Смяна на спирачната течност за VW Passat 1.8-88г.?
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 0:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nova Zagora
- Контакти:
Смяна на спирачната течност за VW Passat 1.8-88г.?
Здравейте пак сам аз.Интересуваме също на колко хиляди километра се сменя спирачната течност.Каква трябва да е и имали значение дали колата има ABS.Моята специално няма.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Аз имам един такъв въпрос: ако на съда за спирачна течност пише че трябва да се налее DOT 4 (Only DOT4 ), а при покупката на спирачната течност от магазина са ми казали че щом имам ABS трябва да налея DOT 5.1 а не 4, какво да правя при това положение?Мога ли да сложа 5.1 или да го сменя в магазина с DOT 4 ?
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
doktora написа:Аз имам един такъв въпрос: ако на съда за спирачна течност пише че трябва да се налее DOT 4 (Only DOT4 ), а при покупката на спирачната течност от магазина са ми казали че щом имам ABS трябва да налея DOT 5.1 а не 4, какво да правя при това положение?Мога ли да сложа 5.1 или да го сменя в магазина с DOT 4 ?
Според мен не е проблем, че ще налееш 5.1, защото е по-висок клас от ДОТ4.
5.1 има по-висока точка на кипене, по-голяма хигроскопичност и т.н.
Ако има някой по-компетентен по темата - да изкаже мнението си...
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Мисля си следното : може би ако е съществувала спирачна течност DOT 5.1 по времето когато колата е излизала от конвейра на завода на VW, са щели да препоpъчат нея вместо DOT 4?!Това което чух до сега за 5.1, колегата Pav3L също го потвърждава, е че тя е с по добри характеристики и определено се препоръчва за автомобили с ABS.
Аз обаче искам да ви насоча вниманието към един друг факт,до който стигнах след като минах през два сервиза да питам за смяна на спирачна течност, като държа да подчертая че в първия сервиз съм и абониран!Та ето факта - въпреки че всеки майстор би имал "кяр" от смяната на течността и в двата сервиза посрещнаха желанието ми за смяна на спирачна течност с неодобрение. Като че ли се бяха наговорили, защото мнението им беше че спирачна течност не се сменя, а само се долива.Нежеланието им за смяната е свързана с многото време което отнема обезвъздушаването на системата. И тук има малко мои размисли: може би цената за смяната и обезвъдушаването не оправдава времето което ще им отнеме и за това избягват тази процедура
Опитах се да им предложа метода за смяна, който го има описан в форума, а именно (цитирам):
" Взема се съд за около 300-400мл . Тръбичка от стъклоумивателни на чистачки . Отвива се пробката нанизжа се трабичката и се пуска в съда . Нужен ви е и втори човек зад педала . Педала се помпи леко и бавно от горе до доло докато пропката е отворена . Същевременно се гледа в съда на спирачната помпа да не остане празен . Като намалее течноста до свършване се долива и процедурата се повтаря с всички колела да потичане на чиста спирачна течност . Започва се от наи далечното (по принцип задно дясно) къмпо близките ( задно ляво , предно дясно и наи накрая предно ляво ) . При тая процедура не битрябжало да има проблеми след смяната на течноста . А и това е наи бързият и лесен начин . Става за около30- 40 минути"
Мнението им за този начин на смяна беше, че по този начин се смесва стара и нова течност заради няколкото кръга на с-мата, като в първия сервиз ми казаха "или/или", т.е. ще сменят ако реша или всичката течност, или по добре да не сменям нищо.Но ме предупредиха че обезвъздушаването може да им отнеме цял един ден, а на мен колата ми трябва.
И сега се чудя какво да правя
?!
Аз обаче искам да ви насоча вниманието към един друг факт,до който стигнах след като минах през два сервиза да питам за смяна на спирачна течност, като държа да подчертая че в първия сервиз съм и абониран!Та ето факта - въпреки че всеки майстор би имал "кяр" от смяната на течността и в двата сервиза посрещнаха желанието ми за смяна на спирачна течност с неодобрение. Като че ли се бяха наговорили, защото мнението им беше че спирачна течност не се сменя, а само се долива.Нежеланието им за смяната е свързана с многото време което отнема обезвъздушаването на системата. И тук има малко мои размисли: може би цената за смяната и обезвъдушаването не оправдава времето което ще им отнеме и за това избягват тази процедура




Опитах се да им предложа метода за смяна, който го има описан в форума, а именно (цитирам):
" Взема се съд за около 300-400мл . Тръбичка от стъклоумивателни на чистачки . Отвива се пробката нанизжа се трабичката и се пуска в съда . Нужен ви е и втори човек зад педала . Педала се помпи леко и бавно от горе до доло докато пропката е отворена . Същевременно се гледа в съда на спирачната помпа да не остане празен . Като намалее течноста до свършване се долива и процедурата се повтаря с всички колела да потичане на чиста спирачна течност . Започва се от наи далечното (по принцип задно дясно) къмпо близките ( задно ляво , предно дясно и наи накрая предно ляво ) . При тая процедура не битрябжало да има проблеми след смяната на течноста . А и това е наи бързият и лесен начин . Става за около30- 40 минути"
Мнението им за този начин на смяна беше, че по този начин се смесва стара и нова течност заради няколкото кръга на с-мата, като в първия сервиз ми казаха "или/или", т.е. ще сменят ако реша или всичката течност, или по добре да не сменям нищо.Но ме предупредиха че обезвъздушаването може да им отнеме цял един ден, а на мен колата ми трябва.
И сега се чудя какво да правя

- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
аман от разни несведущи "майстори" Mad
аз пък мога да ти я сменя за час и половина и то защото нямам канал иначе за 20 минути си готов!
бреййййй мама му стара....
прави се една капачка за казанчето на струг с възможност за херметизация и казанчето се надува с въздух с налягане не по високо от 1бар!!
след това просто развиват пробките на колелата едно по едно и се следи за доливането на течност (след подходяща разхерметизацоя разбира се) течността сама си тече под въздействието на налягането докато потече чиста.
и го затваряш!
елементарно!
аз пък мога да ти я сменя за час и половина и то защото нямам канал иначе за 20 минути си готов!
бреййййй мама му стара....

прави се една капачка за казанчето на струг с възможност за херметизация и казанчето се надува с въздух с налягане не по високо от 1бар!!
след това просто развиват пробките на колелата едно по едно и се следи за доливането на течност (след подходяща разхерметизацоя разбира се) течността сама си тече под въздействието на налягането докато потече чиста.
и го затваряш!
елементарно!
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Ееееех vaskoto1, ако живеех в София или близо до нея, вече да си ми сменил спирачната течност и да съм забравил.Ама така е, ощетени сме си ние от провинцията за някой неща.
Но аз няма да се откажа от смяната, ще продължа да търся сервиз където да ми я сменят бързо и качествено, уфффф ако има въобще такъв.
Какво количество побира системата, защото аз съм си купил 0,5 л и в първия сервиз ми казаха че можело да отиде 1 л
:
:
: и сега се чудя дали течността ще ми стигне?!
Но аз няма да се откажа от смяната, ще продължа да търся сервиз където да ми я сменят бързо и качествено, уфффф ако има въобще такъв.
Какво количество побира системата, защото аз съм си купил 0,5 л и в първия сервиз ми казаха че можело да отиде 1 л



Скоро сменях в сервиза, където съм абониран, и процедурата отне към 30мин. Колата се вдигна на крик, смениха се маркучетата / по мое желание/, източи се старата течност вкл. многобройни завъртания на предните гуми крайно ляво- крайно дясно / при което доста пръскаше течност/, след това сваляне на казанчето, измиване с препарат, подсушаване с пистолета с въздух и това е . Между другото, старата течност беше червена, т.е. не предписаната от производителя, и така съм карал три години без никакви отрицателни последствия.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Значи Васко ,днес ще тичам за още половин литър спирачна течност.
Ето защо е хубаво да си сменя течността - за да знам че аз съм си я сменил с такава каквато трябва да е. Един господ знае каква спирачна течност тече в системата, макар да си призная че колата си я купих лично от Германия, първа ръка и е поддържана доста добре.
Начина по който описваш смяната (с ваденето и изиването на съдчето ) не е същия както Ваското го описва с едновременното източване и наливане на течност в съда, но е интересно че не им е трябвало 1 ден за обезвъздушаване. А колко ти взеха за тази качествена и бърза смяна?
Toledo написа:Между другото, старата течност беше червена, т.е. не предписаната от производителя, и така съм карал три години без никакви отрицателни последствия.
Ето защо е хубаво да си сменя течността - за да знам че аз съм си я сменил с такава каквато трябва да е. Един господ знае каква спирачна течност тече в системата, макар да си призная че колата си я купих лично от Германия, първа ръка и е поддържана доста добре.
Начина по който описваш смяната (с ваденето и изиването на съдчето ) не е същия както Ваското го описва с едновременното източване и наливане на течност в съда, но е интересно че не им е трябвало 1 ден за обезвъздушаване. А колко ти взеха за тази качествена и бърза смяна?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта