Предна маска на В3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stef_62
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 20:36
Автомобил: VW Passat 3
Двигател:
Местоположение: Русе

Предна маска на В3

Мнениеот stef_62 » Съб 16 фев 2008 21:58


Здравейте колеги, рових се в търсачката, но не открих това за което ще питам. Искам да си сложа тунинг решетка на предната маска на В3-та за по довро охлаждане. Въпросът ми е някой да ми даде идея, как по лесно и безболезнено и най вече с какво да изрежа отвор в маската около емблемата.Благодаря.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 16 фев 2008 22:49


Ами на практика от предната маска нямаш достъп до радиатора.
М/у маската и радиатора има един въздухозаборник, който поема въздушната струя от ножа и я насочва така, че да обдухва целия радиатор и да не излиза над него неупотребявана.
Не знам как да го опиша този въздухозаборник, а и в ЕТОС-а не го намерих преди време.
Така или иначе, трябва да свалиш радиатора, за да видиш за какво ти говоря и да обмислиш вариантите.


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот Snejoky » Съб 16 фев 2008 22:50


Защо трябва да изрязваш, за да охлажда? Той Ханс си го е изчислил колко и как да охлажда. А ти свалял ли си маската, първо да видиш какво има под нея, преди да решиш да режеш? Трябва да махнеш бая пластмаси. Поне при мен е така.


Потребителски аватар
stef_62
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 20:36
Автомобил: VW Passat 3
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот stef_62 » Съб 16 фев 2008 22:55


Благодаря колега, по принцип е така, но съм виждал така направени Пасати даже гледах един така внесег от Германия, явно може и според мен върши работа особено в големите жеги се подобрява охлаждането.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 16 фев 2008 22:58


И аз съм виждал, но това според мен е вид оптичен тунинг или добре премерено затрайване от страна на тунинг-фирмите, че да, ще ти направим маска с решетка, ама и к'во от туй?
Освен пластмасите, които споменава колегата, там има и една ламаринена греда, а в дясната полвина на колата минава и въздуховода, който влиза във въздушния филтър.


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот Snejoky » Съб 16 фев 2008 22:59


Ето малко снимки, за да видиш какво има под маската.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... sc&start=0
А ако си с климатик, това отпред е радиатора на климатика / климатроника /.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Съб 16 фев 2008 23:18


stef_62 написа:в големите жеги се подобрява охлаждането.

И в големите студове-също! :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Нед 17 фев 2008 14:01


Ако правиш такова нещо, трябва да махнеш въздухозаборника от емблемата (оттам смуче въздух двигателя), обаче ако просто го махнеш лятото ще ти смуче горещ въздух (от двигателния отсек), което не е никак добре (пада мощността), алтернатива е да търсиш по моргите въздухозаборник за Б3 с климатик, или да приспособяваш нещо. Но най-добре е да си смуче от емблемата, така при висока скорост има и лек "турбо-ефект" :-).
Може и да не го махаш, но тогава няма смисъл да пробиваш вляво от емблемата освен с чисто естетична цел - въздухозаборника запушва всичко там.
Отдолу наистина има голям въздухозаборник подвеждащ въздуха от снегорина към радиатора. Не е желателно просто да го махаш - ще се влоши охлаждането при работа на място, защото отгоре и отстрани ще идва горещ въздух от двигателния отсек - вече минал през радиатора и повторно ще се засмуква. Особено ако си с късия радиатор - отляво въздуха съвсем свободно ще се "зацикля".
Вместо това трябва да направиш отвори във въздуховода аналогични на тези на отворите които ще правиш около емблемата и да ги свържеш по някакъв начин, така че въздуха отпред да "влиза" във стандартния въздуховод. Това ако направиш действително ще се подобри охлаждането, особено ако имаш и климатик. Но ще се увеличи леко челното съпротивление, при Б3 то е доста ниско именно заради липсата на решетка.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kr1s0 » Нед 17 фев 2008 14:59


не мисля че ти трябва тази опция ако не е за гъзария за нищо др не ти трябва виж снимките под маската какво има и си помисли отдолу под бронята имаш тази решетка (ако мога така да я нарека) , която е със 1 наклон нагоре да насочва въздуха към РАДИАТОРА няма смисъл добре се охлажда колата хората са го измислили


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Нед 17 фев 2008 16:11


Освен за оптичен тунинг нищо друго няма да постигнеш с изрязване на маската, най малко пък ще подобриш охлаждането :twisted:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Нед 17 фев 2008 18:18


Е, теоретично ще има леко подобрение (на скорост), тъй като оригинално въздуха прави доста "чупки" докато стигне до радиатора, и особено горната част на радиатора слабо се обдухва, особено на колите с климатик, а с този "тунинг" в горната част ще се подаде въздух.

Но разбира се и без такива изгъзици колата се охлажда отлично на скорост, даже ако термостата е повреден температурата пада на 70 градуса, така че наиситна няма много практически смисъл. :-)
Възможно е да има леко подобрение в охлаждането "на място" (на вентилатор) но едва ли ще е съществено.

Единствената полза е че колата става по-нечувствителна към чупене на "снегорина" дето насочва въздуха отдолу. :-)


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот Snejoky » Нед 17 фев 2008 20:58


Ако е за гъзария, или искаш колата ти да изглежда по-различно, виждал съм да се продават лепенки, които се лепят отпред на маската, за да изглежда, че има решетка. Аз лично не бих си залепил такова нещо!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта