Здравейте!
Passata 1.9 TDI, AVG го купих със син антифриз както на всички коли които съм карал до момента. След известно време установих, че трябва да е червен (алуминиеви части в двг). Един приятел които каза че смяната е елементарна и го смени. Хубаво обаче след наколоко дни аз реших да хвърля едно око на течността и ми се стори тъмно оранжева. Ровех се във форума и във една от инструкциите за експлотация пишеше, че може да има повреди по двг ако се смеси червен със син антифриз, и че в резултат се получава оранжев цвят!!!! Малко се СТРЕСНАХ, като си помислих с какви пари мога да изгоря.. И реших веднага (по празниците) да корегирам нещата дни звънях по сервизите, които посещевам, но или работеха до обяд или бяха заети.....(ела след нова година). На Vaskoto не съм му звънял защото последно правеше някакви ремонти и два пъти ме беше резнал.
Та реших сам да си реша проблема. Купих, 3л. червен антифриз за 24лв, 1:1 с дестилирана вода нали събира около 6,5.
Видях в форума, че има някаква пробка за източване на течноста, но на практика швабите не знам въбще за какъв х...й са я сложили тъй като е зад бронята и въпреки, че махнах част от панелите на същата, тази пласмасова пробка, която се върти на ръка ( има формата на ключ за включване на котлон, но е доста по малка ) се движи зверски трудно. Направих десетина оборота, но видях че не тече и е със супер ситна резба, поради това махнах маркуча, които излиза от термостата към радиатора всичко изтече около 6л. ми се стори на мен. След това напълних с вода, около 5 мин. работи на място и източих. Наливам антифриза и виждам, че като сипах третият литър остана малко в казанчето, сипах 0,5 литър дестилирана вода и казанчено се напълни до горе. Предположих че трябва да поработи малко за да се обзвъдуши. Но резултата след ръчакането на втора и трета беше още около 0,5 л.
Простите сметки сочат само 4л течност, занчи е останала 2.5л оранжева гадост, която според швабите ще ми скапе двг.
Въпросчето ми е някой има ли представа до колко е опасно това??? някои патил ли е от подобни самодейности??? повече въобще не ми са занимава с АНТИФРИЗ !!!
P.S. няма да ви казвам на какво ми приличат ръцете след интервеция с пробката ... рани, масло и още нещо..



проблеми със смяна на антифриза Б5
- dpassat
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 05 юли 2006 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Цвета на антифриза няма значение за работата на системата а е фирмен индикатор. За този автомобил алуминиевите детайли се защитават от органичния антифриз който има безвредни за системата корозионни инхибитори. На ВАГ групата той е розов или червен на повечето производители. Повечето "сини " антифризи са неорганични и техните корозионни инхибитори са активни към алуминия и т.н.т. По евтини са и клиентите ги предпочитат като сравняват цена, а не качествени показатели. Та на въпроса- смесването на двата антифриза като типове прави органичния не толкова мек и безопасен към алум. детайли. Но ще продължи да смазва и охлажда. Няма да замръзва ако е концентриран правилно. Ако колата е карана дълго време с неправилен продукт, проблемът може вече да е факт, дори и след промивка и смяна. Това което може сда се случи е да протече системата или питинг или високотиемпературна корозия. Правилно си промил и заредил с антифриз но дали червения цвят и спецификацията отговарят си знаеш ти. Ако в системата има ръжда логично е червеното да се оцвети, това за синъо и червено е несериозно. Дано си ме разбрал. На 100% не можеш по този начин да източиш системата. Има хора във форума които ще ти помогнат да си решиш проблема и Ваското е един от тях. Просто не си оцелил момента. Весели празници.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
В ръководството за експлоатация на Пасата е изрично упоменато антифриза Г12 да НЕ се смесва с друг вид охлаждаща течност,като признак за което е оцветяването в кафяво.Г12червения в Порше БГ мисля че струваше 17 лв.за 1.5л.Оттук нататък...решавай си
П.С.Имам предвид ръководството което върви с колата,не от нета

П.С.Имам предвид ръководството което върви с колата,не от нета
- The Bear
- Мнения: 79
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 15:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- Контакти:
Re: проблеми със смяна на антифриза Б5
Тук има малко по въпроса, но е за AFN.
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=65960&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
тук за цвета на антифриза:
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=65804&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=65960&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
тук за цвета на антифриза:
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=65804&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- trunner
- Мнения: 1624
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
- Контакти:
vetmed написа:В един магазин намерих антифриз на който пише че е D12, цвета му е червен. Попитах продавача за G12 а той ми отговори че няма такъв и това което търся е D12. Дали може да го използвам като алтернатива според вас?
Мамка им и търгаши да е.а, няма да ти помогне, а ще те излъже неговата кожа!!!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 50 госта