:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

малоумен въпрос- б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Blau&Weiss
Мнения: 158
Регистриран на: Пон 26 юни 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

малоумен въпрос- б3

Мнениеот Blau&Weiss » Пон 04 фев 2008 21:03


Изображение

Колеги,въпроса ми е следния, тъй като в момента засилено изучавам сички чаркове под капака и уча кой за какво служи, може ли да ми обясните, това маркуче,което отива от гарнитурата на двигателя към моното за какво служи (бях при Ваското1,който ми оправи един проблем по колата но разкачи това гумено съединение и сложи тапа от вино на моното),та въпроса ми е ,сега трябва ли да махам тапата и да слагам ново съединение,или да сложа ново което да е по дълго и да в посока под купето,защото в самото купе адски мирише на бензин,тъй като старото съединение е късо и сочи направо към въздухоотводите на купето?
Адски съм прост,но се уча .....




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 04 фев 2008 21:19


Това ти е отдушника за картерните газове :idea: Васко ти е затапил филтъра за да не смуче въздух от там, а маркуча го изкарай под купето за да не мирише :idea: И още за да го махне значи ти се омаслява моното от гумички на клапаните или от сегментите помисли за смяната им :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 04 фев 2008 21:20


Това е вентилацията на картера.

Принципно, буталата не са херметични, покрай тях минават изгорели газове през работния такт, или горивна смес при такт сгъстяване.

Всичко това някъде трябва да излезе, иначе налягането в картера би нарастнало, което ще доведе като минимум до стремеж на маслото да излезе от всякъде където има процеп/луфт.

Затова картера с това маркуче е вързан към двигателя. Така картерните газове в които има бензин и масло се засмукват и изгарят. Това води до лека икономия и подобрена екология.

Ако двигателя е много дърт и издухан обаче, в тези газове има много масло, което зацапва свещите и клапаните. И самите газове са много и на двигателя не му стига кислород.

В този случай разбира се е по-добре да се оправи ДВГто, но често вместо това въпросното маркуче се заменя с дълъг маркуч пуснат да виси някъде долу - виждал си сигурно таксита и всякакви гробници на които нещо пушляви отдолу. :-)

Ако няма проблеми с ДВГто е по-добре да си има нормално маркуче. Но имай предвид че е относително скъпо - гумата трябва да е масло и бензино устойчива - не става с обикновен маркуч.

В капака на клапаните има мрежа, която също е добре да се почисти (обикновено с горелка).


Потребителски аватар
hristov_GL
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот hristov_GL » Пон 04 фев 2008 21:20


тфа ти е отдушника на картера ;) и отива обратно в плафона на карбуратора за да може тия газове да се доизгорят и да не излизат в атмосферата (което е тъпо щото от дирника на пасатора пак ши излязат ама щом е направено зна4и има замисъл ).ако махнеш тръбата и погледнеш вътре ще видиш че е пълно с нещо като монтажна пяна :) хахахаха тфа е бензинови изпарения смесени с изпарения от маслото ;) и се получава се едно си издухал гарнитура ;) общо взето това върши този маркуч и с него или без него все едно.само дето ако е без него на предния ти капак отдолу ще стане едно маслено петно ;) от изпаренията ;) и другото може да влезе вода в маслото ако махнеш маркуча !(не знам от каде ама по нашите пътища всичко става)!

п.п. ако се питаш какво е това налягане на картера просто запали колата ,отвори капака и отвори капачката за доливане на масло ;) сложи си ръката отгоре и ще усетиш ;) .Представи си това налягане (тоя вятър дето праи :) аахахах ) да е затворени кво би станало .....


Потребителски аватар
Blau&Weiss
Мнения: 158
Регистриран на: Пон 26 юни 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Blau&Weiss » Пон 04 фев 2008 21:30


Благодаря за ясните отговори,макар да знам че искрено сте се забавлявали :lol:

a какъв по-точно маркуч ще свърши работа и от къде да го купя?


Потребителски аватар
hristov_GL
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот hristov_GL » Пон 04 фев 2008 21:34


колега някой да каза че се е забавлявал ! я се замисли ! не сме ли били всички като индианци в началото ! не казвам че всичко знам ! я не говори глупости ! сериозни и големи хора сме че да се занимаваме с глупости и т.н. !

по темата : по принцип този маркуч оригиналното му е само формата :) според разположението на плафона и отдушника :).на него не се упражнява никаква висока температура или налягане или нещо което да го прави сцециален ! така че всеки маркуч би ти свършил работа(но гледаи да не се прегъва или да се пречупва ! това е!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 04 фев 2008 23:20


"всеки маркуч би ти свършил работа"

Опа, това не е точно така. В маркуча има постоянно масло и бензин + разнообразни хим. съединения от недоизгорелите газове. Отделно температурата на картерните газове може да е доста висока.

Обикновен (примерно за антифриз) ще се разложи доста скоро, пробвал съм, макар и не на тази кола. :-) Става ама често трябва да се сменя. Дори специалния в крайна сметка се разлага.
Освен това почти невъзможно е да го огънеш така без да се прегъне. И дори да успееш, понеже е с оплетка и е корав ще напъва инжекциона и ще ускори износването на тампона отдолу.

Продават се по магазините за авточасти. Ако не ме лъже паметта като си купувах за мен цената беше 10лв (или 15?).

Ако двигателя ти не гори много масло и не ти омаслява яко инжекциона, слагай маркуче. Иначе - или оправяш двигателя или слагаш "къв да е" маркуч да виси надолу.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пон 04 фев 2008 23:24


hristov_GL написа:колега някой да каза че се е забавлявал ! я се замисли ! не сме ли били всички като индианци в началото ! не казвам че всичко знам ! я не говори глупости ! сериозни и големи хора сме че да се занимаваме с глупости и т.н. !

по темата : по принцип този маркуч оригиналното му е само формата :) според разположението на плафона и отдушника :).на него не се упражнява никаква висока температура или налягане или нещо което да го прави сцециален ! така че всеки маркуч би ти свършил работа(но гледаи да не се прегъва или да се пречупва ! това е!


Хахаха, ти защо си мислиш, че и сега не си индианец? :lol: :lol:

"Плафона на карбуратора" - хахаха, това е моноинжекцион... и какъв плафон? :lol:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 04 фев 2008 23:29


Има и друг вариант разбира се - сменяш си маркуча и се слага така наречения "капкоуловител" - представлява метална мрежичка на топка (наподобява малко кълбо от тел за жулене на съдове).Идеята му е да улава капчиците масло и да не им дава да летят заедно с газовете до картера.Изключително ефективно е ама много трудно се намира.Аз си откраднах от друга кола (не VW) и си реших проблема на стария Пасат.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта