Вентилаторен проблем

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Вентилаторен проблем

Мнениеот marine » Сря 17 авг 2005 17:29


Значи ситуацията е следната:
пасат 95 1.8 моно, климатика работи но не може да се охлади фреона от радиатора понеже вентилатора не включва на втора скорост.
На дълго няма проблем, но в града вдига доста налягане.
Питам:1.Трябва ли вентилатора на радиатора на климатика да работи постоянно когато е пуснат климата.
При мен работи постоянно а големия вентилатор тръгва от пресостат, но на първа скорост, а казват че трябвало на втора да тръгне.Така ли трабва да е или...
Които може да помага .




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 17 авг 2005 21:57


Значи изпаритела на климатика трябва постоянно да се обдухва защото иначе няма ефект.Ако не ти включват всички скорости на вентилатора трябва да си оправиш реостата който се намира някъде около жабката.Докато работи климатика задължително трябва да работи и вентилатора.А за климатика май си е главния вентилатор който е и за парното


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот marine » Чет 18 авг 2005 18:57


Значи пояснявам, че не става въпрос за вентилатора на парното, а за вентилатора на радиатора на колата-отпред.Има един пред радиатора-за климатика и при мен тои работи постоянно(когато е вкл. климатика).А зад радиатора(отвътре) е вентилатора за охлаждане на големия радиатор(с антифриза).При мен тои се включва от пресостат като вдигне налягане фреона(и като загрее колата естествено), но на първа скорост.Трябва ли да влючва на втора направо???


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 19 авг 2005 0:04


Значи ако си има вентилатор на радиатора на климатика(това се казва кондензатор)и се включва, значи всичко е ок.Вентилатора на водния радиатор се пуска, защото кондензатора вкарва жега въху него и така ти предпазва колата от прегряване.На коя скорост ще се пусне вентилатора на водния радиатор си го определя датчика на антифриза.Това е положението, ако и двата радиатора си имат отделни вентилатори.
Ако във града ти вдига налягане има дачик който ще ти спре климатика за да не се спука системата.Във града ако този датчик не ти гаси климатика заради високо налягане в кондензатора, значи всичко си е оки.
Не знам дали вентилатора на кондензатора има скорости.
Отиди при някои да качи едни манометри на високото и на ниското налягане и ще ти каже дали има проблем с охлаждането.
Вентилатора на кондензатора трябва да работи винаги докато работи и климатика


Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Пет 19 авг 2005 7:23


marine написа:При мен тои се включва от пресостат като вдигне налягане фреона(и като загрее колата естествено), но на първа скорост.Трябва ли да влючва на втора направо???


На втора скорост се включва само в критични моменти като заври здраво на 105 градуса мисля че беше.
Така че не се чуди не е нормално да се вклюва 2-ра скорост.


leo
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 22:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот leo » Чет 15 сеп 2005 19:51


Ако е включен климатика вентилатора винаги върти - независимо от температурата на водата.
Значи аз имам подобен проблем. При мене (VR6 ААА мотор) вентилатора има 3 скорости. Забелязах че от известно време почна да ми вдига до към 100 градуса водата и вентилатора бачка само на най-бързата скорост. Огледах тук там и се оказа че на гърба на самиа електромотор има монтиран много тъп регулатор скрит зад една алуминиева пластина занитена за самия електромотор - с канталова пластина херметизирана между два изолатора. В зависимост на кой от входовете подадеш 12В мотора върти със различна скорост. В моя случай изолаторите се разлепили и започнала да влиза вода и да мокри пластината. Докато в един момент тя не се прекъснала. Сега се чудя как да го оправя (нов електромотор струва към 1000 лева :shock:, втора употреба - зор да намериш читаво изглеждащ).
Чудя се не мога ли да закърпя пластината някак.
Та мисълта ми е - провери електромотора дали е наред. Става лесно - в моя случай са 4 жици - една маса (кафяв) и 3 за 3-те скорости - едната по-дебела (червена жица) - най-бързата скорост, другата червено/бяло - по тънка - средната и третата (забравих какъв цвят беше, пак тънка - най-бавната.
На 1.8 най-вероятно са 2 скоростите само (предполагам - 3 жици)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 19 сеп 2005 22:29


Проблема на Marine e решен още предният месец -допълване с фреон и чисто новичък 2ра младост вентилатор на климатика, че нов му се искат 180 лв. Вентилатора беше еднородна маса - стопилка .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта