Въпрос за ксенони на Б3!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
hristov_GL
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Въпрос за ксенони на Б3!

Мнениеот hristov_GL » Пет 14 мар 2008 15:59


здравейте ,смених си ксеноните от двойни би към единични би с електромагнитен плъзгач.Обаче имам проблем с настройката на фаровете ,като ги дам много нагоре и ми стават перфектни дългите ,ама пък ми светкат отсрещните като мина на къси.Като ги сваля не ми светкат ,ама пък късите ми стават бая къси.Има една преграда която се движи с крушката напред и назад и си мисля ако мога да я извадя и да я скася съвсем малко при плезгане на крушката назад ,за дълги ще се отваря по голяма дупчица за светлината ??? какво мислите

п.п. ето това е крушката ,с разликата че тези са 6000К а моите са 8000КИзображение

надявам се виждате това което е зад крушката черното ,за него става дума ! скъсявам го от горната страна и го слагам и така като мръдне крушката ще може да се открива повече отколкото сега.




apostol
Мнения: 126
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 23:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот apostol » Съб 15 мар 2008 0:49


ще се сетиш,но по-късно,че този тип фарове(с набраздено отвътре стъкло) не стават за газоразрядни лампи-те разпръскват светлина с много повече лумени и затова се нуждаят от френелова леща-тя концентрира светлината в сноп-така,че да не пречи на другите.ако фара е с гладко стъкло нещата заприличват горе-долу.фаровете с набраздено стъкло пречупват светлината и се получават едни разсейки.......плюс това рефлектора на твоя фар е направен така,че с 1 крушка да има къса и дълга светлина-насочена от крушката така,че да се отрази в рефлектора и да освети в желаната посока-затова в крушката(халогенната)има миниатюрен рефлектор за дългата светлина-загледай се.в ксеноновата крушка това го няма(опитали са се с процепа,но без успех).така,че с този фар няма да имаш къси и дълги едновременно,а само едните(както го настроиш).успех,приятелю.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Съб 15 мар 2008 10:17


аз бих ги настроил на средно кьси .кьсите да са малко по-дьлги от нормалните кьси а дьлгите нека си светят
крушките не ги пипаи


Потребителски аватар
hristov_GL
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот hristov_GL » Съб 15 мар 2008 12:13


мерси за изчерпателния отговор ! ще видя какво мога да направя ,ако примерно взема и изрежа огледално стъкло и го залепя над дабраздената част на рефлектора оправя ли се работата ???? мислех си по този начих да си направя кристални рефлектори.... ама май темата отива към раздел направи си сам...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 15 мар 2008 13:03


apostol написа:ще се сетиш,но по-късно,че този тип фарове(с набраздено отвътре стъкло) не стават за газоразрядни лампи-те разпръскват светлина с много повече лумени и затова се нуждаят от френелова леща-тя концентрира светлината в сноп-така,че да не пречи на другите.


apostol извинявай пич-далеч съм от мисълта че всичко съм видял ама до момента фар с френелова леща, дето ти е толкова любима и навсякъде я спрягаш не съм видял.

ФРЕНЕЛОВА (ФРЕЗНЕЛОВА) ЛЕЩА:

1. В общия случай - сложно профилирана стъклена или прозрачна пластмасова пластина, върху едната страна на която са образувани участъци с триъгълно (клиноподобно) сечение или множество цилиндрични лещи, фокусиращи или разсейващи светлината по различен начин (като профилираните стъкла на автомобилните фарове).

2. Стъклена или пластмасова прозрачна пластина, върху едната страна на която са профилно образувани концентрични сегменти с триъгълно напречно сечение, но с различен наклон на повърхностите си, според отдалечеността им от центъра - вижте схемата.


Изображение
Увеличен вид на концентричните профили на френелова леща -
диаметрален разрез



Ако перпендикулярно върху пластината попада успореден светлинен сноп, то концентричните профилни сегменти ще го пречупят така, че лъчите ще се съберат в един фокус.
Пречупването обаче не е с добро фокусиране и е налице известна дисперсия, поради което фокусът е размазан, т.е. тези лещи (в общия случай) не са способни да построят качествен образ на някакъв обект. Въпреки това те имат предимството, че не притежават сферична аберация, тъй като нямат силно изпъкнали или вдлъбнати повърхности. По тази причина нерядко фокусните им разстояния са съизмерими или дори по-къси от диаметрите им, т.е. с F/D около или под единица! Това ги прави удобни за използване като елементи в осветителната оптика на някои прожекционни уреди, например под голямото стъкло на шрайб-проекторите има пластмасова френелова леща, кондензираща светлината от лампата. Френелови лещи се използват и на места, където не се изисква пълно фокусиране - например в огледално-рефлексните визьори на много фотоапарати. В тях френеловата леща е долепена до матово стъкло и така се заместват дебелите плоско-изпъкнали матирани лещи, влагани във визьорите на старите SLR-фотоапарати.

взето от:http://markishki.hit.bg/dictionary/F4.htm

така че в смисъла на френелова леща в случая е къдравото стъкло на фара.
предлагам да попрочетеш повече за конструкцията на фаровете.
ако нещо за това не ти е ясно-питай yossarian човека е експерт.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: VWPASSATGL и 77 госта