


подава си газ сам
- mitacee
- Мнения: 153
- Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
подава си газ сам
по време на движение като пусна педала на газта колата за момент си подаде сама газ даже и педала прави ход леко имам чуството че се получава вакум или нещо подобно това става когато съм на газ на бензин не съм забелязал
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
BADKOR_FEN_VW
[color=red][/color][size=24][/size] ЗДРАВЕИТЕ АЗ ИМАМ PASSAT 1.6 KOMBI ДВИГАТЕЛ AFT - И МОГА ДА ТИ ЗАЯВЯ СПОКОИНО ЧЕ ТОВА Е НОРМАЛНО НЕ САМО НА ГАС АМОИ И НА БЕНЗИН СПОКО ..... ТОВА Е НАПРАВЕНО МНОГО ФИНО ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ ЗА САМОРЕГОЛИРОВКА ... ФЕНОВЕТЕ ДАЖЕ ИМ СЕ КЕФИМ НА ТАЯ ГЪЗАРИЯ С ПЕДАЛА ....
[b][/b]

- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Пресен е моя проблем и разбрах някои неща. Колега, отваряш ръководството за експлоатация на руски, което го има тук във форума и вътре са описани методи, чрез които с един мултицед и манометър можеш да направиш елементарна диагностика на някои основни възли, датчици и релета. Стъпковия мотор се замерва елементарно, като пробваш съпротивлението между краче 1 и 2 и след това краче 3 и 4. Виж със сигурност в ръководството колко съпротивление трябва да дава в двата случая. Не те съветвам да отваряш стъпковото моторче, защото аз си изпатих и затова го смених с друго втора ръка, освен това много рядко проблема е в него. Механизма му е елементарен и много трудно се разваля. Прегледай си вакумите (2 важни маркуча са), раздвижи блока на моното леко във всички посоки, за да чуеш дали гълта въздух и ако гълта си смени тампона под моното. Замери си по ръководството и температурния датчик, който дава сигнал на компа - при мен той беше основния проблем и струва в порядъка 24-28 лв. хубавия. Давам си сега сметка, че цялото това нещо можеш да си го направиш сам за 1-2 часа и да отстраниш проблема (ако е нещо от изброение). По същия начин можеш да си замериш и дали е читав датчика за положението на дросела. Само внимателно чети в ръководството за кой двигател става дума, защото са изброени един след друг и има някои разлики. Това е... Надявам се да съм бил полезен 

- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега mitacee, сигурен ли си, че това се проявява само на газ
Тогава темата ще е за друг подраздел на форума.
Колегата преди мен е описал хубаво възможните причини. За мен нещата при теб клонят към моторчето за празния ход-"степ мотор". Не се притеснявай да го отвориш, само действай внимателно. Направи му профилактика(няма да е излишна и е възможно да осигури още много време добра работа), има доста изписано, а и снимков материал също. Той работи съвместно с потенциометъра за определяне позицията на дроселовата клапа - TPS, намиращ се от дясно и се съобразява с подавания от него сигнал на компютъра.
Обикновенно се зацапват и захабяват пистите по които се движат пластините, излизащи от буталцето. Използвай клечки за зъби за да не се изпочупят повечето щипки(въпреки че и три да останат са достатъчни),
не че няма да се счупи поне една. Вече съм отварял 4 моторчета, като при две от тях повторих процедурата.

Колегата преди мен е описал хубаво възможните причини. За мен нещата при теб клонят към моторчето за празния ход-"степ мотор". Не се притеснявай да го отвориш, само действай внимателно. Направи му профилактика(няма да е излишна и е възможно да осигури още много време добра работа), има доста изписано, а и снимков материал също. Той работи съвместно с потенциометъра за определяне позицията на дроселовата клапа - TPS, намиращ се от дясно и се съобразява с подавания от него сигнал на компютъра.
Обикновенно се зацапват и захабяват пистите по които се движат пластините, излизащи от буталцето. Използвай клечки за зъби за да не се изпочупят повечето щипки(въпреки че и три да останат са достатъчни),

-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Друг вариант е да подадеш 12V с 2 жички от акумулатора, но провери внимателно на кои крачета, защото ако ги объркаш може да прецакаш моторчето вътре и подавай внимателно и на къси интервали, за да не заклини моторчето в крайна позиция. Подаваш и след това завърташ полюсите за обратната посока. Ако се движи и в двете посоки би трябвало всичко да е 6. Най-лесно си замери за 1 мин точно съпротивленията по крачетата и това е напълно достатъчно, за да разбереш дали всичко е наред. Ако имаш зацапване на връзките вътре и това пречи на работата на моторчето ще ти отчете стойности извън допустимия диапазон. Според мен поне не е нужно да пускаш 12V или да отваряш, ако ти отчете в допуск съпротивлението. Освен това моторчето е много добре уплътнено и вероятността да влезе нещо вътре е почти никаква. Не очаквай при разглобяване да намериш вътре нещо затлачено
Твоя проблем най-вероятно е термо-датчика или на първо място въздух и вакуум виж. Не се заблуждавай да поддаваш на сервизните теории за развален TPS или още повече управляващо устройство. TPS-а също е елементарен за замерване и много бързо ще разбереш, че и той си е наред. Каквото и да е, е дребно и в повечето случаи можеш да си го направиш сам и бързо. Сериозните и скъпи възли не се развалят лесно, вервай ми
Друг вариант е самодиагностиката, която е вързана към всички отговорни за работата на мотора детайли, но понякога я изключват или отвързват светлодиода на таблото, когато колата е с газ, за да не дава "фалшиви тревоги"... За нея също ще намериш подробни инструкции как да разчетеш проблема в ръководството 



- passat4o
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пет 22 фев 2008 22:00
- Автомобил: VW PASSAT BlueTDI 143 кс
- Двигател: CBAC
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Аз също имам подобно нещо,предполагам е същото за което говори колегата.Доколкото знам то е при всички мотори и е фабрично така.Разбрах че това е направено ,за да не ти изгасне мотора при ниски обороти ако не подаваш газ(на скорост).Бордовият автоматично задава команда за впръскване на гориво,затова се получава така,така си го обеснявам аз....
Но наистина съм чувал че това си го водят като екстра!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: batjoro и 27 госта