проблеми с климатика - Решен

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pepperj
Мнения: 132
Регистриран на: Вто 23 окт 2007 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

проблеми с климатика - Решен

Мнениеот pepperj » Вто 26 фев 2008 19:19


здравейте колеги.значи климатика до октомври миналата година когато купих колата си ба4ка6е перфектно.ползвах го два три месеца и нямаше проблем.от ноември до сега не го бях ползвал и го пуснах и не работеше,закарах го да го замерат и нямаше фреон.вакумирахме системата сичко си е ОК.напалнихме го климата трагна идеално.на място работи около 15 мин и след това трагнах и след 5 мин спря от веднъж.върнах се фреона си е в системата но 6аибата само приплазва и не вкл. след това източихме фреона . преди малко вдигнах капака ишайбата варти на спрян климатик ???????????????????? ПОМАГАЙТЕ

Последна промяна от pepperj на Сря 27 фев 2008 16:34, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 26 фев 2008 20:08


Не си казал каква е колата точно. Шайбата се върти винаги когато се върти коляновият вал; след нея е електомагнитния съединител, който включва/изключва предаването на въртеливо движение към компресорната част. Много пъти е казвано, че климатика трябва да се пуска веднъж месечно - да се избегнат тези проблеми напролет с липса на фреон.


Потребителски аватар
pepperj
Мнения: 132
Регистриран на: Вто 23 окт 2007 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

ре

Мнениеот pepperj » Вто 26 фев 2008 20:57


колата е VW passat B4.така де тва към електромаг. съединител са зацепи постоянно, а преди 4 часа не искаше


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 26 фев 2008 21:24


Нещо електрически проблем, или пък механичен, в самия съединител ?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 27 фев 2008 12:09


Пробвай да свалиш ремъка и на ръка да въртиш шайбата - трябва да се върти съвсем леко и свободно - на лагер е.
После да въртиш самия вал (за плочата отпред) - трябва да се върти с известно усилие, но "мазно" и да се усеща че въртиш вал с бутала. Без стържене и т.н. гадни звуци.
При включване на електромагнита трябва да зацепва и вече и шайбата да върти вала.

Ако всичко по-горе е наред и вала се върти нормално - не е заклинил, а при пълна с фреон система и включване шайбата приплъзва (но не ремъка а именно връзката между шайбата и плочата), то вероятно:
- луфта между плочата и шайбата е прекалено голям -трябва да е 0.4 - 0.8 mm - мери се с хлабиномер;
- намотката на електромагнита може да е сдала - може да измериш съпротивлението й - трябва да е 3.6ома;
- може да имаш лош контакт някъде - може да замериш тока през намотката - трябва да е около 3.6 - 4.2A при 12V (неработещ двигател).

Горните данни са за компресор sanden 709, ако твоя е друг, и особено ако е друга марка може да не са актуални.

Иначе климатика трябва да се пуска и зимата отвреме на време, за по-сигурно - да се пораздвижи из системата сместа от фреон и масло.

Но дори да не си го пускал - от това не може да ти изчезне фреона. Някъде е имало теч.


Потребителски аватар
pepperj
Мнения: 132
Регистриран на: Вто 23 окт 2007 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

ре

Мнениеот pepperj » Сря 27 фев 2008 16:35


просто компресора си беше заминал.скасана шаиба,пробила намотка и т.н.


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Wish_Master » Сря 27 фев 2008 16:46


Колега, колко ти струваше ремонта? Според майстора при мен е заминала втулката на компресора и се налага освен нейното подменяне и шлайфане на цилиндърчето, който контактува с нея. Казаха ми също, че и тия втулки били скъпички (~70лв). Кажете моля според вас колко е нормалната цена за частите и долу горе за труда + пълнене.
Казаха ми някаква смешна цифра от рода на 260лв ....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: markoni0770 и 46 госта