проблем с таблото на пасат б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

проблем с таблото на пасат б3

Мнениеот vankata09 » Съб 22 дек 2007 23:10


здравейте маниаци..)) имам интересен проблем с таблото на пасат б3 1992г: не ми работи нищо по него ,с изключение на -скоростомер и километраж,осветление на таблото и лампа за дълги светлини/за къси не свети/,имам и оборотомер който също умря..(( предполагам че е някоя разместена букса ,но проверих всички които са на кормилото-добре си стоят,в таблото с бушоните ...-всичко си е един сравнително контролиран хаос без врапиращи изгледи..) но..шиб...то табло така и не иска да свети,на всичко отгоре и динамото ми не пуска в началото нормалното напрежение -около 14 волта а близо 12,5-12,8в...след като дам газ до 3-3500 оборота се вдига до 13,7 в...провирих му кабелите до акумул. почистих му клемите и смених реле регулатора с четките..същата работа..! какво става??и дали има връзка между двете неща..??? аз не вярвам ,но вие може да знаете..?????




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 22 дек 2007 23:19


Като цяло има връзка!
Открих го на собствен гръб и после, като попитах тук, потвърдиха ;)
Възбуждането на генератора минава през резистор в таблото! ;)
Относно самото табло: Сваля ли го, за да погледнеш дали е добре вкаран куплунга отзад?
Ако е вкаран хубаво, то значи разглабяш платката и почваш да търсиш студени спойки. Най-често проблема е по спойките на самия куплунг, защото се разбиват от вибрациите.


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ел. проблем

Мнениеот vankata09 » Нед 23 дек 2007 15:06


radotom написа: Сваля ли го, за да погледнеш дали е добре вкаран куплунга отзад?

забравих да спомена че пробвах с друго табло и ефекта на него беше същият като на моето..((..иначе всичко по колата работи ..


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

проблема

Мнениеот vankata09 » Нед 23 дек 2007 15:07


..да свалях и пробвах няколко пъти куплунга отзад ..мисля че е добре хванат..


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

проблема

Мнениеот vankata09 » Пон 24 дек 2007 10:18


няма ли електричари в тоя форум...???(( а случайно някой да знае за какво служи тънкия плюсов кабел на алтернатора ??

Последна промяна от vankata09 на Пон 31 дек 2007 0:13, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 24 дек 2007 10:36


а бе де твоя късмет , баш по празниците да се занимаваш .... иначе това твоето ми прилича на проблем с самия куплунг ...защото разни такива простотии имах самия аз ( има тема ) и хората ( niksi :bowdown :bowdown :bowdown ) ми даде акъла да си презапоя щифтовете на таблото или самият куплунг да се провери ...сега ...ти си сменял с друго табло - изводът е , че щом ти се повтаря всичко и с него , най вероятно твоето е здраво , а имаш проблем с връзките около него ( няма логика 2 табла да са се развалили точно по един и същи начин ) затова дерзай ..... куплунга ( той може да щрака чисто , ама някой пин да не контактува ) може да се е ракачило нещо във него и нещо около него ...така ми се струва цялата работа
Успех !! :D


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ре

Мнениеот vankata09 » Чет 27 дек 2007 13:47


днес реших да си поиграя с пасатора отново и какво установих: при запалване на колата -на тънкия кабел на генератора -Д+ няма никакво напрежение, на дебелия кабел -В+ напреж.=11,6в./т.е. акумулатора се разрежда/,а на таблото -отново никакви признаци на живот.след подаване на газ до около 3000-3500 оборота -напр. на дебелия кабел - В+ стана на 13,95 в а на Д+ /тънкия/ = 14,15в -т.е.-горе доло нормално,НО на тъблото -отново не светеше нищо освен гореспоменатите..(((.проследих плюса от Д+ дали стига до таблото /както е даден на схемата -на извод Т28/16 на таблото/-стига т.е. има напреж.=14.10в ,но шибаното табло продължава да не свети!!! питам ..ЗАЩО НЕ ЗАРЕЖДА ГЕНЕРАТОРА ВЕДНАГА след старта ,а са му нужни повече обороти/дали не се отпушва някой диод така??/ и за какво служи кондензатора който е забит на генератора ?? и ..естесвенно -някой да има друга идея за таблото??????..мерси предварително! :???


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

???

Мнениеот vankata09 » Пон 31 дек 2007 0:12


:077: :(


posledniat
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

генератора

Мнениеот posledniat » Пон 31 дек 2007 9:13


изкараи синия кабел от генератора и го замаси ако всичко е наред с таблото лампата за генератора триабва да светне,ако не ти работят и уредите мойесх да си провериш бушоните,ако пак ти светне лампата за генератора то значи генератора ти е за ремонт.Ако имаш оште въпроси
0885432922


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ре

Мнениеот vankata09 » Сря 02 яну 2008 20:08


някой може ли да къде в колата се намира резистора нарисуван паралелно на лампата за зареждане на акумулатора / лампа 17/?? нарисуван е като бушон,но няма никакви означения(((((( в таблото няма бушон ,а ако е бушон - то той не е от означените в монтажния блок..((( помагайте че вече изпуших..(((


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Мнениеот DimitarBT » Сря 19 мар 2008 19:14


колеги дайте мнение.Понякога като пусна фаровете оборотомера изчезва.а и без да ги пускам пак някак си прекъсва.Мн ме дразни :076:


Потребителски аватар
Manolov
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 16:02
Автомобил: Seat Inka
Двигател: 1Y
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: ре

Мнениеот Manolov » Сря 19 мар 2008 19:59


vankata09 написа:някой може ли да къде в колата се намира резистора нарисуван паралелно на лампата за зареждане на акумулатора / лампа 17/?? нарисуван е като бушон,но няма никакви означения(((((( в таблото няма бушон ,а ако е бушон - то той не е от означените в монтажния блок..((( помагайте че вече изпуших..(((


Колега провери дали всички + и - който влизат в таблото ги има и как са ти масите към купето.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 19 мар 2008 20:15


[quote="DimitarBT"]колеги дайте мнение.Понякога като пусна фаровете оборотомера изчезва.а и без да ги пускам пак някак си прекъсва.Мн ме дразни :076:[/А аз като запаля колата обортомера стои на нула докато не подам савсем малко газ :( и след това веднага нещо започва да свири,и след малко се оправя :dontknow:


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Мнениеот DimitarBT » Сря 19 мар 2008 20:58


абе шантава работа?оборотомера от каде взима сигнал....да не е някои датчик?нека който се е сблъсквал с такова нещо да каже че не ми се ходи при прехвалени майстори :37:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: ре

Мнениеот radotom » Сря 19 мар 2008 23:59


vankata09 написа:някой може ли да къде в колата се намира резистора нарисуван паралелно на лампата за зареждане на акумулатора / лампа 17/?? нарисуван е като бушон,но няма никакви означения(((((( в таблото няма бушон ,а ако е бушон - то той не е от означените в монтажния блок..((( помагайте че вече изпуших..(((

Не съм видял въпроса... :oops:
Този резистор (всъщност при мен са 2 в паралел) е жичен и за това е нарисуван като предпазител.
Свали таблото и проследи пистите от светодиода за генератора. Резиторите са м/у него и стабилизатора на напрежение. С керамичен корпус, мисля- 2W

За оборотомера... не беше ли от бобината? :roll:
При дизелите знам, че е от генератора, ама на моя.. виж... не съм поглеждал...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта