Имам Пасат '99 1.9 TDI с климатроник. След като колата загрее до 90 градуса и пусна климатроника до дупка на топло, първо духа "хладко" минута-две, след това започва да си духа чисто студено. Занесох го в сервиза на VW на околовръстното и там му направиха следните две диагностики:
- "Самонасочваща диагностика и функции"
- "Охладителна система проверка"
Всичко минало перфектно без да запише каквито и да е грешки. Климатроникът бил идеален, клапата минавала от единия край до другия без проблем и като цяло отвън всичко изглеждало наред. Предложиха ми да отворят таблото и да ми сменят радиатора, което щяло да излезне почти 800 лева. Имам два въпроса...
1) Някой има ли по-добра идея?
2) От сервиза ми подшушнаха, че вместо да сменям радиатора, може да пробвам да го промия, което щяло да излезне под 100 лева, но те не предлагат тази услуга. Дали случайно някой знае място, където правят такава промивка?
Благодаря!
Странен проблем със затоплянето на B5
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Странен проблем със затоплянето на B5
Провери топли ли са входящия и изходящия маркуч към радиаторчето за парното, при затоплен двигател. Ако и двата са топли, то проблемът едва ли е в радиаторчето. Ако изходящият е студен, тогава може да е запушено или някъде да има въздушна възглавница. Ако са студени и двата е възможно да не ти работи добре помпата.
Re: Странен проблем със затоплянето на B5
И двата маркуча са топли!
Сега обаче забелязах, че антифризът е кафяв и по капачката има "каша". В смисъл - сигурно не е сменян от *много* време. Аз колата я взех преди два месеца и не знам предишният собственик как се е грижил за нея. Възможно ли е това да е запушило радиаторчето?
Сега обаче забелязах, че антифризът е кафяв и по капачката има "каша". В смисъл - сигурно не е сменян от *много* време. Аз колата я взех преди два месеца и не знам предишният собственик как се е грижил за нея. Възможно ли е това да е запушило радиаторчето?
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Странен проблем със затоплянето на B5
а сигурен ли си че е антифриз . може да е вода с малко антифриз и да се е запушило нещо по системата от корозия или ръжда . просто предполагам не съм специалист 

-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Странен проблем със затоплянето на B5
Кафяв не трябва да е, още по-малко да има каши и отлагания. С подобна субстанция с неизяснен състав и произход в охладителната система рискуваш много повече от настинка заради неработещо парно. Източи я от системата, направи промивка и налей антифриз. Задължително G12 или G12+
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Странен проблем със затоплянето на B5
Това, че ти е кафява течността, може да е от ръжда, НО...
ако си я купил от българска автокъща е много вероятно да е ЧЕРВЕН ПИПЕР!
Тъпите автотърговци при теч на охладителната система слагат тази стара и "изпитана" рецепта - червен пипер?! Защото не им се дават пари (10 лв.) за специалните течности за теч в охладителната система.
Моят съвет е да промиеш цялата охладителна система и след това да си сложиш нормален антифриз G12.
Радиаторчето се почиства с сгъстен въздух, като му се прави "клизма". Не се шегувам - потърси с търсачката "клизма", няколко пъти съм обяснявал как се прави цялата процедура.
Ако не ти се оправи проблема си е ебало мамата. - 500+ лв. Ще ти тябва ново радиаторче, смъквяа се цялото табло със всички неприятности протичащи от това!
ако си я купил от българска автокъща е много вероятно да е ЧЕРВЕН ПИПЕР!
Тъпите автотърговци при теч на охладителната система слагат тази стара и "изпитана" рецепта - червен пипер?! Защото не им се дават пари (10 лв.) за специалните течности за теч в охладителната система.
Моят съвет е да промиеш цялата охладителна система и след това да си сложиш нормален антифриз G12.
Радиаторчето се почиства с сгъстен въздух, като му се прави "клизма". Не се шегувам - потърси с търсачката "клизма", няколко пъти съм обяснявал как се прави цялата процедура.
Ако не ти се оправи проблема си е ебало мамата. - 500+ лв. Ще ти тябва ново радиаторче, смъквяа се цялото табло със всички неприятности протичащи от това!
Re: Странен проблем със затоплянето на B5
Здрасти, колега,
Имах абсолютно същия проблем на моя пасат Б5.5 2001 г. Проблема НЕ се реши с промиване на радиатора на парното. Освен това и двата маркуча на радиатора на парното бяха топли. След като се набутах около 300 лв. за специални препарати за промиване и промиване тамън 2 пъти, си купих радиаторче за парното / марка Нисанс - много добра фирма - за 45 лв./ след което си облякох гащеризона и си разглобих таблото. Свалих си радиятора на парното, смених го и вече в колата ми е сахара
. От чисто любопитство отворих стария радиатор и установих, че няма една отпушена тръбичка през която свободно да мине антифриза. А самия антифриз и червен / Г 12 /. Преди да смениш радиатора е задължително обаче да направиш промивка на системата и да смениш антифриза с нов , иначе цялата гадост по системата отново ще запуши радиатора. Апропо смених си и предния радиятор - и не сбърках , защото отворих и него после - същата работа като този на парното.
Имах абсолютно същия проблем на моя пасат Б5.5 2001 г. Проблема НЕ се реши с промиване на радиатора на парното. Освен това и двата маркуча на радиатора на парното бяха топли. След като се набутах около 300 лв. за специални препарати за промиване и промиване тамън 2 пъти, си купих радиаторче за парното / марка Нисанс - много добра фирма - за 45 лв./ след което си облякох гащеризона и си разглобих таблото. Свалих си радиятора на парното, смених го и вече в колата ми е сахара

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта