Значи ситуацията е следната:
пасат 95 1.8 моно, климатика работи но не може да се охлади фреона от радиатора понеже вентилатора не включва на втора скорост.
На дълго няма проблем, но в града вдига доста налягане.
Питам:1.Трябва ли вентилатора на радиатора на климатика да работи постоянно когато е пуснат климата.
При мен работи постоянно а големия вентилатор тръгва от пресостат, но на първа скорост, а казват че трябвало на втора да тръгне.Така ли трабва да е или...
Които може да помага .
Вентилаторен проблем
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Значи изпаритела на климатика трябва постоянно да се обдухва защото иначе няма ефект.Ако не ти включват всички скорости на вентилатора трябва да си оправиш реостата който се намира някъде около жабката.Докато работи климатика задължително трябва да работи и вентилатора.А за климатика май си е главния вентилатор който е и за парното
Значи пояснявам, че не става въпрос за вентилатора на парното, а за вентилатора на радиатора на колата-отпред.Има един пред радиатора-за климатика и при мен тои работи постоянно(когато е вкл. климатика).А зад радиатора(отвътре) е вентилатора за охлаждане на големия радиатор(с антифриза).При мен тои се включва от пресостат като вдигне налягане фреона(и като загрее колата естествено), но на първа скорост.Трябва ли да влючва на втора направо???
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Значи ако си има вентилатор на радиатора на климатика(това се казва кондензатор)и се включва, значи всичко е ок.Вентилатора на водния радиатор се пуска, защото кондензатора вкарва жега въху него и така ти предпазва колата от прегряване.На коя скорост ще се пусне вентилатора на водния радиатор си го определя датчика на антифриза.Това е положението, ако и двата радиатора си имат отделни вентилатори.
Ако във града ти вдига налягане има дачик който ще ти спре климатика за да не се спука системата.Във града ако този датчик не ти гаси климатика заради високо налягане в кондензатора, значи всичко си е оки.
Не знам дали вентилатора на кондензатора има скорости.
Отиди при някои да качи едни манометри на високото и на ниското налягане и ще ти каже дали има проблем с охлаждането.
Вентилатора на кондензатора трябва да работи винаги докато работи и климатика
Ако във града ти вдига налягане има дачик който ще ти спре климатика за да не се спука системата.Във града ако този датчик не ти гаси климатика заради високо налягане в кондензатора, значи всичко си е оки.
Не знам дали вентилатора на кондензатора има скорости.
Отиди при някои да качи едни манометри на високото и на ниското налягане и ще ти каже дали има проблем с охлаждането.
Вентилатора на кондензатора трябва да работи винаги докато работи и климатика
- Jovany
- Мнения: 479
- Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
marine написа:При мен тои се включва от пресостат като вдигне налягане фреона(и като загрее колата естествено), но на първа скорост.Трябва ли да влючва на втора направо???
На втора скорост се включва само в критични моменти като заври здраво на 105 градуса мисля че беше.
Така че не се чуди не е нормално да се вклюва 2-ра скорост.
Ако е включен климатика вентилатора винаги върти - независимо от температурата на водата.
Значи аз имам подобен проблем. При мене (VR6 ААА мотор) вентилатора има 3 скорости. Забелязах че от известно време почна да ми вдига до към 100 градуса водата и вентилатора бачка само на най-бързата скорост. Огледах тук там и се оказа че на гърба на самиа електромотор има монтиран много тъп регулатор скрит зад една алуминиева пластина занитена за самия електромотор - с канталова пластина херметизирана между два изолатора. В зависимост на кой от входовете подадеш 12В мотора върти със различна скорост. В моя случай изолаторите се разлепили и започнала да влиза вода и да мокри пластината. Докато в един момент тя не се прекъснала. Сега се чудя как да го оправя (нов електромотор струва към 1000 лева
:, втора употреба - зор да намериш читаво изглеждащ).
Чудя се не мога ли да закърпя пластината някак.
Та мисълта ми е - провери електромотора дали е наред. Става лесно - в моя случай са 4 жици - една маса (кафяв) и 3 за 3-те скорости - едната по-дебела (червена жица) - най-бързата скорост, другата червено/бяло - по тънка - средната и третата (забравих какъв цвят беше, пак тънка - най-бавната.
На 1.8 най-вероятно са 2 скоростите само (предполагам - 3 жици)
Значи аз имам подобен проблем. При мене (VR6 ААА мотор) вентилатора има 3 скорости. Забелязах че от известно време почна да ми вдига до към 100 градуса водата и вентилатора бачка само на най-бързата скорост. Огледах тук там и се оказа че на гърба на самиа електромотор има монтиран много тъп регулатор скрит зад една алуминиева пластина занитена за самия електромотор - с канталова пластина херметизирана между два изолатора. В зависимост на кой от входовете подадеш 12В мотора върти със различна скорост. В моя случай изолаторите се разлепили и започнала да влиза вода и да мокри пластината. Докато в един момент тя не се прекъснала. Сега се чудя как да го оправя (нов електромотор струва към 1000 лева

Чудя се не мога ли да закърпя пластината някак.
Та мисълта ми е - провери електромотора дали е наред. Става лесно - в моя случай са 4 жици - една маса (кафяв) и 3 за 3-те скорости - едната по-дебела (червена жица) - най-бързата скорост, другата червено/бяло - по тънка - средната и третата (забравих какъв цвят беше, пак тънка - най-бавната.
На 1.8 най-вероятно са 2 скоростите само (предполагам - 3 жици)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта