От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроника, при движение ми загрява краката много неприятно...
Колата е Пасат Б5,5
Някакви идеи? Пробвах да изключа климатроника примерно като е работил само да духа на стъклата, и така го изключвам, но нищо не се променя,пак ми топли на краката.



От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
VAG-COM и ще си каже.Най вероятно някоя клапа не е наред.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
Всичко друго работи ли му нормално?
При този климатроник за управление на въздушния поток при изгасен климатроник се използва клпата за вътрешна циркулация.Така се регулира при движение и пуснат климатроник колко силно да вее без да се влияе от въздушните потоци заради движението на автомобила.Има задача и като се изгаси климатроника да затвори притока на въздух отвън навътре с цел да не се получава тозие фект.
Иначе да...когато изгасиш климатроника клпаите застават в положение топло и веене на краката...когато го пуснеш се нагласяват както са си били.И като се прецака тази клапа (механиката (ненужно сложна) или степ-мотора) се получава така.
Виж следните неща :
-работи ли коректно клапата за вътрешна циркулация на колата?
-контролера дава ли някакв грешки - самодиагностика със задържане на Econ и вътрешна циркулация (на запалена кола понеже някои контролери не искат ако не работи двигателя).Четеш грешките и пишеш какви са били.
-ако няма грешки или не иска да се диагностицира я качи на VAG-Com и виж и живите данни на контролера - има градусите на клапата - трябва да се види мести ли се,не се ли мести.
Ако софтуерно всичко е точно махаш жабката и залягаш под таблото - с много чупки в кърста може да се види моторчето и дали управлява коректно клапата...съответно ако там е мъката те чака кофти изненада - сваля се таблото понеже на място може да се свали ама не може да се сложи.Проблем е и това,че ако самиото моторче се е предало не са много ефтини.
Не погеднах,но ако си от София и не си разбрал какво да направиш до тук ме потърси и ще я видя в сервиза -> Цък или тук - Цък
При този климатроник за управление на въздушния поток при изгасен климатроник се използва клпата за вътрешна циркулация.Така се регулира при движение и пуснат климатроник колко силно да вее без да се влияе от въздушните потоци заради движението на автомобила.Има задача и като се изгаси климатроника да затвори притока на въздух отвън навътре с цел да не се получава тозие фект.
Иначе да...когато изгасиш климатроника клпаите застават в положение топло и веене на краката...когато го пуснеш се нагласяват както са си били.И като се прецака тази клапа (механиката (ненужно сложна) или степ-мотора) се получава така.
Виж следните неща :
-работи ли коректно клапата за вътрешна циркулация на колата?
-контролера дава ли някакв грешки - самодиагностика със задържане на Econ и вътрешна циркулация (на запалена кола понеже някои контролери не искат ако не работи двигателя).Четеш грешките и пишеш какви са били.
-ако няма грешки или не иска да се диагностицира я качи на VAG-Com и виж и живите данни на контролера - има градусите на клапата - трябва да се види мести ли се,не се ли мести.
Ако софтуерно всичко е точно махаш жабката и залягаш под таблото - с много чупки в кърста може да се види моторчето и дали управлява коректно клапата...съответно ако там е мъката те чака кофти изненада - сваля се таблото понеже на място може да се свали ама не може да се сложи.Проблем е и това,че ако самиото моторче се е предало не са много ефтини.
Не погеднах,но ако си от София и не си разбрал какво да направиш до тук ме потърси и ще я видя в сервиза -> Цък или тук - Цък
- pit
- Мнения: 693
- Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
Само да уточня, долу духа само когато се движи колата и е загряла,тогава вее топло, но не принудително(не работи никаква перка) ами от насрещната струя въздух по време на движение.
" -работи ли коректно клапата за вътрешна циркулация на колата? "
Ами ако имаш предвид бутона който казва на въздуха да циркулира само вътре без да постъпва нов отвън, да работи си коректно, включва и изключва.
" -контролера дава ли някакв грешки - самодиагностика със задържане на Econ и вътрешна циркулация (на запалена кола понеже някои контролери не искат ако не работи двигателя).Четеш грешките и пишеш какви са били."
Ето това неразбрах, да запаля двигателя, да пусна климатроника, и да натисна едновременно ЕКОН и бутона за вътрешна циркулация?
Какво трябва да се случи, да ми изпише на екранчето нещо ли?Или механично да се задвижи нещо по клапите?
" -работи ли коректно клапата за вътрешна циркулация на колата? "
Ами ако имаш предвид бутона който казва на въздуха да циркулира само вътре без да постъпва нов отвън, да работи си коректно, включва и изключва.
" -контролера дава ли някакв грешки - самодиагностика със задържане на Econ и вътрешна циркулация (на запалена кола понеже някои контролери не искат ако не работи двигателя).Четеш грешките и пишеш какви са били."
Ето това неразбрах, да запаля двигателя, да пусна климатроника, и да натисна едновременно ЕКОН и бутона за вътрешна циркулация?
Какво трябва да се случи, да ми изпише на екранчето нещо ли?Или механично да се задвижи нещо по клапите?
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
[quote="pit"]Само да уточня, долу духа само когато се движи колата и е загряла,тогава вее топло, но не принудително(не работи никаква перка) ами от насрещната струя въздух по време на движение.
" -работи ли коректно клапата за вътрешна циркулация на колата? "
Ами ако имаш предвид бутона който казва на въздуха да циркулира само вътре без да постъпва нов отвън, да работи си коректно, включва и изключва.
Има един често срещан дефект на тая клапа (механична повреда в машинката състояща се в повреда на едно пластмасово зъбно колелце) при което моторчето се чува да работи а,клапата не се движи до крайни положения.При изключен климатроник трябва да е затворена на вътрешна циркулация.Обикновено се чува и характерно прещракване когато се движи клапата.(Ако го чуваш значи е сигурна работата и става дума за едни пари.)
" -работи ли коректно клапата за вътрешна циркулация на колата? "
Ами ако имаш предвид бутона който казва на въздуха да циркулира само вътре без да постъпва нов отвън, да работи си коректно, включва и изключва.
Има един често срещан дефект на тая клапа (механична повреда в машинката състояща се в повреда на едно пластмасово зъбно колелце) при което моторчето се чува да работи а,клапата не се движи до крайни положения.При изключен климатроник трябва да е затворена на вътрешна циркулация.Обикновено се чува и характерно прещракване когато се движи клапата.(Ако го чуваш значи е сигурна работата и става дума за едни пари.)
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: Пон 25 май 2009 19:01
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: 1.6
- Местоположение: SOFIA
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
Колега, когато изключиш климатроника и си го оставил на 25 градуса ще духа топло, включи го и го нагласи на най- ниската температура и след това отново го изключи!!!
Успех!!!
Успех!!!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
MNA написа:Колега, когато изключиш климатроника и си го оставил на 25 градуса ще духа топло, включи го и го нагласи на най- ниската температура и след това отново го изключи!!!
Успех!!!
Няма да му помогне...клапите си отиват в крайините положения...както и да го гаси - все едно.Това да не е парно...
По повод самодиагностиката - да,точно така.Трябва да се появи код за грешка от 3 знака - букви и цифри.Съкаш бутона за увеличаване на температурата нагоре...така минава на следващата грешка.Като стигне 444 това е и няма повече.Ако още с натискането ти даде 444 значи не е записало грешки и проблема вероятно е механичен...на което залагам и аз.
Ако е механичен трябва да се разкове таблото и да се види какво се случва - дали моторчето е счупено или има нещо по клапата..или и двете или лостчето на клапата е излязло от водача на моторчето...то и там е една порнография...
Иначе да,когато колата е на едно място или не е загряла е нормално да не вее топло.
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: Пон 25 май 2009 19:01
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: 1.6
- Местоположение: SOFIA
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
zfa159 написа:MNA написа:Колега, когато изключиш климатроника и си го оставил на 25 градуса ще духа топло, включи го и го нагласи на най- ниската температура и след това отново го изключи!!!
Успех!!!
Няма да му помогне...клапите си отиват в крайините положения...както и да го гаси - все едно.Това да не е парно...
По повод самодиагностиката - да,точно така.Трябва да се появи код за грешка от 3 знака - букви и цифри.Съкаш бутона за увеличаване на температурата нагоре...така минава на следващата грешка.Като стигне 444 това е и няма повече.Ако още с натискането ти даде 444 значи не е записало грешки и проблема вероятно е механичен...на което залагам и аз.
Ако е механичен трябва да се разкове таблото и да се види какво се случва - дали моторчето е счупено или има нещо по клапата..или и двете или лостчето на клапата е излязло от водача на моторчето...то и там е една порнография...
Иначе да,когато колата е на едно място или не е загряла е нормално да не вее топло.
Аз съм от скоро с Golf4 и при мен е по абсолютно същия начин (духа топло) След запитване къде може да е проблема, колега от форума ми каза, че за да не ми духа топло по време на движение при изключен климатроник, трябва да го изключвам по начина описан по-горе От тогава всичко е

Не съм запознат дали ще помогне при пасат но нищо няма да му коства на колегата да провери и да каже как е
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
MNA написа:zfa159 написа:MNA написа:Колега, когато изключиш климатроника и си го оставил на 25 градуса ще духа топло, включи го и го нагласи на най- ниската температура и след това отново го изключи!!!
Успех!!!
Няма да му помогне...клапите си отиват в крайините положения...както и да го гаси - все едно.Това да не е парно...
По повод самодиагностиката - да,точно така.Трябва да се появи код за грешка от 3 знака - букви и цифри.Съкаш бутона за увеличаване на температурата нагоре...така минава на следващата грешка.Като стигне 444 това е и няма повече.Ако още с натискането ти даде 444 значи не е записало грешки и проблема вероятно е механичен...на което залагам и аз.
Ако е механичен трябва да се разкове таблото и да се види какво се случва - дали моторчето е счупено или има нещо по клапата..или и двете или лостчето на клапата е излязло от водача на моторчето...то и там е една порнография...
Иначе да,когато колата е на едно място или не е загряла е нормално да не вее топло.
Аз съм от скоро с Golf4 и при мен е по абсолютно същия начин (духа топло) След запитване къде може да е проблема, колега от форума ми каза, че за да не ми духа топло по време на движение при изключен климатроник, трябва да го изключвам по начина описан по-горе От тогава всичко еи съм доволен от компетентния отговор
Не съм запознат дали ще помогне при пасат но нищо няма да му коства на колегата да провери и да каже как е
Това значи само едно - имаш си два,вазимно решаващи се проблема

- pit
- Мнения: 693
- Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
Ето това ми изписа, само тези два реда и нищо повече не се показва
4f9 00
000
Точно така са изписани, като тези две нули в дясно са в края и са по-големи от трите леви символа.
Error 4F9
Fresh Air Blower (V2) Could be wiring or the fresh air blower control module is bad.
4f9 00
000
Точно така са изписани, като тези две нули в дясно са в края и са по-големи от трите леви символа.
Error 4F9
Fresh Air Blower (V2) Could be wiring or the fresh air blower control module is bad.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
Това е грешка за мотора,който вкарва въздух в купето. Най-вероятно той си работи наред ама датчиците се лъжат понеже има въздушен поток през тялото без вентилатора да работи...при което контролера се мъчи да намали оборотите ама...не му се получава.
Ти изчисти ли я?
Ако си я изчистил и пак се появи докато колата работи на място значи не е само това проблема.
Тогава остава варианта клапата да е прецакана механично...понеже не е казало нищо за степ-мотора и.
Ти изчисти ли я?
Ако си я изчистил и пак се появи докато колата работи на място значи не е само това проблема.
Тогава остава варианта клапата да е прецакана механично...понеже не е казало нищо за степ-мотора и.
- death_valley
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 23:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
MNA написа:Колега, когато изключиш климатроника и си го оставил на 25 градуса ще духа топло, включи го и го нагласи на най- ниската температура и след това отново го изключи!!!
Успех!!!
моя пасат 5.5 е по същия начин и не мисля че има проблем някъде,според мен идеята е точно като на парното може да ти духа и на изключено положение,ако искаш да не духа изобщо пускаш климата циркулацията да е само за навътре нагласяш температурата и после спираш,каквато температура си оставил такава ще ти духа,когато се загрее ДВГ-то естествено!
- IIvanov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 18 юни 2008 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
ОТ време на време и аз го имам този поток,един колега също ми каза,че е някаква клапа....НЕ се появява всеки път...но ако ти е дразнещо....ремонтирай..
- pit
- Мнения: 693
- Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
Както ми обясни колегата zfa159 горе, изчистих грешката, за момента не се показва пак.
За това че духа топло:
По-нагоре другия колега който каза че ако го спра на студено,после духа студено,ако го спра на топло, после духа топло, оказа се абсолютно вярно!
Работил е на 25 градуса, спирам го и после си духа топло. След това пускам пак на 18 градуса и го спирам, почва да духа студена струя.
За това че духа топло:
По-нагоре другия колега който каза че ако го спра на студено,после духа студено,ако го спра на топло, после духа топло, оказа се абсолютно вярно!
Работил е на 25 градуса, спирам го и после си духа топло. След това пускам пак на 18 градуса и го спирам, почва да духа студена струя.
- kondzhagyulo
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Балчик
Re: От клапите за парното духа топло без да е пуснат климатроник
Колега, не се тревожи! И при мен положението е същото. И аз като спра кломатроника си духа съвсем слабо доловимо с зададената температура на която е работил.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта