Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот sportul » Съб 10 дек 2011 15:42


разпръскващи са за дисплеи




Потребителски аватар
rototomi
Мнения: 51
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот rototomi » Съб 10 дек 2011 16:05


мерси!!!


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот sportul » Съб 10 дек 2011 16:37


на 10mA да ли ще свети добре ?


Потребителски аватар
rototomi
Мнения: 51
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот rototomi » Нед 11 дек 2011 12:07


забравих да попитам,какъв диод да взема, колко вата или там както се казва-не сам запознат с това? за да свети добре защото сега изобщо не се забелязва


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот sportul » Нед 11 дек 2011 12:45


няма значение колко вата , важно е на какво напрежение работи и различен резистор си променяш силата на светене


Потребителски аватар
cvetomir_d_petrov
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nova Zagora

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот cvetomir_d_petrov » Вто 07 фев 2012 16:34


и моите не светят,но на лято и след обучението,което току що проведох и е много добро съм сигурен,че ще съм много доволен.Благодаря на колегите и много км. на всички и по-ефтина нафта пожелавам. :bowdown :bowdown :bowdown :bishop :banana


doroynov
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 1:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vidin

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот doroynov » Сря 08 фев 2012 1:55


здравейте.може ли някой да ми обясни или покаже как да сменя вътрешното осветление над задните врати. :|


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот dlug » Сря 08 фев 2012 9:49




Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2118
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот Благовест » Съб 18 фев 2012 15:22


С подходящи средства става за около минута... :Mr Green Fun Нашите ножове се оказаха кашкавалени,та се наложи да взема тънки отверки 8) :mrgreen: :deal

Благодаря за туториала на Сашо_мц :да: :bowdown


dqvola_91
Мнения: 562
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 11:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот dqvola_91 » Сря 03 окт 2012 15:08


За жалост обаче,не при всички модели,ги има тези диоди :( При б 5.5 са липса,нещичко :screwy


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот kossis » Пет 16 ное 2012 9:50


Ей всичко има за тия Пасати и форума е ок. :beer :да:

Да питам ако напрежението е 7в. Какъв требе да е резистора за да се ограничи тока и напрежението през диода ?

Тука сметнах набързо и ако - напрежението е 12В

диод с прагово напрежение 2в и ток 0.02А(20мА) излиза 500 ома. това са честосрещаните диоди с цветна светлина

има и безцветни диоди, те харчат повече- 5В някъде и тогава става 350 ома.

А понеже един колега каза че напрежението е 7В (сигурно умишлено е по ниско за да пази ламбите- по дълаг живот) тогава сметката е
- за 2В- 250 ома
- за 5В- 100 ома


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот kossis » Пон 19 ное 2012 10:31


Така в събота изкарах централните духалки.

С плоски хотелиерски ножове не става !!! И колегата по горе се е усетил че не е това начинът ! Даже на единия ми се отчупи облия връх и после, понеже е много закален го точих на настолен шмиргел и едвам го заоблих. Значи ножа е як.

След като се помъчих 20 минути с тия ножове, хванах 2 прави китайски отверки (незакалени и по-добре) с квадратен профил назад (много работа са ми свършили) и ги наръгах от долу. Едната задържаше изваденото от другата. От горе наръгах 3 отверка-права обла дълга и леко закривена- за 2 минути целия модул излезе !!!

Сложих нови крушки, но ги запоих- без поене няма да стане според мене.
Едната свети като преди, а другата е по слаба.

За това снощи изчистих 16 запалки от диодите - безцветни :Mr Green Fun (брато пуши яко) и имаме колекция стари запалки.
Тествах ги с 680 ома резисторче на адаптор при 12 и 7 волта и в двата случая свети силно и без да гори и грее. Спада върху диода е около 3 волта :!:
Мисля че ще стане много добре, та мисля да махна крушките и да поставя диодите, като в клипа- там казват 560 ома да е резистора. На мене ми харесва 680 повече.

Напрежението е 11.30-11.50в при максимална яркост на таблото и сивия е + или пин 1 на буксата


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот longora » Пет 23 ное 2012 14:32


Аз преминах през тази процедура, като за съжаление не съм много впечатлен от ефекта. Първо пробвах с 3мм диод и едвам мъждееше, след което пробвах и с 5мм - долу горе същия резултат (този диод претърпя матиране и рязане на част от главата, за да видя дали ще разпръсне светлината - уви не). Вариант №3 беше с 5мм диоди, разпръскващи светлината на 180 градуса, като ефекта е по-задоволителен, но "0" във всички случаи свети много слабо. Ползвал съм 560Ом резистор, както е показано в клипчето.

Колега kossis, дали ще имаш възможност като си монтираш да направиш една снимка, за да видя дали има разлика с моите, пък аз ще ги снимам вечерта и ще постна тук как точно свети при мен.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна светлини до въздуховодите - б5! как ?

Мнениеот kossis » Пет 23 ное 2012 15:12


Нема кво да снимам и при мене с 5 мм диод и 680 ома не свети много силно.

От едната страна свети като лампичките на крайните духалки, а от другата по слабо и '0' почти не се вижда че свети!

И с крушките пак така беше ама наопаке по близката духалка до волана беше по слабо светенето, сега е наопаке.

Се има разлика.

Не е нещо невероятно, но поне по трудно ще изгори от крушка ! Незнам дали се оправдава тоя труд ?

Ей и аз си играя доста, и рязах цоклите за по лесно поене ,ама ти ме уби бе човек !


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б5 смяна светлини до въздуховодите - как ?

Мнениеот longora » Съб 24 ное 2012 12:17


Твоите диоди от разпръскващите светлината ли са? Ако не са, не очаквай почти никакъв ефект.

"0" мисля че свети винаги по слабо, дори с оригиналната крушка. Довечера ще се вида с приятел, на който му светят 3 от 4 крушки и ще направя сравнение, защото и мен по слабото светене на "0"та ме дразни, но може и нарочно да е направено така, за да не ти дразни очите, когато шофираш нощем.

Цоклите и аз ги срязах, но заради клипчето от "YouTube" и сега имам проблем със захващането на фасонките към духалките (само на средните за моя радост) и съответно те светят по слабо, НО като цяло снощи на тъмно като ги пуснах светеха задоволително, дори може да се каже добре. Днес ще сваля централната духалка, за да наглася фасонките и довечера ще ги снимам, като също така ще направя сравнението с тези на моя приятел.

Дали труда си заслужава... За мен да, защото много ме дразни като знам, че заводски нещо е по един начин, а при мен не е...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта