 секунди.Както и частния случай,че при външни температури над 3 градуса вътрешната циркулация се изключва автоматично ако климатроника е в режим Ауто.
също така пише дори там,че ако климатроника не се включва дълго време той сам в даден момент решава да тръгне сам при палене на колата с цел движение на фреона в инсталацията за да се пазят уплътненията и т.н.Същото се отнася и за компресора.Т.е. независимо че е студено (под 5 градуса) аз съм забелязал а и не само аз,че при палене на колата някой път (съвсем случайно) климароника тръгва сам а и компресора пали за около 4-5 секунди и изгасва сам.Климатроника си остава да си работи независимо,че компресора си е изгаснал самичък както съвсем сам е и тръгнал.Това е някакъв вид система за защита на системата на климатроника.
Успех колега!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 19 дек 2007 10:51


Запотяване действително става, защото влажността на въздуха в купето нараства (от дишането), и това е пропорционално на броя хора вътре.

Аз съм с нормален климатик самоделка, и съм направил клапата за рециркулация с ръчно управление, за да я ползвам и зимата, за по-бързо затопляне на купето.

Ако съм сам в колата, запотяването започва да става сериозно след 3-4 минути, но ако в колата сме трима - доста по-бързо, понякога и след по-малко от минута. Затова са го ограничили хората. :-)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта