:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Въпрос за дебитометъра (съпротивления )

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Въпрос за дебитометъра (съпротивления )

Мнениеот jigsaw » Нед 09 мар 2008 16:36


Преди време имах проблем с дебитометъра, пружината му беше омекнала много и се отваряше много при ниски обороти и много повече от колкото трябва при по-високи обороти.В сервиза натегнаха пружината и се оправи определено, но тук възникна въпроса за мен като се размислих взех да се чудя от къде знаят колко да я натегнат така,че усилието на пружината да отговаря на точно определения дебит на въздуха и съответно да дава верни данни на компютъра.Все повече стигам до извода ,че е едно през гьотере натегната което пък ме тормози а и нещо разхода не ме радва особено макар ,че е в пъти по-нормален от преди това.Аз не виня момчетата от сервиза защото си давам сметка ,че няма ка да я нацелят колк ода я натегнат но пък се сетих дали няма някъде данни или някой да знае при определени обороти да речем 1000,1500,2000,2500,3000 и т.н. Какви стойности би трябвало да дава като съпротивление на изводите на базата на което да се настрои усилието на пружината.Питам защото все още имам подозрения,че се отваря повече отколкото трявба.Ако някой си е правил този експеримент да го измерва спрямо оборотите и е с читав дебитометър.Понеже този въпрос ме тормози мисля да си купя дебитометър нов и да го направя аз този експеримент и да напиша после резултатите после тук.Предполагам също, че дебитометъра за мойта кола 1.8 PB мотор 112 коня е същия като за 2Е мотор да речем, но стойностите ще са по различни поради разликата в кубатурата и количеството въздух което преминава.Разбира се тези неща само си ги мисля но н есъм убеден ,че съм н аправ път.Ще се радвам да споделите вашия опит и мисли по въпроса.Като цяло търся начин как се калибрира това животно.




Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jigsaw » Пон 10 мар 2008 9:28


Колеги никой ли няма идея за какво говоря :roll:


Потребителски аватар
Huse
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Huse » Пон 10 мар 2008 9:58


Мисля че се мери пада на напрежение по време на работа на мотора, при празен ход примено за 2Е е 0.9V, после при 2000 об и т.н.


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jigsaw » Пон 10 мар 2008 12:18


ами аз до колкото знам самия дебитометър представлява резистор и като се мести клапата в зависимост от количеството въздух на някой от четирите извода се променя и съпротивлението което означава ,че съответно променя пада на напрежение към компютъра,но аз като разкача буксата няма как да измеря напрежение по скоро съпротивлвние .Поне така си мисля аз


Потребителски аватар
Huse
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Huse » Пон 10 мар 2008 14:43


Ако си го свалил - трябва да мериш съпротивление, което е по трудния начин, защото можеш да измери само при максимално затворен /това даже не съответства на празен ход/ и напълно отворен режим /пълна газ - максимум въздух/, няма как да уцелиш кога е за 2000 об, кога за 4000 об примерно и да видиш дали съпротивлението отговаря на табличните.

Данните ги има в AutoData програмата.


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jigsaw » Пон 10 мар 2008 20:56


Не съм го свалил.Точно това ми е идеята втори човек да подава газ на определени обороти а аз да меря като изключа буксата от дебитометара.така ще мога да симулирам някакъв поток от въздух при определени обороти и тогава да меря н аизводите.Инсталирах си Ауто дата обаче за PB мотор има само Idle Air Control(IAC) valve / Idle Speed Control (ISC) actuator - Ohm:2-10 което не съм сигурен,че го разбирам :( . От 2 до 10 Ом трябва да е на празен ход може би поне аз така го разбирам.Обаче данни за съпротивленията при различните обороти няма или поне аз не намирам :( Което на мен ми трябва за да проверя дали в крайна сметка тоя дебитометър работи коректно или не.Това ми е проблема за съжаление никъде не намирам данни за това.

Току що проверих в Юнитрейд цената на нов дебитометър за моя мотор
1130лв. ми обяви една кака с усмивка на уста :shock :evil: Направо се отчйавам не е реално това :cry: .


Потребителски аватар
Huse
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Huse » Вто 11 мар 2008 16:18


Аха, а самия дебитомер отворен ли е, ако имаш достъп до изводите направо мери напрежението, чак да изкарваш буксата в движение е мисля малко опасно.
Ами за 2Е има за напреженията какви трябва да са при определени обороти в аутодата, може да ги напиша тук по някое време.


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jigsaw » Вто 11 мар 2008 16:45


Ами първо моя мотор е PB не е 2Е но мисля че разлика в дебитометрите няма.Напрежението между 3 и 4 пин на буксата е около 5V което е в границите.Съпротивлението между 4 пин и маса е 0Ом което също е както трябва.Като цяло според Аутодата параметрите са точни и съвпадат с показанията.Единственото което обаче не е наред е,че му е много омекнала пружината на напорната клапа и се отваря много при иначе ниски обороти което лъже компютъра,че мотора е натоварен и пуска повече бензин( държи инжекторите по-дълго време отворени) което пък ми вдига разхода.Не знам по какво да се ориентирам до колко да натегна пружината за да може клапата да се отваря колкото трявба нито повече нито по-малко.Ако я натегна много нямя да се отваря достатчно много и компютъра няма да пусне достатъчно бензин при по-високите обороти и колата ще глъхне.Ако е по-малко натегната пък се получава обратното както сега е при мен и ще вдига разхода тоест ще пуска повече бензин отколкто трявба при съответните обороти.Абе много лошо с тоя дебитометър той май се оказва доста крайъгален камък за VW и доста проблемна част от която пък адски много зависи разхода ,вървенето и като цяло перформанса н адвигателя. :roll: Абе ще се мъча нещо обаче няма изгледи да успея да напасна заводската настройка и май само нов ще оправи нещата.

А сега и аз го намерих в Аутодата за 2E мотор параметрите това за което ти говориш но за PB не са дадени явно не същия и дебитометъра или просто компютъра на 2E управлява нещата по по-различен начин отколкото при PB мотор.


Потребителски аватар
Huse
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Huse » Вто 11 мар 2008 18:07


Вероятно има разлика между моторите няма как.
Но идеата е, че при някакви обороти примерно 2000 об трябва да има някакво съпротивление на дебитомера, което да дава пад на напрежение с някаква стойност - именно тази стойност трябва да се опитваш да докараш докато твой познат държи 2000 об, а ти мериш пада на напрежение и стягаш или отпускаш пуржината за да докараш този волтаж. Стига да намериш данните за твоя мотор при колко оборота на мотора, на дебитомера какъв пад на напрежение има.


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jigsaw » Вто 11 мар 2008 18:50


Да и аз точно такава идея имам от самото начало но никъде няма дадени такива данни и като нямам база за сравнение... нищо не правя :? Но така или иначе този разход не се трае и ще я натягам пък каквото стане нямам друг избор за съжаление


Потребителски аватар
Huse
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Huse » Вто 11 мар 2008 20:23


А за разхода неможе да си сигурен, че е само от дебитомера, незнам дали твоя мотор има ламбда сонда, но ако има най вероятно е от него големия разход, поразрови се в търсачката на форума за тая сонда.


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jigsaw » Сря 12 мар 2008 0:28


Няма Ламбда сонда тоя мотор няма и катализатор.Това което има е дебитометър с датчика за температурата на въздуха и синия датчик на тройника за температурата на охлаждащата течност ей тия две неща правят тия магарий, но деботометъра е проблема в случая.Синия датчик го мерих, съпротивленията които дава спрямо температурата на течноста са коректни.Ще го мисля нещо и ще действам,че няма какво да чакам няма да се оправи само то е ясно ама и по 15/100 ми гори и това не се трае.


lucks
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 12 мар 2008 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lucks » Сря 12 мар 2008 10:05


А знаете ли откъде може да се поръча такъв дебитомер (за 2Е) втора употреба? Цената в Унитрейд е главозамайваща. :(
Чувал съм, че има фирми, на които можеш да си поръчаш части и ги носят?

помогнете :)


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jigsaw » Сря 12 мар 2008 12:42


Колега и аз в момента съм в процес на търсене на дебитометър обаче не от Юнитрейд,че там ми поискаха 1130 лв и направо ми се зави свят като ми казаха.В момента търся начин да ми проверят в Германия или Австрия колко струва защото имам подозрения ,че там цената ще е много по приемлива ,просто не вярвам че струва толкова много а за фирми не съм чул които да го правят.Ако търсиш втора употреба според мен ще има по моргите обаче за мен това е много рисковано защото не знаеш колко ще искара ако ваобще работи като хората, гаранция няма никаква.Иначе в eBay някакъв австриец го продаваше за 2Е мотор ама колко работи никой не знае.
Ето ти линк да го поледнеш http://cgi.ebay.at/Luftmassenmesser-VW- ... dZViewItem


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 12 мар 2008 20:35


[quote="Huse"]Мисля че се мери пада на напрежение по време на работа на мотора, при празен ход примено за 2Е е 0.9V, quote]

Така е .Същият дебитомер го има и на 2,0л TS и там съм мерил напрежение 0,9-0,95В при мъркащ мотор на 900 об.при регулиране.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта