Лампата за маслото на двигателя присветва при палене-ОПРАВЕН

Техническа и сервизна информация за Passat
pepster1980
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Лампата за маслото на двигателя присветва при палене-ОПРАВЕН

Мнениеот pepster1980 » Съб 02 фев 2008 22:50


Здравейте, притежавам VW Passat 1.9 TDI 1999г., 110 к.с. Преди седмица ми смениха термостата и оттогава се случва следното: понякога (не всеки път), при запалване на двигателя, лампата за маслото премигва няколко пъти в жълто и след това угасва. Даже в някои от тези случаи ми излиза и съобщение на дисплейчето под километража, но съобщението е на италиански и незнам какво значи - "sens. olica officina".... проверих онзи ден маслото, но то си е наред - на максимума е - Bisco 3000 15W50... някой да знае от къде може да е проблема - дали датчика се бърка, припомня ми че трябва да си сменям маслото или нещо друго..... този "феномен" се проявява и при топъл и при студен старт.....
е... днес смених маслото - сипах му Keutenkuller 10W60.... мисля че е добро.... но лампичката продължава да мига като запаля - интересното е че мига веднага след запалването, но не в стандартната червена светлина, а в жълта..... и мига точно 5 пъти и след това гасне.... мисля си вече че е от компютъра, в понеделник ще ида да го изчистя - щото като съм сменявал масло, не съм го нулирал... вие как мислите...? Благодаря ви предварително!

Последна промяна от pepster1980 на Вто 05 фев 2008 10:43, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 03 фев 2008 11:15


Жълта лампа означава ниско ниво на маслото (всъщност и други работи де), но това като свети постоянно. Щом мига, значи е нещо по-особено. Звуков сигнал чува ли се ? Надписа на италиански е на текстовия дисплей, а на този за километрите пише ли нещо (в момента на палене) ?
Нулирането можеш да си го направиш и сам - при изключен контакт натискаш и задържаш бутона за нулиране на "дневния" километраж, след това даваш на контакт и пускаш бутона. След това завърташ надясно бутона за настройка на часовника (минутите), и махаш контакта. Ако си действал правилно, дневния километраж не е нулиран (т.е. показва си пак колкото е показвал преди тази операция). Езика на текстовия дисплей мисля че може да се сменя с VAG-COM (с него също може да се нулира напомнянето за маслото, както и да се настрои след колко хиляди км да се появи отново).
Нещо много гъсти масла ползваш - в тропиците и екватора ли се движиш, или много зор вижда двигателят ?


pepster1980
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот pepster1980 » Нед 03 фев 2008 11:25


да, предишното масло наистина беше по-гъстичко..... иначе съм привърженик на спокойното каране и двигателят много рядко вижда повече 2500 оборота.... интересното е, че това премигване - точно пет пъти при палене с жълт, а не с червен цвят се проявява най-често при загрят двигател..... тази сутрин и вчера сутринта, когато колата беше студена не се прояви, а се прояви в последствие, когато вече беше загряла..... тази сутрин също проверих нивото на маслото сутринта - на максимума си е и това е..... звуков сигнал при мигането не се чува, освен когато на дисплея излезе това съобщение - sens olica officina.... но и това съобщение се проявява много рядко..... обикновеного има само премигването..... и след това нищо.... иначе колата си върви перфектно, няма никакви признаци за неизправност...... възможно ли е датчика да се е сбъркал.... вси пак почна да ми излиза след като смених термостата - да не би като са бъркали, нещо да са го разръчкали.... Къде в Монтана мога да отида според вас за една диагностика - не бих искал да си се правя сам на майстор? Имаме сервиз на Бош - там правят компютърна диагностика.... ама ако знаете по-добро място?

П.С. за буто на за дневния километраж - имаш предвид бутона отдолу на лостчето за чистачките ли? - това което регулира нулирането на текстовия дисплей.....?

Последна промяна от pepster1980 на Нед 03 фев 2008 11:33, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 03 фев 2008 11:32


Има един монтански съфорумец - dani_94 - ако искаш го посети. Възможно е при смяната на термостата да е разбутано нещо по датчика, или кабелите му. За пореден път пиша, че датчика за масло не е поплавък, а мери комбинацията температура-вискозитет-ниво. Което пък е още една причина да се ползва не какво да е масло. Потърси и тези, които са сменяли термостата - щом проблема се е появил след тяхната намеса.
Лампата има два цвята на светене - жълт, за ниско ниво (и/или висока температура, и/или лош вискозитет), и червен - ниско налягане.
За бутоните имам предвид тези двата на таблото с километража - десен (работи на натискане, нулира дневния километраж), и ляв, работи на завъртане - наляво мести часовете, надясно - минутите.


GoPlay
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 26 май 2006 18:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот GoPlay » Нед 03 фев 2008 17:54


колеги и аз имам подобен проблем колата е ибиза 1.9 тди аху мотор нямам жълта лампа, но при палене ми мига червената от 2 до 3 пати това става при всяко палене чудно ми и на мен защо така се получава... :shock


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Лампата за маслото на двигателя присветва при палене?!

Мнениеот yossarian » Нед 03 фев 2008 19:07


pepster1980 написа:
... Bisco 3000 15W50...

... Keutenkuller 10W60...

...мисля че е добро...


И двете масла са твърде гъсти. Особенно второто е много подходящо за двигатели с въздушно охлаждане като Porsche 911

За твоя двигател маслата са:

Всесезонни с нисък вискозитет - VW 505.00 и VW 501.00 и двете норми трябва да са посочени на опаковката
или
Всесезонни - VW 505.00


pepster1980
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот pepster1980 » Нед 03 фев 2008 19:54


ами.... може би, ама тези уж ги гледах по каталог - препоръчваха ми иначе 10W40 на Bisco.... но после ми казаха че това ще е по-добре.... както и да е, с първото минах 7200 км без никакви подобни проблеми.... не съм сигурен, че е от самото масло - по-скоро ме навежда за датчика.... а възмоно ли е да е за друг вид масло - на хидравликата или скоростната кутия....? на хидравликата го гледах - добре си е.... вие как мислите?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 03 фев 2008 20:12


Не, тези масла са двигателни. За хидравликата и скоростната кутия са по-други.


pepster1980
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот pepster1980 » Нед 03 фев 2008 20:16


имам предвид светенето на лампата... да е за друг вид масло...


pepster1980
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот pepster1980 » Вто 05 фев 2008 10:42


Колеги, оправих се... оказа се окисление на датчика за температура на маслото... :wink: :D Благодаря много на всички за съветите и коментарите!


Потребителски аватар
bu4komobil
Мнения: 804
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Труро

Мнениеот bu4komobil » Пет 21 мар 2008 10:57


GoPlay написа:колеги и аз имам подобен проблем колата е ибиза 1.9 тди аху мотор нямам жълта лампа, но при палене ми мига червената от 2 до 3 пати това става при всяко палене чудно ми и на мен защо така се получава... Shocked

аз имам точно същия проблем-при стартиране на студен двигател,лампата на маслото премигва 2-3 пъти преди да угасне,но само когато мотора е студен.и докато угасне лампата мотора работи странно чува се нещо като леко чукане сякаш повдигачи? :roll:


pepster1980
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот pepster1980 » Пет 21 мар 2008 11:35


ама червено ли мига или жълто...?! Ако е червено най-добре веднага отиди в сервиз да ти прегледат маслената помпа и двигателя.... доколкото разбрах от сервизи и от форума, червения цвят на лампата означава ниско налягане на маслото и ниско количество.... жълтата е за температурата на маслото....


Потребителски аватар
bu4komobil
Мнения: 804
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Труро

Мнениеот bu4komobil » Съб 22 мар 2008 0:23


аз имам само червена лампа за маслото



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта