Мнение за ремонт на Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
kms
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнение за ремонт на Б4

Мнениеот kms » Пон 24 мар 2008 14:00


Здравейте, от 1 седмица и 1 ден съм горд собственик на Пасат Б4, Комби, 1.6i, 1996 год. Четох денонощно (изтекоха ми очите :D ) почти всички теми за Пасат. Тъй като Пасат-а ми е подарък, съм решил да сменя доста части. Искам да си го стегна много добре. Това което прочетох тук е, че Вие бихте направили следното:

1. Смяна на масло и маслен филтър
2. Агренажен ремък с обтягаща ролка
3. Предни и задни дискове и накладки
4. Задни лагери /ако има и предни, значи и тях/
5. Смяна на спирачна течност
6. Смяна на охладителна течност
7. Смяна на масло в скоростната кутия
8. Ремонт на стартера /като паля се чува едно стържене, а по някои път не пали от първия път/
9. Смяна на горивен и въздушен филтър
10. Маншони на каретата и кормилна рейка
11. Свещи
12. Ремък на алтернатор
13. Ремък на климатика
14. Ремък на хидравликата
15. Филтър на климатика
16. Предни и задни амортисьори, с парохоловители и шокови тампони.

Ами това е. Ако съм пропуснал нещо, моля пишете. Бих се радвал ако споделите кой марки са най-добри за съответната част.

Друго което ми направи впечатление е, че парното духа много слабо. Врътката като е на 3 едвам се усеща. Може ли да се отстрани това и как?

За другите ми въпроси намерих отговори във форума.

Поздрави на всички и безаварийно шофиране.




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 24 мар 2008 14:40


Освен задни лагери има и предни, но моето мнение е ако са здрави да не ги сменяш. А за парното има няколко възможности. Може да е стар филтъра, може клапите да не уплатняват добре, държачите на жилата да са счупени, може копчето да прави проблеми. За този проблем има писано много.

п.с. Честито и :welcome_to_group


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Пон 24 мар 2008 14:41


Winner25 написа:Освен задни лагери има и предни, но моето мнение е ако са здрави да не ги сменяш...

напълно подкрепям Winner25


kms
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kms » Пон 24 мар 2008 15:05


Благодаря Ви. За лагерите разбрах и ще Ви послушам. За парното търсих много във форума ама нищо не намерих /иначе нямаше да ви питам :wink: /. Ще потърся пак.


Потребителски аватар
markovgolf
Мнения: 149
Регистриран на: Съб 25 ное 2006 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен - София

Re: Мнение за ремонт на Б4

Мнениеот markovgolf » Пон 24 мар 2008 15:30


Кабели- БЕРУ-100лв.
Свещи- NGK -BKUR5-ET-50лв.
Дистриб. капачка и палец - БОШ - 30лв.


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Пон 24 мар 2008 15:37


Аз смених и предните спирачни дискове :wink:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 24 мар 2008 15:49


Малко помощ в търсенето:
Тема 1
Тема2
Тема3
Тема4
Тема5
Има и още теми :) Като за начало пробвай да смениш филтъра.


kms
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kms » Пон 24 мар 2008 16:40


По въпроса за парното. Благодарение на линковете дадени от Winner25 /мерси много :beer / и прочетени внимателно Проблема е решен. Под предния капак към предното стъкло има една пластмаса, която се маха и под нея се намира един доста голям филтър 18х25 см който, разбира се, беше задръстен от боклуци. Махнах го и пуснах парното. Струята беше МНОГО ПО-СИЛНА. Ясно е, че трябва да се смени, но дали, докато купя нов /и откъде/, стария мога да го измия с вода, за да паднат боклуците и да го върна обратно.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 24 мар 2008 16:55


нови има в ауто+ - струват към 20лв. Стария можеш да го издухаш с въздух


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 24 мар 2008 17:30


Колега консумативите ги сменяй, ангренажния с ролката също.
Другите ремъци - смени ги, но си запази старите и ги сложи в багажника - за всеки случай. :-)
Другите неща - само ако има нужда.
Примерно ако маншоните на каретата са здрави - не бързай да ги сменяш.
Ако дискове и накладки са ок - също. Амортисьори - също.
Лагери - ако са добре няма смисъл да ги пипаш.


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Пон 24 мар 2008 17:33


Според мене амортисиорите както и дисковете и накладките не е задължително да се сменят, тоест ако са за смяна ги сменяш, специално дискове и накладки ако нямат признаци да са за смяна ( ръб на дисковете, прекалено изтънен, износени накладки) може да си ги доизтъркаш и тогава.
Същото с амортисиорите


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Мнениеот Гергин » Пон 24 мар 2008 20:37


zaro написа:Според мене амортисиорите както и дисковете и накладките не е задължително да се сменят, тоест ако са за смяна ги сменяш, специално дискове и накладки ако нямат признаци да са за смяна ( ръб на дисковете, прекалено изтънен, износени накладки) може да си ги доизтъркаш и тогава.
Същото с амортисиорите


Честито, колега.
Също съм на това мнение. Няма нужда ако имат живот.
Като ги гледаш си провери и спирачните маркучи. Да не са нацепени, че нали се сещаш :? :?
Също като си тръгнал да даваш пари си провери и хидравличната течност. А плануваи и центровка. Ще се учудя ако колата няма и газова уредба :wink:

"Защо и на мен някои не ми подари такава кола" :lol: :lol:


kms
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kms » Пон 24 мар 2008 22:48


Благодаря на всички Ви. Ще послушам съветите Ви. Жеста с колата е направен от бащата на съпругата ми, защото преди време когато им строиха апартамента, аз си продадох любимия Пасат Б3 /беше страхотен/, за да мога да помогна финансово. След 3 год. добрината ми се връща. Утре ще Ви пиша какви пари ми искат от сервиза където смятам да направя ремонта.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 27 мар 2008 13:07


Здрасти колега!
Честита придобиква, да си я караш със здраве, с удоволствие и много безпроблемни и безаварийни километри.
Аз както и много колеги които са взели участие в темата, не бих сменил много от изброените от теб неща, стига разбира се да има хляб в тях и да са здрави, което лесно може да се установи от добър майстор. Явно в момента имаш парички и си готов да хвърлиш доста такива за да стегнеш колцата, но не забравяй че пасата е на около 12 години и постоянно ще се появяват проблеми и проблемчета.
Аз не бих сменил:
3. Предни и задни дискове и накладки - лесно се проверяват и ако има хляб в тях и са читави е безмислено да се сменят
4. Задни лагери /ако има и предни, значи и тях/ - ако имаш проблем с задните лагери, ще се чува бучене. Предните лагери се вадят доста трудно и ако са добре, какъв е смисъла да се бутат.
7. Смяна на масло в скоростната кутия - чувал съм,чел съм, казвали са ми, че това масло не се сменя, а само се долива ако има нужда. Аз така и направих когато взех моя пасатко
12. Ремък на алтернатор
13. Ремък на климатика
14. Ремък на хидравликата
И трите ремъка са достъпни за проверка, измерване на хлабавината и т.н. Ако са в добро състояние - хич не ги бутай
16. Предни и задни амортисьори, с парохоловители и шокови тампони - върви на стенд за проверка на амортисьори и виж в какво състояние са

Искам да ти кажа и още едно много важно нещо. Не знам от къде е внесена колата, но имай в предвид че частите които са по нея най-вероятно са оригинални, здрави и издръжливи. Ако нямаш намерение да купуваш нещата които са за смяна от Унитрейд, имай в предвид че в повечето магазини за авточасти не знаеш какво купуваш, с какво качество е и колко време ще те изкара.Някой колеги предпочитат да си купят втора употреба но ориганлна част, от колкото нова но незнайно каква. Така че не сменяй на поразия каквото ти скимне, а първо се убеди че това наистина е необходимо


Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Мнениеот Ivajlo82 » Чет 27 мар 2008 21:42


Колега, честито и добре дошъл! :D
Аз също подкрепям колегите си, че по колицата което е здраво и има още хляб да не го сменяш с авточасти от Босфора или от някое китайско село - Sang :no-no.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта