Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
разпръскващи са за дисплеи
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
на 10mA да ли ще свети добре ?
- rototomi
- Мнения: 51
- Регистриран на: Сря 06 апр 2011 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
забравих да попитам,какъв диод да взема, колко вата или там както се казва-не сам запознат с това? за да свети добре защото сега изобщо не се забелязва
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
няма значение колко вата , важно е на какво напрежение работи и различен резистор си променяш силата на светене
- cvetomir_d_petrov
- Мнения: 9
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nova Zagora
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
и моите не светят,но на лято и след обучението,което току що проведох и е много добро съм сигурен,че ще съм много доволен.Благодаря на колегите и много км. на всички и по-ефтина нафта пожелавам.
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
здравейте.може ли някой да ми обясни или покаже как да сменя вътрешното осветление над задните врати.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
С подходящи средства става за около минута... Нашите ножове се оказаха кашкавалени,та се наложи да взема тънки отверки
Благодаря за туториала на Сашо_мц
Благодаря за туториала на Сашо_мц
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: Нед 18 юли 2010 11:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
За жалост обаче,не при всички модели,ги има тези диоди При б 5.5 са липса,нещичко
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
Ей всичко има за тия Пасати и форума е ок.
Да питам ако напрежението е 7в. Какъв требе да е резистора за да се ограничи тока и напрежението през диода ?
Тука сметнах набързо и ако - напрежението е 12В
диод с прагово напрежение 2в и ток 0.02А(20мА) излиза 500 ома. това са честосрещаните диоди с цветна светлина
има и безцветни диоди, те харчат повече- 5В някъде и тогава става 350 ома.
А понеже един колега каза че напрежението е 7В (сигурно умишлено е по ниско за да пази ламбите- по дълаг живот) тогава сметката е
- за 2В- 250 ома
- за 5В- 100 ома
Да питам ако напрежението е 7в. Какъв требе да е резистора за да се ограничи тока и напрежението през диода ?
Тука сметнах набързо и ако - напрежението е 12В
диод с прагово напрежение 2в и ток 0.02А(20мА) излиза 500 ома. това са честосрещаните диоди с цветна светлина
има и безцветни диоди, те харчат повече- 5В някъде и тогава става 350 ома.
А понеже един колега каза че напрежението е 7В (сигурно умишлено е по ниско за да пази ламбите- по дълаг живот) тогава сметката е
- за 2В- 250 ома
- за 5В- 100 ома
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
Така в събота изкарах централните духалки.
С плоски хотелиерски ножове не става !!! И колегата по горе се е усетил че не е това начинът ! Даже на единия ми се отчупи облия връх и после, понеже е много закален го точих на настолен шмиргел и едвам го заоблих. Значи ножа е як.
След като се помъчих 20 минути с тия ножове, хванах 2 прави китайски отверки (незакалени и по-добре) с квадратен профил назад (много работа са ми свършили) и ги наръгах от долу. Едната задържаше изваденото от другата. От горе наръгах 3 отверка-права обла дълга и леко закривена- за 2 минути целия модул излезе !!!
Сложих нови крушки, но ги запоих- без поене няма да стане според мене.
Едната свети като преди, а другата е по слаба.
За това снощи изчистих 16 запалки от диодите - безцветни (брато пуши яко) и имаме колекция стари запалки.
Тествах ги с 680 ома резисторче на адаптор при 12 и 7 волта и в двата случая свети силно и без да гори и грее. Спада върху диода е около 3 волта
Мисля че ще стане много добре, та мисля да махна крушките и да поставя диодите, като в клипа- там казват 560 ома да е резистора. На мене ми харесва 680 повече.
Напрежението е 11.30-11.50в при максимална яркост на таблото и сивия е + или пин 1 на буксата
С плоски хотелиерски ножове не става !!! И колегата по горе се е усетил че не е това начинът ! Даже на единия ми се отчупи облия връх и после, понеже е много закален го точих на настолен шмиргел и едвам го заоблих. Значи ножа е як.
След като се помъчих 20 минути с тия ножове, хванах 2 прави китайски отверки (незакалени и по-добре) с квадратен профил назад (много работа са ми свършили) и ги наръгах от долу. Едната задържаше изваденото от другата. От горе наръгах 3 отверка-права обла дълга и леко закривена- за 2 минути целия модул излезе !!!
Сложих нови крушки, но ги запоих- без поене няма да стане според мене.
Едната свети като преди, а другата е по слаба.
За това снощи изчистих 16 запалки от диодите - безцветни (брато пуши яко) и имаме колекция стари запалки.
Тествах ги с 680 ома резисторче на адаптор при 12 и 7 волта и в двата случая свети силно и без да гори и грее. Спада върху диода е около 3 волта
Мисля че ще стане много добре, та мисля да махна крушките и да поставя диодите, като в клипа- там казват 560 ома да е резистора. На мене ми харесва 680 повече.
Напрежението е 11.30-11.50в при максимална яркост на таблото и сивия е + или пин 1 на буксата
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
Аз преминах през тази процедура, като за съжаление не съм много впечатлен от ефекта. Първо пробвах с 3мм диод и едвам мъждееше, след което пробвах и с 5мм - долу горе същия резултат (този диод претърпя матиране и рязане на част от главата, за да видя дали ще разпръсне светлината - уви не). Вариант №3 беше с 5мм диоди, разпръскващи светлината на 180 градуса, като ефекта е по-задоволителен, но "0" във всички случаи свети много слабо. Ползвал съм 560Ом резистор, както е показано в клипчето.
Колега kossis, дали ще имаш възможност като си монтираш да направиш една снимка, за да видя дали има разлика с моите, пък аз ще ги снимам вечерта и ще постна тук как точно свети при мен.
Колега kossis, дали ще имаш възможност като си монтираш да направиш една снимка, за да видя дали има разлика с моите, пък аз ще ги снимам вечерта и ще постна тук как точно свети при мен.
Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?
Нема кво да снимам и при мене с 5 мм диод и 680 ома не свети много силно.
От едната страна свети като лампичките на крайните духалки, а от другата по слабо и '0' почти не се вижда че свети!
И с крушките пак така беше ама наопаке по близката духалка до волана беше по слабо светенето, сега е наопаке.
Се има разлика.
Не е нещо невероятно, но поне по трудно ще изгори от крушка ! Незнам дали се оправдава тоя труд ?
Ей и аз си играя доста, и рязах цоклите за по лесно поене ,ама ти ме уби бе човек !
От едната страна свети като лампичките на крайните духалки, а от другата по слабо и '0' почти не се вижда че свети!
И с крушките пак така беше ама наопаке по близката духалка до волана беше по слабо светенето, сега е наопаке.
Се има разлика.
Не е нещо невероятно, но поне по трудно ще изгори от крушка ! Незнам дали се оправдава тоя труд ?
Ей и аз си играя доста, и рязах цоклите за по лесно поене ,ама ти ме уби бе човек !
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Твоите диоди от разпръскващите светлината ли са? Ако не са, не очаквай почти никакъв ефект.
"0" мисля че свети винаги по слабо, дори с оригиналната крушка. Довечера ще се вида с приятел, на който му светят 3 от 4 крушки и ще направя сравнение, защото и мен по слабото светене на "0"та ме дразни, но може и нарочно да е направено така, за да не ти дразни очите, когато шофираш нощем.
Цоклите и аз ги срязах, но заради клипчето от "YouTube" и сега имам проблем със захващането на фасонките към духалките (само на средните за моя радост) и съответно те светят по слабо, НО като цяло снощи на тъмно като ги пуснах светеха задоволително, дори може да се каже добре. Днес ще сваля централната духалка, за да наглася фасонките и довечера ще ги снимам, като също така ще направя сравнението с тези на моя приятел.
Дали труда си заслужава... За мен да, защото много ме дразни като знам, че заводски нещо е по един начин, а при мен не е...
"0" мисля че свети винаги по слабо, дори с оригиналната крушка. Довечера ще се вида с приятел, на който му светят 3 от 4 крушки и ще направя сравнение, защото и мен по слабото светене на "0"та ме дразни, но може и нарочно да е направено така, за да не ти дразни очите, когато шофираш нощем.
Цоклите и аз ги срязах, но заради клипчето от "YouTube" и сега имам проблем със захващането на фасонките към духалките (само на средните за моя радост) и съответно те светят по слабо, НО като цяло снощи на тъмно като ги пуснах светеха задоволително, дори може да се каже добре. Днес ще сваля централната духалка, за да наглася фасонките и довечера ще ги снимам, като също така ще направя сравнението с тези на моя приятел.
Дали труда си заслужава... За мен да, защото много ме дразни като знам, че заводски нещо е по един начин, а при мен не е...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 184 госта