алтернатор и табло -проблем

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

алтернатор и табло -проблем

Мнениеот vankata09 » Съб 08 дек 2007 21:40


здравейте колеги !! имам хм ..МАЛКО проблемче ..-ще започна отначало: преди няколко дни си разглобих таблото за да направя изкуствено дишане на парното..та сещате се -кабеляци стърчат навсякъде всичко е разкачено ..и т.н. ..около 2- 3 часа колата работеше защото си включвах и изключвах парното...докато изведнъж :shock :shock :shock край -всичко угасна и акумулатора умря...((( грам ток нямаше..заредих го вечерта и на сутринта нямаше проблеми..но след около час работа започна трудно да пали -сложих таблото да видя дали се зарежда акум. и О УЖАС..!!! :shock :shock :shock нищо по таблото ,освен ел.часовника не работи...,а колата си работи..




Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот vankata09 » Съб 08 дек 2007 21:48


....та веднага ме осени гениалната мисъл че с алтернатора става нещо :idea: /бях си прегледал всички кабели в купето и не открих кофти ситуации нито такива бушони/ ...измерих акумулатора на изключена кола -12,7 в. ,запалих колата и ....11,5 в ...-гадният алтернатор !!!..нещо му се бе случило ..(( та въпросът ми е ..при тези симптоми -каква е диагнозата,и причината за нея ..?? дали е заради липсата на таблото /първият път/ ??,реле -регулатор/четките му са на 6 мм/?? и защо сега не светят лампите-нали поне когато се запалва колата -има 12,7 в ,айде после от динамото може и да им се вижда ниско ,но поне да ми намигнат в началото а ?!!..какво ви е мнението..????? :(

Последна промяна от vankata09 на Съб 08 дек 2007 22:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Съб 08 дек 2007 21:55


Това може и в едно мнение да се напише ... Успех в решаването на проблема. :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 08 дек 2007 23:19


Мдаам.... и аз бях така 'приятно' изненадан!
Бях си свалил таблото за да си сменям подсветката и на другата сутрин, преди да го монтирам, тръгнах на работа ;)
Добре, че си го взех с мен!
Възбуждането на алтернатора минава през светодиода в таблото- лампичката за зарежда/не зарежда.
Така, че ако нямаш табло, правилно си се ориентирал, че няма да работи алтернатора.
Виж и дали си втъкнал хубаво буксата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 09 дек 2007 2:55


radotom написа:Възбуждането на алтернатора минава през светодиода в таблото- лампичката за зарежда/не зарежда.

:shock :shocked :shock
Ти ме преби.... :lol
Сериозно ли оттам минава и с каква идея са го измислили така?Индикацията обикновенно се взима от средната точка на изходните намотки (трифазните по схема "звезда" ) и си е на отделна кабелна обувка отзад на алтернатора.....


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 09 дек 2007 12:40


zfa159 написа:Сериозно ли оттам минава и с каква идея са го измислили така?

:Mr Green Fun Добре, де, не точно през сетодиода, а през схемичката му за управление ;)
А защо така е направено... :dontknow: Ми то май на всички коли е така... Е, за Жигули и Москвич не съм убеден...


GEORGI_VR
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 17:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Мнениеот GEORGI_VR » Пон 10 дек 2007 12:37


radotom написа:
zfa159 написа:Сериозно ли оттам минава и с каква идея са го измислили така?

:Mr Green Fun Добре, де, не точно през сетодиода, а през схемичката му за управление ;)
А защо така е направено... :dontknow: Ми то май на всички коли е така... Е, за Жигули и Москвич не съм убеден...


съвсем не на всички коли е така , дори бих казал че VW са новатори в измислянето на тая простотия но е факт възбуждането минава през резисторна група в таблото , няма табло - няма зареждане , а и късно го разбираш щото като нямаш табло нямаш и индикация за това. За всеки случаи аз си сложих допълнителен индикатор за напрежение.


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Пон 10 дек 2007 13:45


Вече няколко пъти е обяснявано, ама хайде пак:
При подаване на контакт и неразвъртял двигател, "реле регулатора" и респективно възбудителната намотка се захранват през резистори в таблото паралелни на светодиода /при москвича през лампата на таблото/ и светодиода /лампата/ светят поради протичане на възбудителен ток. Ако не свети и на кабелната обувка няма напрежение - проблем във възбудителната верига, най-често спойките по куплонзите на таблото.
След развъртане на двигателя, алтернатора започва да генерира ток и напрежението на изхода му и в центъра на допълнителните диоди /в схема "звезда"/ които захранват възбудителната намотка /през реле регулатора/ се повишава. Алтернатора се самозахранва и диода /лампата/ загасват. Ако продължи да свети проблем в алтернатора.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 10 дек 2007 19:00


Ахаааа...т.е. светодиод-а най-грубо казано е закачен паралелно с един резистор (или група от резистори) и докато има пад върху резистора той свети (когато не зарежда алтернатора) и съответно загасва като няма пад т.е. алтернатора зарежда.
Малко е глуповато да прекарат чак оттам възбудителната намотка ама колите не са предвидени да се движат без табло все пак ;)
Благодаря за разяснението!


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ре

Мнениеот vankata09 » Сря 02 яну 2008 21:46


ето цялата история...((
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=71424



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта