Изхвърли ми антифриза!

Техническа и сервизна информация за Passat
Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Изхвърли ми антифриза!

Мнениеот Mladenski » Нед 06 яну 2008 18:31


Колеги,

Честита 2008 и от мен!!! Дано е здрава и безаварийна за всички.

Моят проблем е следният:

Преди 2 месеца имах проблем с парното - духаше студено и много се запотяваха стъклата отвътре. Оказа се, че от някъде се е изпарявал антифриз, и след посещение в сервиз този проблем беше отстранен.

Един ден реших да се кача с колата до Бай Кръстю. През повечето време карах на втора и трета, температурата според таблото беше между 80 и 90 градуса. Когато стигнах горе и тръгнах да паркирам, започна да пуши изпод капака и голяма част от антифриза изтече. Стори ми се, че течът идва от разширителния съд. Когато допълних с антифриз, повече течове нямаше. Сипах до около средата на разширителния съд (т.е. малко под чертичката за "минимум"), тъй като нямах повече.

Така карах няколко седмици без проблеми. След което се качих до станцията на седалковия лифт в Драгалевци, и антифризът отново изкипя! И пак стана когато паркирах.

И сега се чудя от какво може да е. Дали съдът е спукан (но тогава не би ли трябвало да тече непрекъснато) или е нещо друго?




Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Нед 06 яну 2008 19:12


Парно имаш ли :roll:
Най-вероятно мое надува,като проблема гарнитура цил.глава и може би капачка на разширителния съд :wink:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Нед 06 яну 2008 20:34


Като за начало смени капачката на казанчето, тя е с клапа и играе роля на регулатор на налягането в системата :idea: Дано е от нея струва 5-10лв.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 06 яну 2008 21:42


Едно вече научих: Да ти се пръсне радиатор или радиаторче (на парното) ей тъй, щот му е кеф (или време) е като 6 от тото-то :(
Почти със сигурност ти надува в охладителната система! Съжалявам!
:lol: Тема със същото заглавие! За мое съжаление - темата, в която писах първия си постинг!
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=


nicky_nikiforov
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 16:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елин Пелин

Мнениеот nicky_nikiforov » Пон 07 яну 2008 18:09


ДОБЪР ДЕН,СЪЩИЯТ СЛУЧАЙ ЛЯТОТО ХОДИХ ДО ВИДИН,А СЛЕД ТОВА ДО ВАРНА,СЛЕД КАТО СЕ ВЪРНАХ В СОФИЯ НА ДВА ПЪТИ МИ ИЗХВЪРЛИ АНТИФРИЗА,ОКАЗА СЕ ЧЕ МИ Е ИЗГОРЯЛ ДАТЧИКА НА РАДИАТОРА,И КОМПА ИМА АВАРИЕН РЕЖИМ И ВКЛЮЧВА ПЕРКАТА НА РАДИАТОРА ПРИ ПОВИШАВАНЕ НАД 110 ГРАДУСА НО ПРИ МНОГО РЯЗКО НАТОВАРВАНЕ КАКВОТО Е КАТЕРЕНЕТО НА СТРЪМНИ УЧАСТЪЦИ НЕ СМОГВА И ИЗХВЪРЛЯ ТЕЧНОСТА,ПРОВЕРЕТЕ СИ ДАТЧИКА


nicky_nikiforov
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 16:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елин Пелин

Мнениеот nicky_nikiforov » Пон 07 яну 2008 18:16


СЪЩО СЕ ЗАПУШВА ОТ МЪРСОТИЯ ТЕСНИЯ ОТВОР НА РАЗШИРИТЕЛНИЯТ СЪД,КОЙТО МОЖЕ ДА ДОВЕДЕ ДО ПРОБЛЕМ С ОБРАЗУВАНЕ НА ВЪЗДУШНА ВЪЗГЛАВНИЦА НЯКЪДЕ В СИСТЕМАТА,А КАПАЧКАТА Е ЗДРАВА ЩОМ ИЗХВЪРЛЯ ОТ НЕЯ ,АЗ СИ ИМАМ СЕГА 3 ЗА РЕЗЕРВА ПОРАДИ СЪЩАТА ЛОГИКА


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Вто 08 яну 2008 9:34


MITKO_DVD написа:Парно имаш ли :roll:
Най-вероятно мое надува,като проблема гарнитура цил.глава и може би капачка на разширителния съд :wink:


Имам добро парно!

При това, нивото на антифриза ми е под минимума (не смея да долея повече, защото ме е страх пак да не ми го изхвърли, и предпочитам да държа резерва в багажника)


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Вто 08 яну 2008 9:36


nicky_nikiforov написа:ДОБЪР ДЕН,СЪЩИЯТ СЛУЧАЙ ЛЯТОТО ХОДИХ ДО ВИДИН,А СЛЕД ТОВА ДО ВАРНА,СЛЕД КАТО СЕ ВЪРНАХ В СОФИЯ НА ДВА ПЪТИ МИ ИЗХВЪРЛИ АНТИФРИЗА,ОКАЗА СЕ ЧЕ МИ Е ИЗГОРЯЛ ДАТЧИКА НА РАДИАТОРА,И КОМПА ИМА АВАРИЕН РЕЖИМ И ВКЛЮЧВА ПЕРКАТА НА РАДИАТОРА ПРИ ПОВИШАВАНЕ НАД 110 ГРАДУСА НО ПРИ МНОГО РЯЗКО НАТОВАРВАНЕ КАКВОТО Е КАТЕРЕНЕТО НА СТРЪМНИ УЧАСТЪЦИ НЕ СМОГВА И ИЗХВЪРЛЯ ТЕЧНОСТА,ПРОВЕРЕТЕ СИ ДАТЧИКА


След първото изхвърляне, я оставих да работи на празен ход, за да видя дали ще включи перката. Включи в момента, в който стрелката за температурата на таблото беше между 90 и 95 градуса.


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Вто 08 яну 2008 9:39


radotom написа:Едно вече научих: Да ти се пръсне радиатор или радиаторче (на парното) ей тъй, щот му е кеф (или време) е като 6 от тото-то :(
Почти със сигурност ти надува в охладителната система! Съжалявам!
:lol: Тема със същото заглавие! За мое съжаление - темата, в която писах първия си постинг!
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=


Радо, благодаря ти за препратката! В тази тема прочетох нещо интересно - Васко казва, че ако е пренатегната капачката, клапанът спира да работи. Имам подозрение, че при мен беше пренатегната. А самата капачка е нова (което, разбира се, не изключва възможността да е дефектна).

Ако проблемът идва от надуване, не би ли се получавало изхвърляне на антифриз постоянно, а не само след изкачване?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 08 яну 2008 14:48


Mladenski написа:Ако проблемът идва от надуване, не би ли се получавало изхвърляне на антифриз постоянно, а не само след изкачване?

Хммм... като се замисля, май си прав!
При всички случаи аз мога да давам мнение за изхвърлянето на антифриза чак в доста късен етап на прецаквне на гарнитурата, защото цяла зима (около 15 000 км.) съм карал така и само от време на време съм доливал. Не се е случвало да отворя капачката, когато е била гореща колата.
Но към края на пролета вече при отваряне на капачката и прогряване на двигателя от там доста си поизригваше! :(
Тогава вече се усетих, че нещо не е както трябва.


Slavi PA99891AC
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 31 дек 2007 0:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Slavi PA99891AC » Вто 08 яну 2008 16:42


radotom написа:
Mladenski написа:Ако проблемът идва от надуване, не би ли се получавало изхвърляне на антифриз постоянно, а не само след изкачване?

Хммм... като се замисля, май си прав!
При всички случаи аз мога да давам мнение за изхвърлянето на антифриза чак в доста късен етап на прецаквне на гарнитурата, защото цяла зима (около 15 000 км.) съм карал така и само от време на време съм доливал. Не се е случвало да отворя капачката, когато е била гореща колата.
Но към края на пролета вече при отваряне на капачката и прогряване на двигателя от там доста си поизригваше! :(
Тогава вече се усетих, че нещо не е както трябва.

Лошо,лошо при мен се случи същото два пъти ми загрява кипи и изхвърля антифриза ,питах един майстор и каза ,че може да е от капачката ,и аз като се замисля я пренавивам ,но не смятам ,че е от нея ,парното ми е отрязано което подсказва системно прегряване ,само изчаквам да се разтопи снега и ще я закарам на майстор да я оправи.
Почти съм сигурен ,че от прегряванията имам проблем с някоя глава на цилиндър и се нядявам да може да се поизпили ,ако ли не ще питам по-опитните къде мога да намеря нова глава.
Яд ме е само че смених маслото и ще се наложи пак да го смяням :?
В събота не съм на работа и смятам да я заведа на сервиз ,да ви питам и още нещо какви документи са необходими за год. тех. преглед?
защото ми казаха че гражданската отговорност не е валидна вярно ли е това?


zdravko_1979
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 05 яну 2008 22:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zdravko_1979 » Пет 11 яну 2008 0:36


Ако от разширителния съд мирише на изгорели газове проблема е сериозен ,а провери ли дали казанчето не е спукано


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 11 яну 2008 0:46


zdravko_1979 написа:Ако от разширителния съд мирише на изгорели газове проблема е сериозен ,а провери ли дали казанчето не е спукано

Ами там точно е трудно да си завреш носа да душкаш, че пари! :lol:
Но наистина за казанчето е добра идея! Бях го забравил, но моето се беше нацъфкало и начупило яко вътре! От прегряването и високата температура.


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Вто 15 яну 2008 10:00


zdravko_1979 написа:Ако от разширителния съд мирише на изгорели газове проблема е сериозен ,а провери ли дали казанчето не е спукано


Може наистина да е спукан. Онзи ден долях до максимума, а тази сутрин вече е под минимума и има следи от антифриз по ръба на разширителния съд.


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Пет 18 яну 2008 16:28


Колеги, не е от казанчето!!!

Днес реших да проверя какво точно се случва, и я оставих да работи на празен ход, като поддържах около 1500 оборота, със затворено парно. Нивото на антифриза ми беше по средата между минимума и максимума.

След седем-осем минути, когато температурата стигна 86-87%, от отворът в казанчето започна да излиза антифриз! Перката се включи малко по-късно - при около 90%.

Какво може да значи това?

Радо, дали това не потвърждава твоята теза за надуване на налягане от двигателя? Защо иначе нивото на антифриза би са качило толкова много при тази температура?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта