


проблем с таблото на пасат б3
- vankata09
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
проблем с таблото на пасат б3
здравейте маниаци..)) имам интересен проблем с таблото на пасат б3 1992г: не ми работи нищо по него ,с изключение на -скоростомер и километраж,осветление на таблото и лампа за дълги светлини/за къси не свети/,имам и оборотомер който също умря..(( предполагам че е някоя разместена букса ,но проверих всички които са на кормилото-добре си стоят,в таблото с бушоните ...-всичко си е един сравнително контролиран хаос без врапиращи изгледи..) но..шиб...то табло така и не иска да свети,на всичко отгоре и динамото ми не пуска в началото нормалното напрежение -около 14 волта а близо 12,5-12,8в...след като дам газ до 3-3500 оборота се вдига до 13,7 в...провирих му кабелите до акумул. почистих му клемите и смених реле регулатора с четките..същата работа..! какво става??и дали има връзка между двете неща..??? аз не вярвам ,но вие може да знаете..?????
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Като цяло има връзка!
Открих го на собствен гръб и после, като попитах тук, потвърдиха
Възбуждането на генератора минава през резистор в таблото!
Относно самото табло: Сваля ли го, за да погледнеш дали е добре вкаран куплунга отзад?
Ако е вкаран хубаво, то значи разглабяш платката и почваш да търсиш студени спойки. Най-често проблема е по спойките на самия куплунг, защото се разбиват от вибрациите.
Открих го на собствен гръб и после, като попитах тук, потвърдиха

Възбуждането на генератора минава през резистор в таблото!

Относно самото табло: Сваля ли го, за да погледнеш дали е добре вкаран куплунга отзад?
Ако е вкаран хубаво, то значи разглабяш платката и почваш да търсиш студени спойки. Най-често проблема е по спойките на самия куплунг, защото се разбиват от вибрациите.
- vankata09
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ел. проблем
radotom написа: Сваля ли го, за да погледнеш дали е добре вкаран куплунга отзад?
забравих да спомена че пробвах с друго табло и ефекта на него беше същият като на моето..((..иначе всичко по колата работи ..
- vankata09
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
проблема
..да свалях и пробвах няколко пъти куплунга отзад ..мисля че е добре хванат..
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
а бе де твоя късмет , баш по празниците да се занимаваш .... иначе това твоето ми прилича на проблем с самия куплунг ...защото разни такива простотии имах самия аз ( има тема ) и хората ( niksi
) ми даде акъла да си презапоя щифтовете на таблото или самият куплунг да се провери ...сега ...ти си сменял с друго табло - изводът е , че щом ти се повтаря всичко и с него , най вероятно твоето е здраво , а имаш проблем с връзките около него ( няма логика 2 табла да са се развалили точно по един и същи начин ) затова дерзай ..... куплунга ( той може да щрака чисто , ама някой пин да не контактува ) може да се е ракачило нещо във него и нещо около него ...така ми се струва цялата работа
Успех !!



Успех !!

- vankata09
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ре
днес реших да си поиграя с пасатора отново и какво установих: при запалване на колата -на тънкия кабел на генератора -Д+ няма никакво напрежение, на дебелия кабел -В+ напреж.=11,6в./т.е. акумулатора се разрежда/,а на таблото -отново никакви признаци на живот.след подаване на газ до около 3000-3500 оборота -напр. на дебелия кабел - В+ стана на 13,95 в а на Д+ /тънкия/ = 14,15в -т.е.-горе доло нормално,НО на тъблото -отново не светеше нищо освен гореспоменатите..(((.проследих плюса от Д+ дали стига до таблото /както е даден на схемата -на извод Т28/16 на таблото/-стига т.е. има напреж.=14.10в ,но шибаното табло продължава да не свети!!! питам ..ЗАЩО НЕ ЗАРЕЖДА ГЕНЕРАТОРА ВЕДНАГА след старта ,а са му нужни повече обороти/дали не се отпушва някой диод така??/ и за какво служи кондензатора който е забит на генератора ?? и ..естесвенно -някой да има друга идея за таблото??????..мерси предварително! 

-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
генератора
изкараи синия кабел от генератора и го замаси ако всичко е наред с таблото лампата за генератора триабва да светне,ако не ти работят и уредите мойесх да си провериш бушоните,ако пак ти светне лампата за генератора то значи генератора ти е за ремонт.Ако имаш оште въпроси
0885432922
0885432922
- vankata09
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ре
някой може ли да къде в колата се намира резистора нарисуван паралелно на лампата за зареждане на акумулатора / лампа 17/?? нарисуван е като бушон,но няма никакви означения(((((( в таблото няма бушон ,а ако е бушон - то той не е от означените в монтажния блок..((( помагайте че вече изпуших..(((
- Manolov
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 16:02
- Автомобил: Seat Inka
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: ре
vankata09 написа:някой може ли да къде в колата се намира резистора нарисуван паралелно на лампата за зареждане на акумулатора / лампа 17/?? нарисуван е като бушон,но няма никакви означения(((((( в таблото няма бушон ,а ако е бушон - то той не е от означените в монтажния блок..((( помагайте че вече изпуших..(((
Колега провери дали всички + и - който влизат в таблото ги има и как са ти масите към купето.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: ре
vankata09 написа:някой може ли да къде в колата се намира резистора нарисуван паралелно на лампата за зареждане на акумулатора / лампа 17/?? нарисуван е като бушон,но няма никакви означения(((((( в таблото няма бушон ,а ако е бушон - то той не е от означените в монтажния блок..((( помагайте че вече изпуших..(((
Не съм видял въпроса...

Този резистор (всъщност при мен са 2 в паралел) е жичен и за това е нарисуван като предпазител.
Свали таблото и проследи пистите от светодиода за генератора. Резиторите са м/у него и стабилизатора на напрежение. С керамичен корпус, мисля- 2W
За оборотомера... не беше ли от бобината?

При дизелите знам, че е от генератора, ама на моя.. виж... не съм поглеждал...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kr1s0o и 37 госта