
Въпрос за дебитометъра (съпротивления )
- jigsaw
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Въпрос за дебитометъра (съпротивления )
Преди време имах проблем с дебитометъра, пружината му беше омекнала много и се отваряше много при ниски обороти и много повече от колкото трябва при по-високи обороти.В сервиза натегнаха пружината и се оправи определено, но тук възникна въпроса за мен като се размислих взех да се чудя от къде знаят колко да я натегнат така,че усилието на пружината да отговаря на точно определения дебит на въздуха и съответно да дава верни данни на компютъра.Все повече стигам до извода ,че е едно през гьотере натегната което пък ме тормози а и нещо разхода не ме радва особено макар ,че е в пъти по-нормален от преди това.Аз не виня момчетата от сервиза защото си давам сметка ,че няма ка да я нацелят колк ода я натегнат но пък се сетих дали няма някъде данни или някой да знае при определени обороти да речем 1000,1500,2000,2500,3000 и т.н. Какви стойности би трябвало да дава като съпротивление на изводите на базата на което да се настрои усилието на пружината.Питам защото все още имам подозрения,че се отваря повече отколкото трявба.Ако някой си е правил този експеримент да го измерва спрямо оборотите и е с читав дебитометър.Понеже този въпрос ме тормози мисля да си купя дебитометър нов и да го направя аз този експеримент и да напиша после резултатите после тук.Предполагам също, че дебитометъра за мойта кола 1.8 PB мотор 112 коня е същия като за 2Е мотор да речем, но стойностите ще са по различни поради разликата в кубатурата и количеството въздух което преминава.Разбира се тези неща само си ги мисля но н есъм убеден ,че съм н аправ път.Ще се радвам да споделите вашия опит и мисли по въпроса.Като цяло търся начин как се калибрира това животно.
- jigsaw
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ами аз до колкото знам самия дебитометър представлява резистор и като се мести клапата в зависимост от количеството въздух на някой от четирите извода се променя и съпротивлението което означава ,че съответно променя пада на напрежение към компютъра,но аз като разкача буксата няма как да измеря напрежение по скоро съпротивлвние .Поне така си мисля аз
Ако си го свалил - трябва да мериш съпротивление, което е по трудния начин, защото можеш да измери само при максимално затворен /това даже не съответства на празен ход/ и напълно отворен режим /пълна газ - максимум въздух/, няма как да уцелиш кога е за 2000 об, кога за 4000 об примерно и да видиш дали съпротивлението отговаря на табличните.
Данните ги има в AutoData програмата.
Данните ги има в AutoData програмата.
- jigsaw
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не съм го свалил.Точно това ми е идеята втори човек да подава газ на определени обороти а аз да меря като изключа буксата от дебитометара.така ще мога да симулирам някакъв поток от въздух при определени обороти и тогава да меря н аизводите.Инсталирах си Ауто дата обаче за PB мотор има само Idle Air Control(IAC) valve / Idle Speed Control (ISC) actuator - Ohm:2-10 което не съм сигурен,че го разбирам
. От 2 до 10 Ом трябва да е на празен ход може би поне аз така го разбирам.Обаче данни за съпротивленията при различните обороти няма или поне аз не намирам
Което на мен ми трябва за да проверя дали в крайна сметка тоя дебитометър работи коректно или не.Това ми е проблема за съжаление никъде не намирам данни за това.
Току що проверих в Юнитрейд цената на нов дебитометър за моя мотор
1130лв. ми обяви една кака с усмивка на уста
Направо се отчйавам не е реално това
.


Току що проверих в Юнитрейд цената на нов дебитометър за моя мотор
1130лв. ми обяви една кака с усмивка на уста



- jigsaw
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами първо моя мотор е PB не е 2Е но мисля че разлика в дебитометрите няма.Напрежението между 3 и 4 пин на буксата е около 5V което е в границите.Съпротивлението между 4 пин и маса е 0Ом което също е както трябва.Като цяло според Аутодата параметрите са точни и съвпадат с показанията.Единственото което обаче не е наред е,че му е много омекнала пружината на напорната клапа и се отваря много при иначе ниски обороти което лъже компютъра,че мотора е натоварен и пуска повече бензин( държи инжекторите по-дълго време отворени) което пък ми вдига разхода.Не знам по какво да се ориентирам до колко да натегна пружината за да може клапата да се отваря колкото трявба нито повече нито по-малко.Ако я натегна много нямя да се отваря достатчно много и компютъра няма да пусне достатъчно бензин при по-високите обороти и колата ще глъхне.Ако е по-малко натегната пък се получава обратното както сега е при мен и ще вдига разхода тоест ще пуска повече бензин отколкто трявба при съответните обороти.Абе много лошо с тоя дебитометър той май се оказва доста крайъгален камък за VW и доста проблемна част от която пък адски много зависи разхода ,вървенето и като цяло перформанса н адвигателя.
Абе ще се мъча нещо обаче няма изгледи да успея да напасна заводската настройка и май само нов ще оправи нещата.
А сега и аз го намерих в Аутодата за 2E мотор параметрите това за което ти говориш но за PB не са дадени явно не същия и дебитометъра или просто компютъра на 2E управлява нещата по по-различен начин отколкото при PB мотор.

А сега и аз го намерих в Аутодата за 2E мотор параметрите това за което ти говориш но за PB не са дадени явно не същия и дебитометъра или просто компютъра на 2E управлява нещата по по-различен начин отколкото при PB мотор.
Вероятно има разлика между моторите няма как.
Но идеата е, че при някакви обороти примерно 2000 об трябва да има някакво съпротивление на дебитомера, което да дава пад на напрежение с някаква стойност - именно тази стойност трябва да се опитваш да докараш докато твой познат държи 2000 об, а ти мериш пада на напрежение и стягаш или отпускаш пуржината за да докараш този волтаж. Стига да намериш данните за твоя мотор при колко оборота на мотора, на дебитомера какъв пад на напрежение има.
Но идеата е, че при някакви обороти примерно 2000 об трябва да има някакво съпротивление на дебитомера, което да дава пад на напрежение с някаква стойност - именно тази стойност трябва да се опитваш да докараш докато твой познат държи 2000 об, а ти мериш пада на напрежение и стягаш или отпускаш пуржината за да докараш този волтаж. Стига да намериш данните за твоя мотор при колко оборота на мотора, на дебитомера какъв пад на напрежение има.
- jigsaw
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Няма Ламбда сонда тоя мотор няма и катализатор.Това което има е дебитометър с датчика за температурата на въздуха и синия датчик на тройника за температурата на охлаждащата течност ей тия две неща правят тия магарий, но деботометъра е проблема в случая.Синия датчик го мерих, съпротивленията които дава спрямо температурата на течноста са коректни.Ще го мисля нещо и ще действам,че няма какво да чакам няма да се оправи само то е ясно ама и по 15/100 ми гори и това не се трае.
- jigsaw
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колега и аз в момента съм в процес на търсене на дебитометър обаче не от Юнитрейд,че там ми поискаха 1130 лв и направо ми се зави свят като ми казаха.В момента търся начин да ми проверят в Германия или Австрия колко струва защото имам подозрения ,че там цената ще е много по приемлива ,просто не вярвам че струва толкова много а за фирми не съм чул които да го правят.Ако търсиш втора употреба според мен ще има по моргите обаче за мен това е много рисковано защото не знаеш колко ще искара ако ваобще работи като хората, гаранция няма никаква.Иначе в eBay някакъв австриец го продаваше за 2Е мотор ама колко работи никой не знае.
Ето ти линк да го поледнеш http://cgi.ebay.at/Luftmassenmesser-VW- ... dZViewItem
Ето ти линк да го поледнеш http://cgi.ebay.at/Luftmassenmesser-VW- ... dZViewItem
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта