


2рата влиза по - трудно
2рата влиза по - трудно
Здравейте колеги. Колата е пасат 98г тди. Искам да попитам нормално ли когато е студена колата и след като съм я оставил да поработи 3-4 мин 2рата скорост да влиза доста по-трудно. След като достигне оптимална температура на двигателя това вече не е така. Маслото на скоростната кутия съм го сменял лятото. Предварително ви благодаря.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
При всички Пасати които съм карал.. трябва малко..по-настоят
При всички Пасати които съм карал.. трябва малко..по-настоятелно да подържиш лоста на зацепване към 2-ра скорост, като е студена колата. Аз смятам че е нормално, след като при нормализиране (темпериране) на скоростната кутия нещата се оправят...
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
И аз съм така.....че и служебните - 5 на брой и те са така
Един колега беше споменал,че сипал масло Liqui Molly (или както точно се пише) и се оправили нещата.Мисля и аз да пробвам като се поопарича и ще споделя резултатите
При мен докато е студена колата прихръква като колкото повече се затопля толкова повече се подобрява и в един момент започва да си влиза като всички останали.Интересното е че е само на 2-ра.При студена кола 1-ва,3-та и т.н. нямат грижи.
Успех!

Един колега беше споменал,че сипал масло Liqui Molly (или както точно се пише) и се оправили нещата.Мисля и аз да пробвам като се поопарича и ще споделя резултатите

При мен докато е студена колата прихръква като колкото повече се затопля толкова повече се подобрява и в един момент започва да си влиза като всички останали.Интересното е че е само на 2-ра.При студена кола 1-ва,3-та и т.н. нямат грижи.
Успех!
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Оказва се че този проблем е стар колкото самата кола и не се дължи на производствен дефект, a на износване на синхронизаторите. При първоначалното потегляне превключването от първа на втора става толкова бързо че не остава време за изравняване на оборотите което неизменно води до повреждане на синхронизаторите. Изравняването на оборотите между първа и втора става най-трудно тъй като разликата е най-голяма иммено между тези две скорости. Естествено проблема се подсилва от студеното при потегляне масло. Като цяло точно този момент е предизвикателство за което и да е масло. Единствената изпитана мярка, която за съжаление е трудно приложима в забързаното ни ежедневие е да се даде на предавките малко време - което в случая означава че преди втората трябва да се покара малко на първа. Приложимо е за онези които винаги потеглят в задръстване, което пък обаче се отразява не нервите на шофьора.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Според мен не е необходимо да предприемаш някакви по-сериозни мерки спрямо синхронизаторите.
Забравих да допълня че леко подаване на газ точно преди момента на превключването на втора помага значително и се усеща втората да влиза без допълнително усилие. Ако този начин на превключване се отработи достатъчно добре просто можеш да забравиш за "проблема". А иначе това се среща при повечето марки коли. Естествено не отхвърлям идеята за поставяне на масло с по-добри качества.
Забравих да допълня че леко подаване на газ точно преди момента на превключването на втора помага значително и се усеща втората да влиза без допълнително усилие. Ако този начин на превключване се отработи достатъчно добре просто можеш да забравиш за "проблема". А иначе това се среща при повечето марки коли. Естествено не отхвърлям идеята за поставяне на масло с по-добри качества.
Последна промяна от fichtenweg на Съб 15 дек 2007 15:46, променено общо 1 път.
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Колега аз карам с Лъки Моли,проблема си остава.Няма смисъл само да сменяваш масла.Ако не си сменял скоро е добре да го сториш.zfa159 написа:И аз съм така.....че и служебните - 5 на брой и те са така
Един колега беше споменал,че сипал масло Liqui Molly (или както точно се пише) и се оправили нещата.Мисля и аз да пробвам като се поопарича и ще споделя резултатите
При мен докато е студена колата прихръква като колкото повече се затопля толкова повече се подобрява и в един момент започва да си влиза като всички останали.Интересното е че е само на 2-ра.При студена кола 1-ва,3-та и т.н. нямат грижи.
Успех!
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: При всички Пасати които съм карал.. трябва малко..по-нас
Не искам да се правя на разбирач/ то не съм и такъв/ но колегата явно има проблем- при мен влизат като часовник всички скорости! Може факта че стои в гараж/топъл/ има значение.krraynov написа:При всички Пасати които съм карал.. трябва малко..по-настоятелно да подържиш лоста на зацепване към 2-ра скорост, като е студена колата. Аз смятам че е нормално, след като при нормализиране (темпериране) на скоростната кутия нещата се оправят...

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: volodya iliev и 70 госта